Пичове във всяко стадо има мърша. Има полицаи престъпници, лекари касапи, монтьори мърлячи, но има и много хора, които наистина си вършат работата. Що се отнася до качеството на прегледите от 22.07.2024г. всички пунктове ще предават в реално време резултатите в Автомобилна администрация и от там ще идва заключението кой автомобил покрива нормите и кой не. После някой ще попне да реве, защо прегледите са станали толкоз сложни...
Кой казва, че прегледа трябва да е 50лв нека си направи пункт, да инвестира над 140к лв, да плаща заплати на технически специалисти, наем който в провинцията е 2500лв месечно и нека чака... печалба



Годишен технически преглед - защо съществува?
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:+1
Айде бе - 10 години![]()
![]()
![]()
Никъде не слизат в канала - такъв даже на места изобщо няма. Не искам да цитирам места нарочно, но повечето са такива.
Просто нещата са проформа и това ги прави генерално излишни - нито спират пушещите, нито неизправните. Изобщо не знам някой да е спрян там. Съгласен съм, че разходите не са същите, но и не заслужват повече от 30-40 лв на преглед.
Там където няма канал има подемник. Познавам и такива дето разправяш, но тези се броят на пръсти. Ако говориш за София, да там всичко става.
Като се прибера ще ти снимам една тетрадка, в която съм описвал бройките и причините поради които даден автомобил не е могъл да мине тех. преглед. Ще се изненадаш колко са много, при положение че съм описвам една малка част от тях.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Тоест ти искаш да кажеш, че последните години всички ГТП са работили на загуба за нас шофьорите. Вярваме ти да знаеш. 
Това с директната комуникация към автомобилна администрация е въпрос на време да се реши, датчиците се пак са в ГТП, може да се измисли начин да показват желани стойности.
Цялата концепция на ГТП в текущата и форма е грешна.
И реално мен какво ме интересува, че 1 от 100 пункта си върши работата и не пуска пушаци и строшеняци на пътя, като другите 99 ги пускат?
Искам 100 от 100 пункта да работят, да не пускат ръжделници, пушаци, строшеняци, коли с проблемна ел. инсталация и тн.

