Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 15:53


Пичове във всяко стадо има мърша. Има полицаи престъпници, лекари касапи, монтьори мърлячи, но има и много хора, които наистина си вършат работата. Що се отнася до качеството на прегледите от 22.07.2024г. всички пунктове ще предават в реално време резултатите в Автомобилна администрация и от там ще идва заключението кой автомобил покрива нормите и кой не. После някой ще попне да реве, защо прегледите са станали толкоз сложни...
Кой казва, че прегледа трябва да е 50лв нека си направи пункт, да инвестира над 140к лв, да плаща заплати на технически специалисти, наем който в провинцията е 2500лв месечно и нека чака... печалба




Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 16:24


railfan написа:+1
Айде бе - 10 години :mhihi :mhihi :mhihi
Никъде не слизат в канала - такъв даже на места изобщо няма. Не искам да цитирам места нарочно, но повечето са такива.
Просто нещата са проформа и това ги прави генерално излишни - нито спират пушещите, нито неизправните. Изобщо не знам някой да е спрян там. Съгласен съм, че разходите не са същите, но и не заслужват повече от 30-40 лв на преглед.

Там където няма канал има подемник. Познавам и такива дето разправяш, но тези се броят на пръсти. Ако говориш за София, да там всичко става.
Като се прибера ще ти снимам една тетрадка, в която съм описвал бройките и причините поради които даден автомобил не е могъл да мине тех. преглед. Ще се изненадаш колко са много, при положение че съм описвам една малка част от тях.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 15 юни 2024 18:23


Тоест ти искаш да кажеш, че последните години всички ГТП са работили на загуба за нас шофьорите. Вярваме ти да знаеш. :mhihi

Това с директната комуникация към автомобилна администрация е въпрос на време да се реши, датчиците се пак са в ГТП, може да се измисли начин да показват желани стойности.

Цялата концепция на ГТП в текущата и форма е грешна.

И реално мен какво ме интересува, че 1 от 100 пункта си върши работата и не пуска пушаци и строшеняци на пътя, като другите 99 ги пускат?

Искам 100 от 100 пункта да работят, да не пускат ръжделници, пушаци, строшеняци, коли с проблемна ел. инсталация и тн.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1752
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Съб 15 юни 2024 19:51


lubomir911 написа:Що се отнася до качеството на прегледите от 22.07.2024г. всички пунктове ще предават в реално време резултатите в Автомобилна администрация и от там ще идва...

Това бъдеще време го слушаме доста отдавна. Нямаше ли да е от 01.01.2023 тая онлайн връзка? А големите лепенки какви RFID четци щяха да ги четат дистанционно... Почти стана.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 22:59


fur1ous написа:Тоест ти искаш да кажеш, че последните години всички ГТП са работили на загуба за нас шофьорите. Вярваме ти да знаеш. :mhihi

Това с директната комуникация към автомобилна администрация е въпрос на време да се реши, датчиците се пак са в ГТП, може да се измисли начин да показват желани стойности.

Цялата концепция на ГТП в текущата и форма е грешна.

И реално мен какво ме интересува, че 1 от 100 пункта си върши работата и не пуска пушаци и строшеняци на пътя, като другите 99 ги пускат?

Искам 100 от 100 пункта да работят, да не пускат ръжделници, пушаци, строшеняци, коли с проблемна ел. инсталация и тн.

Ами това, което искаш ще се случи точно след 22.07.2024г. И не, тези "датчици", които се наричат радио предаватели няма начин да ги манипулираш. Всеки бензинов автомобил произведен след 2003г. и няма работещ катализатор ще се спира от движение благодарение на новите изисквания към пунктовете.
А за мижавата печалба на пунктовете всеки може да сметне каква е с цена 50лв на преглед. 90% от собствениците имат страничен бизнес и въобще не разчитат на печалбата от пункта, но както казват - по-добре нещо от колкото нищо...


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 23:33


Груба сметка : един пункт извършва средно 250 прегледа месечно. 250х 50лв= 12 500лв, трима тех. специалисти по 2000лв заплата =6000лв, наем 2500лв, ДДС 2500лв = ? На тези зорлем 2000лв печалба ли завидяхте? И то без да смятам разходи за калибровки, поддръжка на уреди, ISO 9001, сметки за ток и др....


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 15 юни 2024 23:40


Никой бизнес няма да работи на загуба, така ще ви го кажа, вие каквото искате може да смятате.

Какво значи "радио предавател", това което ръгат в ауспуха ще има кабел, кво ми пречи да го излъжа там?


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 23:53


fur1ous написа:Никой бизнес няма да работи на загуба, така ще ви го кажа, вие каквото искате може да смятате.

Какво значи "радио предавател", това което ръгат в ауспуха ще има кабел, кво ми пречи да го излъжа там?

2000лв не е загуба, а печалба... Макар и мижава за един бизнес.
Това което ръгат в ауспуха е газанализатор, който вече няма да показва стойностите в компютъра на пункта и от там служителя да ги манипулира, а направо в сървъра на Автомобилна администрация. Аз лично нямам идея как може някой да го манипулира... Трябва да каже накой ИТ експерт възможно ли е...


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Нед 16 юни 2024 0:12


Никакво ИТ не трябва, нищо не е нужно да се хаква, трябва да се премери датчика какво дава и да се направи едно емулаторче, в зависимост от датчика, може да е лесно, може и да е трудно, невъзможно със сигурност не е и всеки кадърен еладжия би се справил, вярвай ми.

Ще поживеем и ще видим дет се вика, ще намерят начин вярвай ми. Силно се надявам да не съм прав, но.. знам стоката просто :mhihi


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Нед 16 юни 2024 0:45


fur1ous написа:Никакво ИТ не трябва, нищо не е нужно да се хаква, трябва да се премери датчика какво дава и да се направи едно емулаторче, в зависимост от датчика, може да е лесно, може и да е трудно, невъзможно със сигурност не е и всеки кадърен еладжия би се справил, вярвай ми.

Ще поживеем и ще видим дет се вика, ще намерят начин вярвай ми. Силно се надявам да не съм прав, но.. знам стоката просто :mhihi

Може, не знам, не разбирам. Също и не разбирам, защо ще му е на някой да го прави, след като клиента ще си плаща прегледа не зависимо дали минава или не... Но ще видим в края на другия месец какво ще стане...


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Нед 16 юни 2024 9:18


А това да си плаща прегледа ако не мине редно ли е според теб?
Имам предвид каква е свършената работа, първо се минава през газ анализатора без проверка на нищо друго и връщате кола и човека дължи пълна сума преглед? Защо? Какво ви е коствало това от целия преглед, който далеч не е само газ анализатор. Защо да се плаща пълна сума? Защо не се плати само за свършената работа - газ анализатор? Няма никаква логика освен обир...


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1640
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Кайзен » Нед 16 юни 2024 9:52


lubomir911 написа:Груба сметка : един пункт извършва средно 250 прегледа месечно. 250х 50лв= 12 500лв, трима тех. специалисти по 2000лв заплата =6000лв, наем 2500лв, ДДС 2500лв = ? На тези зорлем 2000лв печалба ли завидяхте? И то без да смятам разходи за калибровки, поддръжка на уреди, ISO 9001, сметки за ток и др....

По принцип не е хубаво "да се гледа в канчето на другия", но ако за 250 прегледа на месец са необходими три технически лица, то по-добре този бизнес да фалира.
Ще кажа как е в Германия - един технически инженер при 8-часов работен ден може да извърши преглед на 14-15 автомобила, като за един автомобил се отделят по 30мин. Половин час от работното му време са за подготвително-довършителни дейности. При 21 работни дни за месец, той прави около 300 прегледа за месец. Аз платих тази година 155,40€ за прегледа на единия автомобил в семейството.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Нед 16 юни 2024 10:39


Къде ги има прегледи за 50лв? Няма вече такива в наше село...
А ...всъщност има , на ремаркетата за ЛК .
В Търново за бус платих 100лв. За кола гледам е 80лв .
Приятел плати съвсем наскоро за мотора си 80лв в Русе .
Та значи ако "сметката" е вярна, няма останат 2500, ами 12500, абсолютен минимум в най-лошия им месец . Щот и малко са пунктовете под наем.
Както и да е, кервана и кучетата нали....


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20302
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Нед 16 юни 2024 12:07


Гледам темата се напълни с хора, които никога не са имали собствен бизнес, не са платили 1 лв заплата на някой друг, но са много компетентни да направят сметката на пункт за ГТП :h020

Феноменът Интернет даде самочувствие на всеки да пише по теми, от които които хал хабер си няма :no

И като е такава манна небесна - продавайте си бараките и инвестирайте в пункт за ГТП, за да станете милионери :h020

Само че ПЪРВО ще трябва да научите някои ОСНОВНИ бизнес положения, като например, че от 80 лв преглед, едни 13 лв се плащат на държавата до 14-то число на следващия месец. Така нареченото ДДС. Т.е. остават 67 лв до тук. От тях за всеки преглед се взимат 12 лв от държавата за самия стикер и поддръжка на централизираната система. Т.е. в пункта остават 55 лв. приход.

И освен това един специалист за да получи чисто 2000 лв заплата в джоба си (което поне за София според мен е абсурдно ниско), работодателят плаща точно 3065 лв, от които 1065 лв са данъци и осигуровки за сметка на работодателя и служителя. Т.е. трима служителя са един твърд разход от 9000-10000 лв месечно, като не броим болнични, отпуски, обучения, допълнителни квалификации и такси, за да могат да работят тази работа.

Елементарната математика показва, че първите 180 прегледа за месеца (при цена от 80 лв с ДДС) са приходите, необходими да се покрият разходите за 3 човека персонал (10000 лв).

Технологичното време с последните промени е мисля е минимум 40 минути за една кола. Само дето пункта не може да разчита, че за 8 часа ще направи 12 прегледа по 40 минути. Това не е баница да седи на масата и да ядеш когато и колкото можеш. Щото може сутринта в 9:00 да дойдат 3 коли, едната да реши, че не й се чака и да си отиде. Да се направят прегледите на двете до 10:20 и да няма никой пред вратата. Тоест времето може да се уплътни само ако има постоянна опашка от 9 до 18 ч., което също е непостижимо.

Един служител НЕ може да направи преглед сам за това време. Нужни са двама - един, който прави измерванията и огледите, а друг попълва, сканира и оформя документацията. Затова и доста от пунктовете имат по 2 линии - на двете по 1 служител и един на компютъра. Но ако имаш 3-ма човека и единият е болен или отпуска, какво правиш? Спираш работа, но заплатите и разходите си продължават.

Затова трябва да има 4 човека, за да може когато един е болен/отпуска да не спираш работа и да имаш необходимите 3ма. От 4 човека персонал, като всеки има 20 дни законова отпуска, това значи, че при 250 работни дни годишно, има 80 дни, в които един от четиримата е отпуска, отделно болни и т.н. и се оказва, че половината от времето всъщност работят трима, а не четирима, но заплатите и осигуровките са 4.

Тогава вече и необходимите прегледи, за да им се покрият заплатите и осигуровките стават 240 броя или по 120 на линия при 2 линии.

А още дори не сме стигнали до инвестиция и поддръжка на оборудване, наеми, счетоводство, софтуер и хардуер :mhihi :mhihi :mhihi

Иначе на приказки сме милионери!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Нед 16 юни 2024 12:38


Направо ги разби :mhihi
Аз откак сам си плащам заплата и осигуровки осъзнах някои неща, които съм си мислил, че не са баш така :gruebel



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта