как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот i.e.i » Чет 17 яну 2013 16:06


карайки колата си на ниски предавки

Има разлика м/у ниски и подходящи за терена. :да:




Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Mishonti » Чет 17 яну 2013 17:23


Абе вие шофирате или си гледате оборотомера да закове 2к оборота и да смените :?
За мен икономично каране означава плавно ускорение, да си усетиш колата че е готова за следващата предавка и тогава да превключиш, а не да заковеш 5та на 50-60км и да натиснеш педала до долу и да чакаш да ускори :screwy А при изпреварване абсолютно винаги гледам да съм на възможно най-ниската предавка за да си изпреваря както трябва/нищо че сега карам автоматик :mrgreen: / а не на 5та с 90 и да натискам и да чакам да изпревари, да я ръся със светена вода и да и се моля mhihi колкото и мощна да е.. Трябва да си усещате колите, търсете оптималния вариант на съотношението предавка/километри.. :)


Потребителски аватар
spyki_76
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 17 фев 2009 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот spyki_76 » Чет 17 яну 2013 17:25




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Чет 17 яну 2013 18:49


ivo_minchev написа:Според тази логика, карайки колата си на ниски предавки съм товарил двигателя и ми вдигал повечко разхода.

Напротив, по-ниските предавки товарят по-малко мотора. Просто на по-ниска предавка ти е нужно повече време да достигнеш от т.А до точка Б при равни обороти с друга по-висока предавка. За което време двигателят трябва да работи и съответно да изгаря гориво.


ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Пет 18 яну 2013 1:33


spyki_76 написа:http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=31

Това е за дизеларките. Аз бензиновите (или газовите)?


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 836
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Asko VW » Пет 18 яну 2013 11:30


Моят инструктор, освен такъв, беше и преподавател по механизация и ДВГ, та покрай шофьорските умения ни запознаваше с общо устройство и принцип на действие на автомобилните компоненти възли и агрегати, както и основаващи се на това принципи за икономично шофиране. Всичко което този човек ми каза, в последствие се потвърди от самостоятелният ми опит зад волана (близо 14 години).
1-во - двигателят е най-икономичен при оптимални обороти, не високи, не ниски.
2-ро - оптималните обороти не са строго определена цифра, а варират в известни граници спряно терена. За бензинките това е в границите 1800 - 2300 оборота, за дизелите 1500-2000, това при равномерно каране (с времето всеки се научава да усеща колата кога колко иска.
3-то - ако искаш икономия трябва да забравиш рязкото ускорение и спиране (в смисъл да настъпваш до последно и после да биеш кучките).
Това са моите наблюдения от опита ми като шофьор.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Благовест » Пет 18 яну 2013 11:37


ivo_minchev написа:
spyki_76 написа:http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=31

Това е за дизеларките. Аз бензиновите (или газовите)?

Важи и за тях.Колкото до ускорението,то по-малко гориво се изгаря когато се поддържа скоростта ХХ км/ч,т.е да я достигнем по-бързо,а не както някой споменя,че трябва да се ускорява бавно.
Другото е описано-спускане,спирачки чакане на място и прочие,и прочие.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 яну 2013 11:39


Asko VW написа:Моят инструктор, освен такъв, беше и преподавател по механизация и ДВГ, та покрай шофьорските умения ни запознаваше с общо устройство и принцип на действие на автомобилните компоненти възли и агрегати, както и основаващи се на това принципи за икономично шофиране. Всичко което този човек ми каза, в последствие се потвърди от самостоятелният ми опит зад волана (близо 14 години).
1-во - двигателят е най-икономичен при оптимални обороти, не високи, не ниски.
2-ро - оптималните обороти не са строго определена цифра, а варират в известни граници спряно терена. За бензинките това е в границите 1800 - 2300 оборота, за дизелите 1500-2000, това при равномерно каране (с времето всеки се научава да усеща колата кога колко иска.
3-то - ако искаш икономия трябва да забравиш рязкото ускорение и спиране (в смисъл да настъпваш до последно и после да биеш кучките).
Това са моите наблюдения от опита ми като шофьор.


Мога да добавя, че при повечето автомобили най-икономичният режим на шофиране се постига при 90км/ч, на равен терен и последна предавка. Това може да е ориентир за начинаещи шофьори :beer


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Пет 18 яну 2013 11:45


hooligan_sk написа:Мога да добавя, че при повечето автомобили най-икономичният режим на шофиране се постига при 90км/ч, на равен терен и последна предавка. Това може да е ориентир за начинаещи шофьори :beer
Това не е вярно за НИТО един от автомобилите, които съм карал и притежавал. При 50-60км/ч на най-високата предавка е по-икономично.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 яну 2013 11:56


myrshavija написа:
hooligan_sk написа:Мога да добавя, че при повечето автомобили най-икономичният режим на шофиране се постига при 90км/ч, на равен терен и последна предавка. Това може да е ориентир за начинаещи шофьори :beer
Това не е вярно за НИТО един от автомобилите, които съм карал и притежавал. При 50-60км/ч на най-високата предавка е по-икономично.


Незнам какви автомобили си карал. Но това е режима който е приет за най-пестелив и се използва в EU mix като база. Ясно е че не устройва осмаци които могат и на нулеви да се движат... трябва да има някаква база обаче.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Mishonti » Пет 18 яну 2013 12:03


Благовест написа:
ivo_minchev написа:
spyki_76 написа:http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=31

Това е за дизеларките. Аз бензиновите (или газовите)?

Важи и за тях.Колкото до ускорението,то по-малко гориво се изгаря когато се поддържа скоростта ХХ км/ч,т.е да я достигнем по-бързо,а не както някой споменя,че трябва да се ускорява бавно.


Е нямам предвид бавно ускорение - едва едва. Просто да ускориш до 90 с педал натиснат до край и с педал натиснат до средата на всяка една предавка - повярвай ми при втория вариант ще изхаби по-малко гориво.


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Lenks » Пет 18 яну 2013 15:07


Стария ми Passat 1.9TD си го карах в града с 50км/ч приятно и без ядове нa 5-та предавка... Сегашната ми Ibiza 1.9ТDI има някакви нечовешко дълги за мен скорости, 50 на 5-та предавка е невъзможно да се кара, под 1100 оборота е колата. За да се кара на 5-та на двигателя му трябва скорост поне ~60км/ч. В града си карам предимно на 3-та и 4-та, като дори и на 4-та и скороста падне под 50 си връщам на 3-та, защото колата става тромава. Като цяло колата тръгва плавно на първа и после ускорява бързо до 50 и си вкарвам 4-та и поддържам, така съм я усетил да се държи най-добре... И като цяло наистина, най-икономично, или бавно не значи най-добре... Особено, ако имате турбина е хубаво да си я ползвате, тя затова е сложена :)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Пет 18 яну 2013 15:53


hooligan_sk написа:Незнам какви автомобили си карал. Но това е режима който е приет за най-пестелив и се използва в EU mix като база. Ясно е че не устройва осмаци които могат и на нулеви да се движат... трябва да има някаква база обаче.
Колите, на които съм го тествал са ABF, 2E, EZ в голф 2 и 3 и 1.9тди в Октавия2. Осмака го зарежи засега. :)


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Lenks » Пет 18 яну 2013 16:11


За тоя спор да кажа, че това предполагам е за 5-скоростни автомобили :) И 4-те автомобила които съм карал са били на 1800обр при 90км/ч на 5-та предавка.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот anonym0us » Пет 18 яну 2013 17:09


DanZki написа:Хора,по-добре се купете по едно колело и не се мъчете.Единия не вдигал повече от 2000 оборота от страх да не харчи,другия потеглял на 7-ма... :screwy

Според мен, скоростта на аватара ти, е най-икономична! Умираш веднъж и не се мъчиш...
Сега по темата...
Икономично каране, трудно можеш да направиш в тежък трафик, защото в трафика никой не спазва правилника.
Обаче при "Шофиране" има вероятност да направиш икономия! Спразваш дистанция, ограниченията също, и общо взето парите които ще спестиш от гориво, може да ти излезе късмета някой нервак да те изкара от колата, и да те потроши защото караш бавно, и файда от икономията има болницата!
Затова не си давайте зор, карайте в рамките на разумното и се пазете. В България икономия няма, защото има много фактори които ти го слагат и почваш да духаш като вятъра!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AdsBot [Google] и 68 госта