DRL, диодни лентички или късите светлини
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
- Asko VW
- Мнения: 844
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Ако имаш и можеш да смениш крушката на място не пишат. За съжаление има коли на които смяната на полеви условия е голяма мъка, а при някои може да се каже невъзможно.
Мен ме спряха така с Лада Нива (не светеше левият фар) и ми предложиха да си я сменя, да де ама за тази кола смяната е свързана с демонтаж на декоративната решетка и целият фар. Добре че се сетих да погледна бушоните и за мой огромен късмет се оказа разместено бушонче, та ме пуснаха след като го наместих и фара света (в последния момент , вече се бяха приготвили да пишат).
П.П. А колегата ме е изпреварил с неговия пост
Мен ме спряха така с Лада Нива (не светеше левият фар) и ми предложиха да си я сменя, да де ама за тази кола смяната е свързана с демонтаж на декоративната решетка и целият фар. Добре че се сетих да погледна бушоните и за мой огромен късмет се оказа разместено бушонче, та ме пуснаха след като го наместих и фара света (в последния момент , вече се бяха приготвили да пишат).
П.П. А колегата ме е изпреварил с неговия пост
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Казвате на по новите коли била трудна смяната, да добре, ама пък повечето нови коли имат сигнализация за изгоряла крушка май, ми като изгори първо спирате някъде пък после ще я мислим. Пък за в градски условия никой не може да ме убеди, че няма да разбере че не му свети един фар, постоянно има отражения от сгради, и най вече като карате/спрете зад друга кола!
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
mirror написа:Вчера на изхода на Варненската магистрала имаше засада и спираха коли без светлини или неизправни такива (доста такива ме изпревариха и ги бяха наспирали всичките и пишеха здраво) а на мен въобще не ми обърнаха внимание с дневните светлини
Сега по НоваТВ казаха,че тече акция "светлина",та това може би е била причината за масовите проверки.
Фарове,чистачки и гуми
- otvorkoto
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 14:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Да върши .
Имам един нов който ми е излишен към 22-25лв. дадох за него. Ако някой иска може да види как работи и на мойта кола . Монтажа е лесен .

Имам един нов който ми е излишен към 22-25лв. дадох за него. Ако някой иска може да види как работи и на мойта кола . Монтажа е лесен .

- pkaramitev
- Мнения: 171
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Цитат от тук:
http://btvnews.bg/bulgaria/obshtestvo/s ... inata.html
Допълнително монтираните дневни светлини на по-старите автомобили са разрешени за използване, обясняват от КАТ. ..........Христо Узунов е монтирал такива светлини на автомобила си. След влизането в сила на новия закон е предупреден от полицията, че трябва да свали новите фарове.
И само не разбрах,последно, обясняват от КАТ,че можела,объче пък от полицията му казали че трябвало да ги маха тия "новета фарове"
Или тоя дето е писал статията е кретен,или тия от "родната милиция"
Понеже в момента карам една смотана фиеста,и карането постоянно на фарове не и се отразява добре на ел.системата се чудя какво да правя!?Прочетох цялата тема,и никой нищо конкретно не казва,а най-Ъпсурдното е и че в КАТ си противоречат!
Опита с другата ми кола,е следният:
Мод БМВ 528 1997г. ксенон на късите,и Н7 на дългите.Двусекционен фар!
От Лайт модула на колата(това разстройство което отговаря за всички светлини в колата) чрез бъркане с лаптоБ
си активирах Day Light,на 35%, по спомени, от което следва да опровергая всички твърдения,че редуцираните дълги "вадели очи"! Нищо подобно! Тази операция я направих още преди 2 години,и никога не са ми спирали,разликата в светенето на 35% и 100% е доста голямо.Също така като пусна късите,и въпросните дълги огасват.Лошото е че не може да се изключват и включват когато пожелае човек,понеже на контакт светят.Все пак в това меню на моето дърто БМВ се влиза само с лаптоБ!
Дано съм бил пхолезен на някого.....
....а относно фиестата, ще пробвам с модул за дългите ад видим какво ще станИ....
http://btvnews.bg/bulgaria/obshtestvo/s ... inata.html
Допълнително монтираните дневни светлини на по-старите автомобили са разрешени за използване, обясняват от КАТ. ..........Христо Узунов е монтирал такива светлини на автомобила си. След влизането в сила на новия закон е предупреден от полицията, че трябва да свали новите фарове.
И само не разбрах,последно, обясняват от КАТ,че можела,объче пък от полицията му казали че трябвало да ги маха тия "новета фарове"
Или тоя дето е писал статията е кретен,или тия от "родната милиция"
Понеже в момента карам една смотана фиеста,и карането постоянно на фарове не и се отразява добре на ел.системата се чудя какво да правя!?Прочетох цялата тема,и никой нищо конкретно не казва,а най-Ъпсурдното е и че в КАТ си противоречат!
Опита с другата ми кола,е следният:
Мод БМВ 528 1997г. ксенон на късите,и Н7 на дългите.Двусекционен фар!
От Лайт модула на колата(това разстройство което отговаря за всички светлини в колата) чрез бъркане с лаптоБ
си активирах Day Light,на 35%, по спомени, от което следва да опровергая всички твърдения,че редуцираните дълги "вадели очи"! Нищо подобно! Тази операция я направих още преди 2 години,и никога не са ми спирали,разликата в светенето на 35% и 100% е доста голямо.Също така като пусна късите,и въпросните дълги огасват.Лошото е че не може да се изключват и включват когато пожелае човек,понеже на контакт светят.Все пак в това меню на моето дърто БМВ се влиза само с лаптоБ!Дано съм бил пхолезен на някого.....
....а относно фиестата, ще пробвам с модул за дългите ад видим какво ще станИ....
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13567
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
FELIPE написа: пред катаджията да тръгна да свалям броня и фар за да сменя крушката на късите,то вярно,че е работа общо взето за половин час,ама де да знам...изобщо мисля,че това със замяната на крушка в полеви условия важи за по-старите коли,като гледам на по-новите,поне на повечето ,капачетата на късите са изцяло в калниците и смяната на крушките им без сваляне на фар или поне подкалник е мисия невъзможна
.
Правиш технологичен отвор в пластмасовия подкалник като на ШараноАлхамбрите след 2000г.
От 08 миналата година карам само със светодиодни дневни светлини и никой не ме е спирал или коментирал, че не били законни и т.н.
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
И аз от август тази година съм само на диодни светлини през деня и несъм имал проблем до момента (а съм минавал през доста униформени).
Но това което установи е, че трябва да са читави светлините. Доста хора ги гледам са си наслагали някакви светещи лентички, диодчета от запалки и такива подобни.
ХОРА, ако ще слагате нещо, нека поне да има ефект от него (да Ви се вижда автомобила). И 200 диодчета от запалки да наредите пак няма да има ефекта на дневните светлини!
Но това което установи е, че трябва да са читави светлините. Доста хора ги гледам са си наслагали някакви светещи лентички, диодчета от запалки и такива подобни.
ХОРА, ако ще слагате нещо, нека поне да има ефект от него (да Ви се вижда автомобила). И 200 диодчета от запалки да наредите пак няма да има ефекта на дневните светлини!
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Абе то и от светодиодни ленти да сложиш пак се вижда ама се изисква някой орган да ги е одобрил като дневни светлини и да е законно да се кара с тях. Моите може да са евтини, но все пак най-важното го има - означенията че са одобрени за използване в ЕС. 
Смятам в близките 2 седмици да ги пусна в експлоатация(монтирах ги още лятото, но първоначалното мнение на полицията малко ме изплаши) преди някой да ги е харесал без да ги видя светещи на колата
.
Смятам в близките 2 седмици да ги пусна в експлоатация(монтирах ги още лятото, но първоначалното мнение на полицията малко ме изплаши) преди някой да ги е харесал без да ги видя светещи на колата
-
ivand911
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
RANOPILE написа:Абе то и от светодиодни ленти да сложиш пак се вижда ама се изисква някой орган да ги е одобрил като дневни светлини и да е законно да се кара с тях. Моите може да са евтини, но все пак най-важното го има - означенията че са одобрени за използване в ЕС.
Смятам в близките 2 седмици да ги пусна в експлоатация(монтирах ги още лятото, но първоначалното мнение на полицията малко ме изплаши) преди някой да ги е харесал без да ги видя светещи на колата.
Няма такова изискване. Не си измисляй. Те си идват с означение RL(за дневни светлини) и имат Е одобрение. Ако нямат RL не са дневни светлини. Това е. Ако имат RL слагаш и караш. Слагаш разбира се по правилния начин, обикновено всеки комплект си идва със схема за монтаж по правило 48.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Голяма първоначална истерия се получи в началото с тези фарове...
Сега вече си минавам покрай полицейски постове спокойно,даже забравих,че съм сложил такава "цигания" 
Сега вече си минавам покрай полицейски постове спокойно,даже забравих,че съм сложил такава "цигания" 
- pkaramitev
- Мнения: 171
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Сложих си най-накрая модул!
Дългите на фиестичката светят на 20%,през деня досущ като къси!Фарът ми е едносекционен-крушка Н4
При запалване,се чува чуроликане от модула,и фаровете постепенно светват на 20% от дългите,като нищо друго не светва по колата-габарити или нещо по таблото.При загасване на двигателя-отново чуроликане,и бавничко си загасват!Това много щадяло крушката,и е така предполагам.
В на тъмно ги загледах от разстояние 100м,и въобще не вадят очите,какво остава за през деня!!!
За сега съм много доволен!
Най голям ефект ще има през лятото,когато денят е дълъг,и слънцето свети ярко,и само в късните часове действително ти се налага да караш на къси.
Дългите на фиестичката светят на 20%,през деня досущ като къси!Фарът ми е едносекционен-крушка Н4
При запалване,се чува чуроликане от модула,и фаровете постепенно светват на 20% от дългите,като нищо друго не светва по колата-габарити или нещо по таблото.При загасване на двигателя-отново чуроликане,и бавничко си загасват!Това много щадяло крушката,и е така предполагам.
В на тъмно ги загледах от разстояние 100м,и въобще не вадят очите,какво остава за през деня!!!
За сега съм много доволен!
Най голям ефект ще има през лятото,когато денят е дълъг,и слънцето свети ярко,и само в късните часове действително ти се налага да караш на къси.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
ivand911 написа:Няма такова изискване. Не си измисляй. Те си идват с означение RL(за дневни светлини) и имат Е одобрение. Ако нямат RL не са дневни светлини. Това е. Ако имат RL слагаш и караш. Слагаш разбира се по правилния начин, обикновено всеки комплект си идва със схема за монтаж по правило 48.
Явно не се изразих правилно
Трябва да са одобрени и сертифицирани като дневни светлини и това да е отбелязано на корпуса им
.
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Към колегите които карат с диодни ленти - правят ли ви проблем ако вечер са включени? При мен защото съм с Ауди, може би до сега не се беше случвало да ме спират за тях(понеже по-новата а6 има на същото място до халогените диодни ленти), но сега се случи един полицай да ми направи забележка да ги спирам вечер. Което може би си е правилно де, все пак са дневни светлини, но пък от друга страна подобряват видимостта без да заслепяват. Както и да е нека не коментираме колко е морално да се кара на такива светлини вечер, а законово забранени ли са за използване вечер диодните ленти и на вас някой правил ли е проблем?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 49 госта
