Иде зима, провери си алтернатора!
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Здравейте колеги.Не знам в коя тема да пиша,но видях че тук пишете за проблеми и съвети преди зимния сезон.Моя проблем не е с акумулатор.От скоро карам Vento,обаче като го купих и беше с вода,не с антифриз...че въпроса ми е,колко литра събира двигателя
за да знам колко концентрат да купувам
Двигателя е 1.8 моноинжекция.Благодаря предварително,и безаварийно пътуване.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
@milmar аз се регистрирах един час преди тебе да тай яд
това в кръга на майтапа,а мисълта ми беше че щом тоя ток дето идвал по тънкото кабелче е по малко значи има проблемче.А както колегата попита дали може да се направи така че да започне да зарежда отначало още значи можее просто трябва да се оправи тънкото кабелче с малкото ток по него
@Kovach брат използвай търсачката това е тема за алтернатора не за антифриз
@Kovach брат използвай търсачката това е тема за алтернатора не за антифриз
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Явно оставаме на системата "палене с форсиране" докато не започнат да продават "тунинговани релета" като на колегата MILMAR или той не ни предложи цена за услугата
Или пък оригиналното да се изолира и да се използват само четките и да се монтира външно ,леко "побългаряване".
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Сутринта въртя, колата запали ама километража и часовника се бяха нулирали, отивам на работа и с мултицета меря напрежението при работещ двигател 14.35V, в работата си имаме уред за мерене на вътрешно съпротивление на батерии, премерих го моя Bosch 44Ah показа 22mΩ a трябва да бъде около 5-7mΩ, с това вътрешно съпротивление и да го зареждам се тая, няма да се оправи 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
TURL написа:... с това вътрешно съпротивление и да го зареждам се тая, няма да се оправи
Защо ,супер е , с по-високо вътршно съпротивление , по-трудно ще се разрежда .... шегувам се
Какво представлява уреда , нещо от типа на вилката и тества под товар , или е нещо "високо интелектуално" ?
Ако е първия вариант и си тествал директно на клемите на акумулатора - може да се разчита на достоверност , иначе - поне аз не вЕрвам
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв.
/ добиваш представа на 90% какво е състоянието на акумулатора, това с товарните вилки е отживелица
и се прилага при пълно тестване на заряд разряд 
/ добиваш представа на 90% какво е състоянието на акумулатора, това с товарните вилки е отживелица
и се прилага при пълно тестване на заряд разряд
Последна промяна от TURL на Вто 02 ное 2010 20:59, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица.......
Точност, точност ... абе около 2500лв.
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи
Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудесаmilmar написа:TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица.......
Точност, точност ... абе около 2500лв.![]()
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи, макар че ми е любопитно .
Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш
. В електротехниката , както и в математиката отживелици няма
.
(все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Тия от Bosch имат баси и политиката, отивам за акумулатор и им казвам дайте ми S5 54Ah, каката зад щанда цъка тук там и ме пита каква е колата? Казвам аз Венто 1.8, порови се още малко и ми разправя за да ти важи гаранцията на акумулатора Bosch S5 за тая кола трябва да сложиш 77Ah
. Ако щеш, иначе си вземи какъвто искаш, но в сервиза няма заверка на гаранционната карта
. Баси тва май го нямаше преди година 
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
TURL написа:И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудесаmilmar написа:TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица.......
Точност, точност ... абе около 2500лв.![]()
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи, макар че ми е любопитно .
Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш
. В електротехниката , както и в математиката отживелици няма
.
(все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/
И старата товарна вилка интерполира тока и напрежението ( или обратно май беше, а?).

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
TURL написа:И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудесаmilmar написа:TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица.......
Точност, точност ... абе около 2500лв.![]()
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи, макар че ми е любопитно .
Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш
. В електротехниката , както и в математиката отживелици няма
.
(все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/
сложно казано със същия принцип,то малко като новите електромери сложно изглеждащо чудо на техниката но квот и да мери се стига до тока и напрежението 
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Който иска прецизна проверка просто отива в сервиз ,където има достатъчно техника за това.
Идеята е в домашни условия с елементарен мултицет да се получи max информация.
Достатъчно е да се замери напрежението на празен ход и "обороти" без консуматори и с всичко включено на мах.Спада на напрежението при стартиране(повечето коли имат копче за прекъсване на запалването) на двигателя за около 5,6 секунди е показателен.
Процедурата отнема до 5 мин.
Идеята е в домашни условия с елементарен мултицет да се получи max информация.
Достатъчно е да се замери напрежението на празен ход и "обороти" без консуматори и с всичко включено на мах.Спада на напрежението при стартиране(повечето коли имат копче за прекъсване на запалването) на двигателя за около 5,6 секунди е показателен.
Процедурата отнема до 5 мин.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
muns61 написа:TURL написа:И да ти го опиша се тая /без лоши чувства съдя по-факта, че не си и чувал за подобни технологични чудесаmilmar написа:TURL написа:HIOKI-то е много сериозно и точно /остава и да не е 2500лв./ ....
.......това с товарните вилки е отживелица.......
Точност, точност ... абе около 2500лв.![]()
Добре , няма да питам по какъв точно метод на измерване работи, макар че ми е любопитно .
Най-точен е директния метод за измерване на вътр. съпротивление на източник (акумулатора в случая) , т.е. при зададен ток се отчита промяната на напрежението в сравнение с ЕДН ( напрежението без товар) . То за друг метод не се сещам . Този метод (на вилката) сигурно се ползва и в твоя уред , но вероятно не знаеш
. В електротехниката , както и в математиката отживелици няма
.
(все пак ще провам:интерполира тока и напрежението с/при промяна на натоварването като взима впредвид и температурата)/, ако искаш по-подробна информация се обърни към HIOKI. Както споменах с негова помощ можеш да определиш на 90% състоянието на един акумулатор /сравнено с данни получени от тестови изпитания на акумулатори в лицензирана по БДС лаборатория в гр. Пазарджик и последвало замерване с HIOKI-то/
И старата товарна вилка интерполира тока и напрежението ( или обратно май беше, а?).
![]()
![]()
Ами не ми се коментираше повече , защото темата не е затова да се надцакваме .
Само ако се знае значението на думата интерполация , щеше да е ясно че се употребява в случая без никакъв умисъл , но както и да е !
Метода за мерене на вътрешно съпровление на източник на напрежение си е един и същ , учи се в техникумите в дисциплини като ТОЕ - закон на ОМ , теорема на Тевенен , заедно със куп други отживелици , но сега техникуми няма
Пожелавам на всички ви , това да са ви стртови заплати , където започнете да работите
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
оффф, тебе колега май най-много те вълнува цената не спираш да я коментираш, а ако искаш да разбереш И какво значи интерполация казах ти почети. Писна ми да се спами и покрай спама и аз да спамя
с мултицета и здраве да е 
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
milmar написа:Ами не ми се коментираше повече , защото темата не е затова да се надцакваме .
Само ако се знае значението на думата интерполация , щеше да е ясно че се употребява в случая без никакъв умисъл , но както и да е !!
milmar , тая ч*кия има в себе си товарен шунт безспорно.Без него тя не би могла да премери вътрешното съпротивление на източника на ЕДН, тъй като то е включено последователно на същинския товар.Откъде идва сложната думичка "интерполация"-просто шунта в това "нещо" е високоомен(ток при измерване max150ma) http://www.tequipment.net/pdf/Hioki/3554.pdf , и измерването трае някакъв/фиксиран период.Нататък във времето резултата се "интерполира", или предполага се поведението на акумулатора по време на разряд в експлоатацията.Забележително, умен шунт за 150 милиампера.Цената е гнусна, факт.Хиляда и стотин долара..
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта