това с турбото наистина трябва да се има в предвид! и не е нужно да си рейсър - прост пример изкачваш продължителен баир и спираш на бензиностанция, чешма, отбивка и т.н. От веднъж няма да се скапе, но всяко такова гасене съкращава живота на турбината колкото, да кажем 2000км нормабно каране...
Аз когато спирам с ТД на бензиностанция първо връщам газта и пускам по инерция - за 1км скоростта пада от 120-130 докъм 80, докато спра на колонката е изминала около 1 минута на празен ход и маслото се е завъртяло...
Що се отнася до състезателните възможности, бензиновите са по-добри на старт и доста по-зле при изпреварване или изкачване на баир... При дизела е достатъчно да подадеш газ и моментално имаш тяга за изпреварване, а бензиновия мотор иска от 5-та да свалиш на 3-та или 4-та...
Относно разхода... трудно ще видите бързодвижеща се бензинова кола по пътищата...

Ако при турбодизела разликата в разхода между каране с 90кмч и със 160кмч е само 2-3л/100, то при бензиновите става направо двоен
Ако цената на горивото беше без значение, определено големия бензинов мотор е най-гот.. Чат-пат карам едно СУВче V6... Двигателят не се чува, парното духа топло па 2-та минута, в задръстванията на 4-та скорост върви с 1000оборота без да придърпва, а оборотомерът става червен на 7000об
След него като се кача на пасата, все едно съм на вибромасаж