Това с директната комуникация към автомобилна администрация е въпрос на време да се реши, датчиците се пак са в ГТП, може да се измисли начин да показват желани стойности.
Цялата концепция на ГТП в текущата и форма е грешна.
И реално мен какво ме интересува, че 1 от 100 пункта си върши работата и не пуска пушаци и строшеняци на пътя, като другите 99 ги пускат?
Искам 100 от 100 пункта да работят, да не пускат ръжделници, пушаци, строшеняци, коли с проблемна ел. инсталация и тн.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
lubomir911 написа:Що се отнася до качеството на прегледите от 22.07.2024г. всички пунктове ще предават в реално време резултатите в Автомобилна администрация и от там ще идва...
Това бъдеще време го слушаме доста отдавна. Нямаше ли да е от 01.01.2023 тая онлайн връзка? А големите лепенки какви RFID четци щяха да ги четат дистанционно... Почти стана.
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Тоест ти искаш да кажеш, че последните години всички ГТП са работили на загуба за нас шофьорите. Вярваме ти да знаеш.
Това с директната комуникация към автомобилна администрация е въпрос на време да се реши, датчиците се пак са в ГТП, може да се измисли начин да показват желани стойности.
Цялата концепция на ГТП в текущата и форма е грешна.
И реално мен какво ме интересува, че 1 от 100 пункта си върши работата и не пуска пушаци и строшеняци на пътя, като другите 99 ги пускат?
Искам 100 от 100 пункта да работят, да не пускат ръжделници, пушаци, строшеняци, коли с проблемна ел. инсталация и тн.
Ами това, което искаш ще се случи точно след 22.07.2024г. И не, тези "датчици", които се наричат радио предаватели няма начин да ги манипулираш. Всеки бензинов автомобил произведен след 2003г. и няма работещ катализатор ще се спира от движение благодарение на новите изисквания към пунктовете.
А за мижавата печалба на пунктовете всеки може да сметне каква е с цена 50лв на преглед. 90% от собствениците имат страничен бизнес и въобще не разчитат на печалбата от пункта, но както казват - по-добре нещо от колкото нищо...
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Груба сметка : един пункт извършва средно 250 прегледа месечно. 250х 50лв= 12 500лв, трима тех. специалисти по 2000лв заплата =6000лв, наем 2500лв, ДДС 2500лв = ? На тези зорлем 2000лв печалба ли завидяхте? И то без да смятам разходи за калибровки, поддръжка на уреди, ISO 9001, сметки за ток и др....
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Никой бизнес няма да работи на загуба, така ще ви го кажа, вие каквото искате може да смятате.
Какво значи "радио предавател", това което ръгат в ауспуха ще има кабел, кво ми пречи да го излъжа там?
Какво значи "радио предавател", това което ръгат в ауспуха ще има кабел, кво ми пречи да го излъжа там?
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Никой бизнес няма да работи на загуба, така ще ви го кажа, вие каквото искате може да смятате.
Какво значи "радио предавател", това което ръгат в ауспуха ще има кабел, кво ми пречи да го излъжа там?
2000лв не е загуба, а печалба... Макар и мижава за един бизнес.
Това което ръгат в ауспуха е газанализатор, който вече няма да показва стойностите в компютъра на пункта и от там служителя да ги манипулира, а направо в сървъра на Автомобилна администрация. Аз лично нямам идея как може някой да го манипулира... Трябва да каже накой ИТ експерт възможно ли е...
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Никакво ИТ не трябва, нищо не е нужно да се хаква, трябва да се премери датчика какво дава и да се направи едно емулаторче, в зависимост от датчика, може да е лесно, може и да е трудно, невъзможно със сигурност не е и всеки кадърен еладжия би се справил, вярвай ми.
Ще поживеем и ще видим дет се вика, ще намерят начин вярвай ми. Силно се надявам да не съм прав, но.. знам стоката просто
Ще поживеем и ще видим дет се вика, ще намерят начин вярвай ми. Силно се надявам да не съм прав, но.. знам стоката просто

- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Никакво ИТ не трябва, нищо не е нужно да се хаква, трябва да се премери датчика какво дава и да се направи едно емулаторче, в зависимост от датчика, може да е лесно, може и да е трудно, невъзможно със сигурност не е и всеки кадърен еладжия би се справил, вярвай ми.
Ще поживеем и ще видим дет се вика, ще намерят начин вярвай ми. Силно се надявам да не съм прав, но.. знам стоката просто
Може, не знам, не разбирам. Също и не разбирам, защо ще му е на някой да го прави, след като клиента ще си плаща прегледа не зависимо дали минава или не... Но ще видим в края на другия месец какво ще стане...
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
А това да си плаща прегледа ако не мине редно ли е според теб?
Имам предвид каква е свършената работа, първо се минава през газ анализатора без проверка на нищо друго и връщате кола и човека дължи пълна сума преглед? Защо? Какво ви е коствало това от целия преглед, който далеч не е само газ анализатор. Защо да се плаща пълна сума? Защо не се плати само за свършената работа - газ анализатор? Няма никаква логика освен обир...
Имам предвид каква е свършената работа, първо се минава през газ анализатора без проверка на нищо друго и връщате кола и човека дължи пълна сума преглед? Защо? Какво ви е коствало това от целия преглед, който далеч не е само газ анализатор. Защо да се плаща пълна сума? Защо не се плати само за свършената работа - газ анализатор? Няма никаква логика освен обир...
- Кайзен
- Мнения: 1640
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
lubomir911 написа:Груба сметка : един пункт извършва средно 250 прегледа месечно. 250х 50лв= 12 500лв, трима тех. специалисти по 2000лв заплата =6000лв, наем 2500лв, ДДС 2500лв = ? На тези зорлем 2000лв печалба ли завидяхте? И то без да смятам разходи за калибровки, поддръжка на уреди, ISO 9001, сметки за ток и др....
По принцип не е хубаво "да се гледа в канчето на другия", но ако за 250 прегледа на месец са необходими три технически лица, то по-добре този бизнес да фалира.
Ще кажа как е в Германия - един технически инженер при 8-часов работен ден може да извърши преглед на 14-15 автомобила, като за един автомобил се отделят по 30мин. Половин час от работното му време са за подготвително-довършителни дейности. При 21 работни дни за месец, той прави около 300 прегледа за месец. Аз платих тази година 155,40€ за прегледа на единия автомобил в семейството.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Къде ги има прегледи за 50лв? Няма вече такива в наше село...
А ...всъщност има , на ремаркетата за ЛК .
В Търново за бус платих 100лв. За кола гледам е 80лв .
Приятел плати съвсем наскоро за мотора си 80лв в Русе .
Та значи ако "сметката" е вярна, няма останат 2500, ами 12500, абсолютен минимум в най-лошия им месец . Щот и малко са пунктовете под наем.
Както и да е, кервана и кучетата нали....
А ...всъщност има , на ремаркетата за ЛК .
В Търново за бус платих 100лв. За кола гледам е 80лв .
Приятел плати съвсем наскоро за мотора си 80лв в Русе .
Та значи ако "сметката" е вярна, няма останат 2500, ами 12500, абсолютен минимум в най-лошия им месец . Щот и малко са пунктовете под наем.
Както и да е, кервана и кучетата нали....
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20302
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Гледам темата се напълни с хора, които никога не са имали собствен бизнес, не са платили 1 лв заплата на някой друг, но са много компетентни да направят сметката на пункт за ГТП
Феноменът Интернет даде самочувствие на всеки да пише по теми, от които които хал хабер си няма
И като е такава манна небесна - продавайте си бараките и инвестирайте в пункт за ГТП, за да станете милионери
Само че ПЪРВО ще трябва да научите някои ОСНОВНИ бизнес положения, като например, че от 80 лв преглед, едни 13 лв се плащат на държавата до 14-то число на следващия месец. Така нареченото ДДС. Т.е. остават 67 лв до тук. От тях за всеки преглед се взимат 12 лв от държавата за самия стикер и поддръжка на централизираната система. Т.е. в пункта остават 55 лв. приход.
И освен това един специалист за да получи чисто 2000 лв заплата в джоба си (което поне за София според мен е абсурдно ниско), работодателят плаща точно 3065 лв, от които 1065 лв са данъци и осигуровки за сметка на работодателя и служителя. Т.е. трима служителя са един твърд разход от 9000-10000 лв месечно, като не броим болнични, отпуски, обучения, допълнителни квалификации и такси, за да могат да работят тази работа.
Елементарната математика показва, че първите 180 прегледа за месеца (при цена от 80 лв с ДДС) са приходите, необходими да се покрият разходите за 3 човека персонал (10000 лв).
Технологичното време с последните промени е мисля е минимум 40 минути за една кола. Само дето пункта не може да разчита, че за 8 часа ще направи 12 прегледа по 40 минути. Това не е баница да седи на масата и да ядеш когато и колкото можеш. Щото може сутринта в 9:00 да дойдат 3 коли, едната да реши, че не й се чака и да си отиде. Да се направят прегледите на двете до 10:20 и да няма никой пред вратата. Тоест времето може да се уплътни само ако има постоянна опашка от 9 до 18 ч., което също е непостижимо.
Един служител НЕ може да направи преглед сам за това време. Нужни са двама - един, който прави измерванията и огледите, а друг попълва, сканира и оформя документацията. Затова и доста от пунктовете имат по 2 линии - на двете по 1 служител и един на компютъра. Но ако имаш 3-ма човека и единият е болен или отпуска, какво правиш? Спираш работа, но заплатите и разходите си продължават.
Затова трябва да има 4 човека, за да може когато един е болен/отпуска да не спираш работа и да имаш необходимите 3ма. От 4 човека персонал, като всеки има 20 дни законова отпуска, това значи, че при 250 работни дни годишно, има 80 дни, в които един от четиримата е отпуска, отделно болни и т.н. и се оказва, че половината от времето всъщност работят трима, а не четирима, но заплатите и осигуровките са 4.
Тогава вече и необходимите прегледи, за да им се покрият заплатите и осигуровките стават 240 броя или по 120 на линия при 2 линии.
А още дори не сме стигнали до инвестиция и поддръжка на оборудване, наеми, счетоводство, софтуер и хардуер
Иначе на приказки сме милионери!

Феноменът Интернет даде самочувствие на всеки да пише по теми, от които които хал хабер си няма

И като е такава манна небесна - продавайте си бараките и инвестирайте в пункт за ГТП, за да станете милионери

Само че ПЪРВО ще трябва да научите някои ОСНОВНИ бизнес положения, като например, че от 80 лв преглед, едни 13 лв се плащат на държавата до 14-то число на следващия месец. Така нареченото ДДС. Т.е. остават 67 лв до тук. От тях за всеки преглед се взимат 12 лв от държавата за самия стикер и поддръжка на централизираната система. Т.е. в пункта остават 55 лв. приход.
И освен това един специалист за да получи чисто 2000 лв заплата в джоба си (което поне за София според мен е абсурдно ниско), работодателят плаща точно 3065 лв, от които 1065 лв са данъци и осигуровки за сметка на работодателя и служителя. Т.е. трима служителя са един твърд разход от 9000-10000 лв месечно, като не броим болнични, отпуски, обучения, допълнителни квалификации и такси, за да могат да работят тази работа.
Елементарната математика показва, че първите 180 прегледа за месеца (при цена от 80 лв с ДДС) са приходите, необходими да се покрият разходите за 3 човека персонал (10000 лв).
Технологичното време с последните промени е мисля е минимум 40 минути за една кола. Само дето пункта не може да разчита, че за 8 часа ще направи 12 прегледа по 40 минути. Това не е баница да седи на масата и да ядеш когато и колкото можеш. Щото може сутринта в 9:00 да дойдат 3 коли, едната да реши, че не й се чака и да си отиде. Да се направят прегледите на двете до 10:20 и да няма никой пред вратата. Тоест времето може да се уплътни само ако има постоянна опашка от 9 до 18 ч., което също е непостижимо.
Един служител НЕ може да направи преглед сам за това време. Нужни са двама - един, който прави измерванията и огледите, а друг попълва, сканира и оформя документацията. Затова и доста от пунктовете имат по 2 линии - на двете по 1 служител и един на компютъра. Но ако имаш 3-ма човека и единият е болен или отпуска, какво правиш? Спираш работа, но заплатите и разходите си продължават.
Затова трябва да има 4 човека, за да може когато един е болен/отпуска да не спираш работа и да имаш необходимите 3ма. От 4 човека персонал, като всеки има 20 дни законова отпуска, това значи, че при 250 работни дни годишно, има 80 дни, в които един от четиримата е отпуска, отделно болни и т.н. и се оказва, че половината от времето всъщност работят трима, а не четирима, но заплатите и осигуровките са 4.
Тогава вече и необходимите прегледи, за да им се покрият заплатите и осигуровките стават 240 броя или по 120 на линия при 2 линии.
А още дори не сме стигнали до инвестиция и поддръжка на оборудване, наеми, счетоводство, софтуер и хардуер



Иначе на приказки сме милионери!
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Направо ги разби
Аз откак сам си плащам заплата и осигуровки осъзнах някои неща, които съм си мислил, че не са баш така

Аз откак сам си плащам заплата и осигуровки осъзнах някои неща, които съм си мислил, че не са баш така

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта