Velko написа:Аз съм чувал, че не е хубаво да гася колата веднага след ръчкане, но съм го правил.Не знам какво би станало.......Би ли ми казал накратко какво става ако я ръчна и гася веднага след това?
Дизел vs. Бензин
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Дизел vs. Бензин
Velko написа:Velko написа:Аз съм чувал, че не е хубаво да гася колата веднага след ръчкане, но съм го правил.Не знам какво би станало.......Би ли ми казал накратко какво става ако я ръчна и гася веднага след това?
При турбодизеловите агрегати,при по-интензивно каране турбото загрява доста а и маслото,затова е хубаво да се остави колата няколко минути да поработи та да се нормализира т-рата им.Ако това не се прилага,то се съкращава живота на турбината,па и масълцето дава фира.Най-просто така мога да го обясня...предполагам,че за дизел питаш,но това важи за всички турбо мотори
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Аха, ясно
Бях го чувал само за дизела това от един майстор Аврам се казва
Вчера викам да отида на Баумакс да погледам малко ръчките и дали има вървежни "печки", но точно пристигнах и довтасаха ушатите 
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел vs. Бензин
Както каза колегата , корпуса на турбото доста загрява от изгорелите газове , с чиято помощ всъщност то се развърта . Загряването на корпуса не е проблем , но прегряването на лагерните втулки е опасно . Лагерите се охлаждат единствено от маслото , което ги облива обилно . Когато огасиш мотора изведнъж при загряло турбо , може лагерите да "спекат" и после да задерат
.
Re: Дизел vs. Бензин
Точно така - загрялото до много висока температура масло което циркулира в турбината не трябва да се охлажда рязко, а именно това става когато се изгаси веднага и не се изчака 3-4 мин. примерно. При рязкото изстиване маслото буквално се "изпича" в турбото и залепва по метала както силно нагорещено олио в тиган
После вече е ясно какъв е крайния резултат... доста неприятен за портфейла ... Сега някои нови и скъпи дизели имат система, която се грижи за това - ако се угаси след яко каране тя си продължава да работи за да циркулира маслото в системата и да се охлади по-бавно. При скъпите возила има и система която "напомня" да не се дава газ до ламарината при студен мотор и т.н.
Друго което се сещам - ако се кара дълго във високи обороти дизела по-бързо хаби маслото от атмосферката.
Друго което се сещам - ако се кара дълго във високи обороти дизела по-бързо хаби маслото от атмосферката.
- Stivi
- Мнения: 8387
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел vs. Бензин
Да бе,по бензиностанциите,около Макдоналдс или на хепитата дето са на магистралата е пълно с коли които работят по 5мин да място да им се охладят турбините
Това може да важи ако караш доста време със скорост сериозно надхвърляща максимално разрешената за БГ но не и за нормално каране до 120км/ч ! Ако толкова лесно се изпичаха тия турбини трябваше да се сменят на 2 смени на маслото 
Това може да важи ако караш доста време със скорост сериозно надхвърляща максимално разрешената за БГ но не и за нормално каране до 120км/ч ! Ако толкова лесно се изпичаха тия турбини трябваше да се сменят на 2 смени на маслото 
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Stivi написа:Да бе,по бензиностанциите,около Макдоналдс или на хепитата дето са на магистралата е пълно с коли които работят по 5мин да място да им се охладят турбинитеТова може да важи ако караш доста време със скорост сериозно надхвърляща максимално разрешената за БГ но не и за нормално каране до 120км/ч ! Ако толкова лесно се изпичаха тия турбини трябваше да се сменят на 2 смени на маслото
Така ли?Много над 120 казваш?А примерно от светофар до светофар на мега ръчка до 3та-4та скорост и после спирачки... няма ли да загрее подобаващо колата?
Re: Дизел vs. Бензин
Става дума за продължително каране във високите обороти! Примерно на магистрала със 170-180. Ако си спазваш 120 нямаш грижи - моята на 120 е около 2200 оборота - не усеща натоварване машината и тогава няма какво да чакаш. За светофарните изпълнения - ако се прави по-дълго време това "изцеждане" на мотора също няма да е зле после да се изчака... Ако някой не вярва - ами да пробва, но риска от ремонт си е за негова сметка. Аз не целя да убеждавам никой, а и това е нещо известно, обсъждано многократно и т.н.
Последна промяна от Jetman на Нед 27 мар 2011 17:01, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8387
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел vs. Бензин
Velko написа:Stivi написа:Да бе,по бензиностанциите,около Макдоналдс или на хепитата дето са на магистралата е пълно с коли които работят по 5мин да място да им се охладят турбинитеТова може да важи ако караш доста време със скорост сериозно надхвърляща максимално разрешената за БГ но не и за нормално каране до 120км/ч ! Ако толкова лесно се изпичаха тия турбини трябваше да се сменят на 2 смени на маслото
Така ли?Много над 120 казваш?А примерно от светофар до светофар на мега ръчка до 3та-4та скорост и после спирачки... няма ли да загрее подобаващо колата?
Светофар,град,мега ръчки 3-4 .....дали ми пука точно на такива рацери дали им се скапват турбините....а дали на тях им пука
Говорим за нормално каране от нормални хора а не за някакви частни случай на пилот изпитатели....те да си имат грижат дали да гасят или да и духат да изстине 
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
това с турбото наистина трябва да се има в предвид! и не е нужно да си рейсър - прост пример изкачваш продължителен баир и спираш на бензиностанция, чешма, отбивка и т.н. От веднъж няма да се скапе, но всяко такова гасене съкращава живота на турбината колкото, да кажем 2000км нормабно каране...
Аз когато спирам с ТД на бензиностанция първо връщам газта и пускам по инерция - за 1км скоростта пада от 120-130 докъм 80, докато спра на колонката е изминала около 1 минута на празен ход и маслото се е завъртяло...
Що се отнася до състезателните възможности, бензиновите са по-добри на старт и доста по-зле при изпреварване или изкачване на баир... При дизела е достатъчно да подадеш газ и моментално имаш тяга за изпреварване, а бензиновия мотор иска от 5-та да свалиш на 3-та или 4-та...
Относно разхода... трудно ще видите бързодвижеща се бензинова кола по пътищата...
Ако при турбодизела разликата в разхода между каране с 90кмч и със 160кмч е само 2-3л/100, то при бензиновите става направо двоен
Ако цената на горивото беше без значение, определено големия бензинов мотор е най-гот.. Чат-пат карам едно СУВче V6... Двигателят не се чува, парното духа топло па 2-та минута, в задръстванията на 4-та скорост върви с 1000оборота без да придърпва, а оборотомерът става червен на 7000об
След него като се кача на пасата, все едно съм на вибромасаж
Аз когато спирам с ТД на бензиностанция първо връщам газта и пускам по инерция - за 1км скоростта пада от 120-130 докъм 80, докато спра на колонката е изминала около 1 минута на празен ход и маслото се е завъртяло...
Що се отнася до състезателните възможности, бензиновите са по-добри на старт и доста по-зле при изпреварване или изкачване на баир... При дизела е достатъчно да подадеш газ и моментално имаш тяга за изпреварване, а бензиновия мотор иска от 5-та да свалиш на 3-та или 4-та...
Относно разхода... трудно ще видите бързодвижеща се бензинова кола по пътищата...
Ако при турбодизела разликата в разхода между каране с 90кмч и със 160кмч е само 2-3л/100, то при бензиновите става направо двоен
Ако цената на горивото беше без значение, определено големия бензинов мотор е най-гот.. Чат-пат карам едно СУВче V6... Двигателят не се чува, парното духа топло па 2-та минута, в задръстванията на 4-та скорост върви с 1000оборота без да придърпва, а оборотомерът става червен на 7000об
След него като се кача на пасата, все едно съм на вибромасаж

-
bnick
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
Винаги след каране по магистрала, дори и със 120, моята я оставям да поработи около 1-2мин на място. Иначе от светофар до свотофар, колкото и да я пържиш, като спреш на следващия не гасиш, така че се охлажда
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел vs. Бензин
Stivi написа:Да бе,по бензиностанциите,около Макдоналдс или на хепитата дето са на магистралата е пълно с коли които работят по 5мин да място да им се охладят турбините....
Това е така разбира се , аз например не спирам пред Хепи (ако изобщо спра там в тази криза
) и да чакам 5 мин. на празен ход , просто си давам сметка , че ще спирам и 2-3 км. си карам по-споко и после си гася веднага като стигна .- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Дизел vs. Бензин
Jetman написа:Точно така - загрялото до много висока температура масло което циркулира в турбината не трябва да се охлажда рязко, а именно това става когато се изгаси веднага и не се изчака 3-4 мин. примерно. При рязкото изстиване маслото буквално се "изпича" в турбото и залепва по метала както силно нагорещено олио в тиганПосле вече е ясно какъв е крайния резултат... доста неприятен за портфейла ... Сега някои нови и скъпи дизели имат система, която се грижи за това - ако се угаси след яко каране тя си продължава да работи за да циркулира маслото в системата и да се охлади по-бавно. При скъпите возила има и система която "напомня" да не се дава газ до ламарината при студен мотор и т.н.
Друго което се сещам - ако се кара дълго във високи обороти дизела по-бързо хаби маслото от атмосферката.
Немците са измислили до някъде решение на проблема още през 89-90г. при СБ и РА мотора.Именно допълнително водно охлаждане на компресора с отделна ел.помпа,която включва,когато загасиш мотора и температурата на турбото е над 115 градуса,тогава тя се пуска и работи до падане под този праг,който се счита за безопасен

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Дизел vs. Бензин
Бензина по-носи на тунинг.Все си мисля,че винаги има какво да се изкопчи повече.Относно новите разработки,от към 95-6,тогава наблегнаха сериозно на дизелаците,да ги усъвършенстват и както виждаме резултата е налице.До 2007-8 бензинови коли почти не се купуваха (мое наблюдение).Сега обаче пак наблягат на бензиновите - тфси и т.н. че те поизостанаха малко.Сложиха им и старт-стоп система...която май за дизела е по-опасна за стартера поне.Нафтите май ще имат опресняване след 10ина години.Няма го вече тоя бум както беше около 2000,ТДИ-помпа дюза,комън рейл...за 4-5 години изпълниха пазара.КР двг май само Алфа и фиатите слагат (JTD) по това време ( то май си е и тяхна разработка) но пък много много добре вървят.Даже ще повторя един пример-един познат си докара алфа от Холандия (156) 2.4 джтд.Абе много вървеше тая пущина...ама много ви казвам.Отиде да си сложи чип...е ако ще те ми вярвайте на 400 метра изяде кайен турбо с
1 път,после кайена го унищожи
но до към 140-150 нямаше просто какво да се говори.Лично аз засякох- тръгнах на 2ра до към 20 км/ч настъпах и за точно 4 секунди беше на 90 ... Обаче след 10 дена окоти помпата и се оказа,че от Холандия като дошла имала пауър бокс...за това така летеше още тогава.Сега си е оригиналните 143 коня и имам чувството че с пасата ще го дръпна.
1 път,после кайена го унищожи
но до към 140-150 нямаше просто какво да се говори.Лично аз засякох- тръгнах на 2ра до към 20 км/ч настъпах и за точно 4 секунди беше на 90 ... Обаче след 10 дена окоти помпата и се оказа,че от Холандия като дошла имала пауър бокс...за това така летеше още тогава.Сега си е оригиналните 143 коня и имам чувството че с пасата ще го дръпна.Re: Дизел vs. Бензин
Да JTD-тата вървят, но и горят повече от нашите дизеларки. А и TDI се отличава с голяма надеждност и поносимост на тунинг(както TDI, така и TDI PD), качества които го правят, ако не най-добрия дизел на пазара, тo поне един от най-добрите 
Аз лично мразя дръпки и подобни неща и рядко го "изрязвам", но готиното на TDI е че доставя удоволствие от усещането за ускорение и без да го форсираш сериозно
Иначе един по сериозен бензин примерно 2,3 150/170к.с. или пък 1.8Т също ще правят усмивка... за съжаление не мога да си ги позволя ...

Аз лично мразя дръпки и подобни неща и рядко го "изрязвам", но готиното на TDI е че доставя удоволствие от усещането за ускорение и без да го форсираш сериозно
Иначе един по сериозен бензин примерно 2,3 150/170к.с. или пък 1.8Т също ще правят усмивка... за съжаление не мога да си ги позволя ...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта