Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот дърт милиционер » Нед 26 юни 2016 20:31


Ами не знам........включва се бавната степен на около 110градуса.........2ра степен досега не се е включвала. На радиатора има три извода и като слагах ключето проверих дали бачка и 2ра степен - бачка яко , но го свързах на 1ва/по бавната степен/.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 26 юни 2016 20:43


Има едни шалтери мисля, че са от опел, които пускат първа степен по рано, някъде около 80 градуса, иначе стандартното на фв е от 93-98 градуса мисля


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот polovera_9n3 » Нед 26 юни 2016 21:30


Да не пускам друга тема - точно видях тази. Днеска с един колега спорихме какво е по-правилно да се направи при тръгнал да прегрява двигател. Значи караш си и гледаш стрелката започва да отива в червното- какво правим? Аз му викам - пускам парното на макс отивам отварям разширителния съд и започвам да наливам вода- това ако няма вода там, но ако има незнам. Колегата вика гася мотора, чакам да изстине - и така. Кое е правилно- да се гаси мотора при висока температура или да се налива вода. Това при положение, че няма нещо спукано из маркучите.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Нед 26 юни 2016 21:44


Прегрят ДВГ-никога не се гаси.Вода е много относително как да наливаш-ако е студена и в голямо количество пак може да стане беля .Отваряй капака ,пускай парно ,но не гаси мотора докато не почне да пада температурата.Всичко това се прави при автомобил в покой,разбира се.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот polovera_9n3 » Нед 26 юни 2016 21:53


gergeto написа:.....Всичко това се прави при автомобил в покой,разбира се.

:mhihi Ако някой го направи в движение :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Нед 26 юни 2016 22:31


Смееш се ти,ама ако знаеш моят тъст навремето какви "каскади" правеше с една осмица(москвич),която прегряваше по рождение.Посред лято пускаше парното-само два прозореца бяха отваряеми,капака седи отворен на почти наполовина и подпрян с една пластмасова туба "Petrol"-5 литрова ,да засмуквала колата студен въздух от насрещната възд, струя....и газ ,човека е тръгнал на море,няма време да спира.И така всяко лято,докато не си купи накрая един Г2 .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот ktamen » Нед 26 юни 2016 23:16


gergeto написа:Прегрят ДВГ-никога не се гаси.

Винаги ми е било интересно тази легенда откъде е тръгнала :gruebel
Някой може ли да ми покаже такава препоръка в по-достоверен източник, примерно книжка от производител с препоръки за експлоатация на колата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот stefan4o » Пон 27 юни 2016 6:14


За прегрят не зная. Но примерно като изгася колата, която е около 90гр. загряла, понякога се пуска перката на първата степен. Предполагам, че спирането на водната помпа прави така, че водата край шалтера да си вдигне малко температурата, тъй като няма какво да я върти и да я охлажда.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот kris11 » Пон 27 юни 2016 9:51


gergeto -практикуваше се на Москвичите пръскане на вода по радиатора.

На по- новите автомобили има циркулационна ел. помпа , която продължава да работи 3-5 мин след изгасване на двигателя


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот vladovelin » Пон 27 юни 2016 10:15


Мисля, че на двигателя има датчик за температура, който включва вентилаторите при изгасен двигател.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 27 юни 2016 10:27


stefan4o написа:За прегрят не зная. Но примерно като изгася колата, която е около 90гр. загряла, понякога се пуска перката на първата степен. Предполагам, че спирането на водната помпа прави така, че водата край шалтера да си вдигне малко температурата, тъй като няма какво да я върти и да я охлажда.

Има топлинен датчик на капака на главата обикновено и ако е по топло пуска перката и на изгасен мотор. Като го наплюеш и спира перката


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 27 юни 2016 10:48


Знам за циркулационната помпа,топлини датчици и др. инженерни решения по сигурността на охл. система,но в момента говорим за правилна реакция при вече ПРЕГРЯТ двигател,т.е. след като всички тия хитринки не са помогнали и има авария по охл. система.Относно заливането на радиатора с вода -никога не съм го правил,дори на Москвича.Доколкото разбрах въпроса на polovera_9n3 той пита правилно ли е да се налива вода в охл. система при прегрял мотор.Затова му казвам че ако е студена и в големи количества може да стане беля-да пукне блока например.
А дали е правилно или не прегрят двигател да не се гаси-така са ме учили в Автошколата навремето разните му капитани ,майори тем подобни инженери под пагон.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 27 юни 2016 12:55


Ми не се гаси за да може все пак помпата да върти охладителната течност, кара се и на по ниска предавка за да са по високи оборотите в баир, като преди завой се връща газта за да се охлажда по добре мотора. От друга страна и да го угасиш, не виждам какво ще стане, в главата водата ще започне да ври, знам ли..... Всичко зависи от момента и състоянието. Дали е прегрял, просто щото е много жега и баира е голям или има теч на охладителна течност от някъде и затова прегрява....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот ktamen » Пон 27 юни 2016 14:22


Значи легендата има военен произход :mhihi
Тя очевидно е лишена от всякаква логика, но е също толкова очевидно, че ще пребъде във вековете :mhihi


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 27 юни 2016 14:56


Чак пък военнен произход незнам ,ама кажи и ти какво имаш впредвид.
Винаги е добре човек да научи нещо ново. М/у другото когато бяхме 16-17 годишни,едно приятелче взе "назаем" Жигулито на баща си ,докато човека си пиива ракииката.Метнахме се 3-4 хлапетии вътре и газ към прословутия "5-ти километър" край Шумен.
Докато приятелчето натискаше всичката газ и ни показваше какво е 120-130км/ч нещо стана и колата започна да грее (явно е хвърлила водите) Прибрахме се пред кооперацията,пича вкара колата в гаража, изгаси я и вдигна капака ама едни води ,едни пари отвсякъде. Под колата стана локва от вряла вода,едни изпарения....После разбрахме че майстора в сервиза е казал че не е трябвало да се гаси колата веднага-главата не ставаше за нищо...Тогава за пръв път чух ,че прегрят ДВГ не се гаси.

п.с. За главния герой не питайте-само знам че баща му се заканил да сложи неговата глава на мястото на Жигулската.. :mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта