Да, когато температурите трайно паднат до поне под 15 можеш да слагаш, но аз лично чакам да си паднат до поне около 10, тъй като хладно време не е толкова вредно за летните гуми, колкото топло за зимните...
Мен друг въпрос в тая връзка ми хрумна - как е добре да се съхраняват гумите (при положение, че са си на джанти) - дали трябва да се спадат малко или така както си ги сваляме?



Лети джанти + зимни гуми
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лети джанти + зимни гуми
Haralampi написа:Мен друг въпрос в тая връзка ми хрумна - как е добре да се съхраняват гумите (при положение, че са си на джанти) - дали трябва да се спадат малко или така както си ги сваляме?
Според каквото съм чел онлайн (колко е вярно не знам) - ако са с джанти трябва да се изпуснат макар и не докрай и да се слагат хоризонтално. В краен случай, ако е вертикално, през някакъв разумен период трябва да ги завърташ. За предпочитане в мазе, на хладно и сухо, ако има възможност всяка гума в отделна, добре затворена найлонова торба. И преди това да се измият и да се махнат боклуците между грайферите.
Re: Лети джанти + зимни гуми
Ти още малко ще искаш и климатик да им се пусне да не се разсърдят.
Последна промяна от Pichaga на Пет 25 сеп 2009 12:09, променено общо 1 път.
Причина: има и ЛС за такива смислени постове
Причина: има и ЛС за такива смислени постове
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лети джанти + зимни гуми
Миналата зима карах за първи път с лети джанти. Миналата седмица ги извадих за преглед и баланс и се оказаха и 4-те спаднали. Наложи се демонтаж зачистване на мястото, което ляга гумата. Много беще шупнал алуминя, иначе на лака нищо му няма. Та все едно си платих смяна, но кеф цена няма.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Лети джанти + зимни гуми
Ето причините според мен:
- Зимата ако караш редовно колата е кочина. Колкото и да я миенш сипят ли лугата - вечно е кална. Едни железни джанти ще са последното което ще загрозява вида. Освен това летите джанти малко или много се драскат от цялата тая пумия.
- Втори комплект джанти с гуми е несравнимо удобство. Монтираш ги веднъж и три години си караш. Сменяш зимни с летни когато ти е кеф. Нито скапваш гуми, нито джанти. Чувал съм че гумите след 2-3 монтажа/демонтажа започват да спадат. А 4 железни джанти са под 100лв. Летите са 2-3 пъти по-скъпи.
- Както други колеги казаха, за зимата е оферта високи гуми. Не се кара бързо, че да ти пука как се държи в завои с 200, но пък има много неравности и след снеговете асфалта е като след бомбардировки.
За тесни/широки гуми доста четох по нета. Общо взето гума блокира поради две причини. Претоварване (яко спиране, газ до ламарината и т.н) и недостатъчен натиск. Зимата причината е предимно второто, а тесните гуми имат по-голям натиск върху асфалта, защото теглото на колата се разпределя върху по-малка площ. Обаче това е в рамките на препоръчаните размери - ако за моя голф дават гуми от 175 до 195, то е удачно да сложа най-тесната от тях, а не някаква съвсем тесна.
- Зимата ако караш редовно колата е кочина. Колкото и да я миенш сипят ли лугата - вечно е кална. Едни железни джанти ще са последното което ще загрозява вида. Освен това летите джанти малко или много се драскат от цялата тая пумия.
- Втори комплект джанти с гуми е несравнимо удобство. Монтираш ги веднъж и три години си караш. Сменяш зимни с летни когато ти е кеф. Нито скапваш гуми, нито джанти. Чувал съм че гумите след 2-3 монтажа/демонтажа започват да спадат. А 4 железни джанти са под 100лв. Летите са 2-3 пъти по-скъпи.
- Както други колеги казаха, за зимата е оферта високи гуми. Не се кара бързо, че да ти пука как се държи в завои с 200, но пък има много неравности и след снеговете асфалта е като след бомбардировки.
За тесни/широки гуми доста четох по нета. Общо взето гума блокира поради две причини. Претоварване (яко спиране, газ до ламарината и т.н) и недостатъчен натиск. Зимата причината е предимно второто, а тесните гуми имат по-голям натиск върху асфалта, защото теглото на колата се разпределя върху по-малка площ. Обаче това е в рамките на препоръчаните размери - ако за моя голф дават гуми от 175 до 195, то е удачно да сложа най-тесната от тях, а не някаква съвсем тесна.
- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Лети джанти + зимни гуми
Под 10 градуса със сняг или без е хубаво да се слагат вече железерките.
При ниска температура алуминия става по чуплив, еластичността пада.
Зимата има повече неравности по пътя (сняг,тръпчинки) с ниски гуми и ал. джанти ще им е...е майката на джапанките, вследствие-балони, криви джанти и най-лошо пукната джанта.
Аз вече имам по два комплекта джанти 14-ки жел. и 15-ки. ал. с гуми и сам си ги сменям когато му дойде времето.
Като гледам хората най-често слагат само отпред железни джанти, а отзад с алуминките, по голяма глупост няма !!!Ами нали като качиш 3 човека отзад и в кофти време им отнемаш от фацата и всичкото, ама нали си на кирия ко ти пука ...
При ниска температура алуминия става по чуплив, еластичността пада.
Зимата има повече неравности по пътя (сняг,тръпчинки) с ниски гуми и ал. джанти ще им е...е майката на джапанките, вследствие-балони, криви джанти и най-лошо пукната джанта.
Аз вече имам по два комплекта джанти 14-ки жел. и 15-ки. ал. с гуми и сам си ги сменям когато му дойде времето.
Като гледам хората най-често слагат само отпред железни джанти, а отзад с алуминките, по голяма глупост няма !!!Ами нали като качиш 3 човека отзад и в кофти време им отнемаш от фацата и всичкото, ама нали си на кирия ко ти пука ...
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Лети джанти + зимни гуми
Мда.....масово е отзад да си седят летните гуми с летите джанти и да псуваме по Бат Бойко, че не чисти снега и затова се въртим 

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Лети джанти + зимни гуми
тя колата ако тръгне да върти задница и с летни и с зимни гуми да си ,все тая
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Лети джанти + зимни гуми
Само дето със зимни вероятността това да стане е в пъти по-малка.
Re: Лети джанти + зимни гуми
hitman0013 написа:тя колата ако тръгне да върти задница и с летни и с зимни гуми да си ,все тая
въобще не е все тая - и аз съм живял със заблудата, че зимни трябват само отпред да теглят по-добре, но след 3-4 завъртания си направих изводите
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта