


Малко размисли относно загряване на двигатели
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Ами не знам........включва се бавната степен на около 110градуса.........2ра степен досега не се е включвала. На радиатора има три извода и като слагах ключето проверих дали бачка и 2ра степен - бачка яко , но го свързах на 1ва/по бавната степен/.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Има едни шалтери мисля, че са от опел, които пускат първа степен по рано, някъде около 80 градуса, иначе стандартното на фв е от 93-98 градуса мисля
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Да не пускам друга тема - точно видях тази. Днеска с един колега спорихме какво е по-правилно да се направи при тръгнал да прегрява двигател. Значи караш си и гледаш стрелката започва да отива в червното- какво правим? Аз му викам - пускам парното на макс отивам отварям разширителния съд и започвам да наливам вода- това ако няма вода там, но ако има незнам. Колегата вика гася мотора, чакам да изстине - и така. Кое е правилно- да се гаси мотора при висока температура или да се налива вода. Това при положение, че няма нещо спукано из маркучите.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Прегрят ДВГ-никога не се гаси.Вода е много относително как да наливаш-ако е студена и в голямо количество пак може да стане беля .Отваряй капака ,пускай парно ,но не гаси мотора докато не почне да пада температурата.Всичко това се прави при автомобил в покой,разбира се.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
gergeto написа:.....Всичко това се прави при автомобил в покой,разбира се.




- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Смееш се ти,ама ако знаеш моят тъст навремето какви "каскади" правеше с една осмица(москвич),която прегряваше по рождение.Посред лято пускаше парното-само два прозореца бяха отваряеми,капака седи отворен на почти наполовина и подпрян с една пластмасова туба "Petrol"-5 литрова ,да засмуквала колата студен въздух от насрещната възд, струя....и газ ,човека е тръгнал на море,няма време да спира.И така всяко лято,докато не си купи накрая един Г2 .
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
gergeto написа:Прегрят ДВГ-никога не се гаси.
Винаги ми е било интересно тази легенда откъде е тръгнала

Някой може ли да ми покаже такава препоръка в по-достоверен източник, примерно книжка от производител с препоръки за експлоатация на колата.
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
За прегрят не зная. Но примерно като изгася колата, която е около 90гр. загряла, понякога се пуска перката на първата степен. Предполагам, че спирането на водната помпа прави така, че водата край шалтера да си вдигне малко температурата, тъй като няма какво да я върти и да я охлажда.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
gergeto -практикуваше се на Москвичите пръскане на вода по радиатора.
На по- новите автомобили има циркулационна ел. помпа , която продължава да работи 3-5 мин след изгасване на двигателя
На по- новите автомобили има циркулационна ел. помпа , която продължава да работи 3-5 мин след изгасване на двигателя
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Мисля, че на двигателя има датчик за температура, който включва вентилаторите при изгасен двигател.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
stefan4o написа:За прегрят не зная. Но примерно като изгася колата, която е около 90гр. загряла, понякога се пуска перката на първата степен. Предполагам, че спирането на водната помпа прави така, че водата край шалтера да си вдигне малко температурата, тъй като няма какво да я върти и да я охлажда.
Има топлинен датчик на капака на главата обикновено и ако е по топло пуска перката и на изгасен мотор. Като го наплюеш и спира перката
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Знам за циркулационната помпа,топлини датчици и др. инженерни решения по сигурността на охл. система,но в момента говорим за правилна реакция при вече ПРЕГРЯТ двигател,т.е. след като всички тия хитринки не са помогнали и има авария по охл. система.Относно заливането на радиатора с вода -никога не съм го правил,дори на Москвича.Доколкото разбрах въпроса на polovera_9n3 той пита правилно ли е да се налива вода в охл. система при прегрял мотор.Затова му казвам че ако е студена и в големи количества може да стане беля-да пукне блока например.
А дали е правилно или не прегрят двигател да не се гаси-така са ме учили в Автошколата навремето разните му капитани ,майори тем подобни инженери под пагон.
А дали е правилно или не прегрят двигател да не се гаси-така са ме учили в Автошколата навремето разните му капитани ,майори тем подобни инженери под пагон.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Ми не се гаси за да може все пак помпата да върти охладителната течност, кара се и на по ниска предавка за да са по високи оборотите в баир, като преди завой се връща газта за да се охлажда по добре мотора. От друга страна и да го угасиш, не виждам какво ще стане, в главата водата ще започне да ври, знам ли..... Всичко зависи от момента и състоянието. Дали е прегрял, просто щото е много жега и баира е голям или има теч на охладителна течност от някъде и затова прегрява....
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Значи легендата има военен произход
Тя очевидно е лишена от всякаква логика, но е също толкова очевидно, че ще пребъде във вековете

Тя очевидно е лишена от всякаква логика, но е също толкова очевидно, че ще пребъде във вековете

- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Чак пък военнен произход незнам ,ама кажи и ти какво имаш впредвид.
Винаги е добре човек да научи нещо ново. М/у другото когато бяхме 16-17 годишни,едно приятелче взе "назаем" Жигулито на баща си ,докато човека си пиива ракииката.Метнахме се 3-4 хлапетии вътре и газ към прословутия "5-ти километър" край Шумен.
Докато приятелчето натискаше всичката газ и ни показваше какво е 120-130км/ч нещо стана и колата започна да грее (явно е хвърлила водите) Прибрахме се пред кооперацията,пича вкара колата в гаража, изгаси я и вдигна капака ама едни води ,едни пари отвсякъде. Под колата стана локва от вряла вода,едни изпарения....После разбрахме че майстора в сервиза е казал че не е трябвало да се гаси колата веднага-главата не ставаше за нищо...Тогава за пръв път чух ,че прегрят ДВГ не се гаси.
п.с. За главния герой не питайте-само знам че баща му се заканил да сложи неговата глава на мястото на Жигулската..
Винаги е добре човек да научи нещо ново. М/у другото когато бяхме 16-17 годишни,едно приятелче взе "назаем" Жигулито на баща си ,докато човека си пиива ракииката.Метнахме се 3-4 хлапетии вътре и газ към прословутия "5-ти километър" край Шумен.
Докато приятелчето натискаше всичката газ и ни показваше какво е 120-130км/ч нещо стана и колата започна да грее (явно е хвърлила водите) Прибрахме се пред кооперацията,пича вкара колата в гаража, изгаси я и вдигна капака ама едни води ,едни пари отвсякъде. Под колата стана локва от вряла вода,едни изпарения....После разбрахме че майстора в сервиза е казал че не е трябвало да се гаси колата веднага-главата не ставаше за нищо...Тогава за пръв път чух ,че прегрят ДВГ не се гаси.
п.с. За главния герой не питайте-само знам че баща му се заканил да сложи неговата глава на мястото на Жигулската..

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта