Иде зима, провери си алтернатора!
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Когато започна да свалям ел.стъклата фаровете ми намалят ,явно има проблем някакви насоки?
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
vinixxx написа:...
Перфектен е!Трябва да е над 12волта!
Искам да премеря зарядното с колко ми зарежда,че е старо и на него не пише!Да си пресметна колко часа трябва да зареждам един акумулатор!Имам мултицет,не е китайско чудо,но не е и хубав!Поствам снимки,моля някой по-запознат с мултицетите да каже къде да сложа врътката и къде двата "накрайника"!И пак същия въпрос,но за мерене на утечка по автомобила!
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
според мен на бялото V 20,но изчакай и други мнения първо




- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Това мисля,че е за мерене на волтажа!А на мен ми трябва да измеря ампери!Може и да бъркам,не съм на "ти" с тези работи!
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
имам същия уред китайски е не се коси
ама работи добре.
ся първо слагаш сондата за мерене тая червената в най-лявата дупка където пише 20А, после въртиш врътката наляво докато стигнеш жълтите числа и го слагаш на 20 ампера.
Важно! мериш каквото мериш и си връщаш сондата пак в най-дясната дупка защото в режим на мерене на ампери ако забравиш уреда и трънеш да мерих напрежение ще направиш късо.
ток по-голям от 4-5А не задържай повече от 10 секунди да го мериш че идея си нямаш вътре кви тънкажи са всичките проводници.

ся първо слагаш сондата за мерене тая червената в най-лявата дупка където пише 20А, после въртиш врътката наляво докато стигнеш жълтите числа и го слагаш на 20 ампера.
Важно! мериш каквото мериш и си връщаш сондата пак в най-дясната дупка защото в режим на мерене на ампери ако забравиш уреда и трънеш да мерих напрежение ще направиш късо.
ток по-голям от 4-5А не задържай повече от 10 секунди да го мериш че идея си нямаш вътре кви тънкажи са всичките проводници.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
И аз имам същия (малко са разместени копчетата и жълтите ампери при мен са за променлив ток) можеш да видиш къде съм сложил пробниците - и ти трябва да ги сложиш на същото място за да мериш ток до 20А.
На твоята снимка мултицета е включен на обхват 20В - тоест точно за да мериш напрежението на акумулатора. За мерене на напрежение наистина не трябва да забравяш пробника в лявата дупка, а да го преместиш в най-дясната.
Недей да смяташ предварително колко часа да държиш акумулатора, а мери напрежението му непрекъснато докато го зареждаш - като стане 14,5 - 15В трябва да спреш зареждането.
На твоята снимка мултицета е включен на обхват 20В - тоест точно за да мериш напрежението на акумулатора. За мерене на напрежение наистина не трябва да забравяш пробника в лявата дупка, а да го преместиш в най-дясната.
Недей да смяташ предварително колко часа да държиш акумулатора, а мери напрежението му непрекъснато докато го зареждаш - като стане 14,5 - 15В трябва да спреш зареждането.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!



- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
vinixxx написа:искам да попитам какви стойности трябва да показа акумулатора,когато е в покой?
моя е 13.02
Незнам как си го измерил това, при положение че за налълно зареден дават 2.12 В на клетка, което прави 12.72 за акумулатора. Освен ако мериш няколко секунди след като е свален от зарядното, иначе няма как да стане
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
k_garchev написа:vinixxx написа:...
Перфектен е!Трябва да е над 12волта!
Искам да премеря зарядното с колко ми зарежда,че е старо и на него не пише!Да си пресметна колко часа трябва да зареждам един акумулатор!Имам мултицет,не е китайско чудо,но не е и хубав!Поствам снимки,моля някой по-запознат с мултицетите да каже къде да сложа врътката и къде двата "накрайника"!И пак същия въпрос,но за мерене на утечка по автомобила!
Моето зарядно съм го мерил дава 16.5 В, няколко пъти, всеки път толкова дава
За утечката, ако е до 0.05А всичко е Ок
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
genov1 написа:vinixxx написа:искам да попитам какви стойности трябва да показа акумулатора,когато е в покой?
моя е 13.02
Незнам как си го измерил това, при положение че за налълно зареден дават 2.12 В на клетка, което прави 12.72 за акумулатора. Освен ако мериш няколко секунди след като е свален от зарядното, иначе няма как да стане
Това е "повърхностно" напрежение и трябва да се премахне, защото заблуждава. Включи някакъв консуматор за 2-3 минути, изчакай 5-10 и тогава мери. Това, което измериш, трябва да коригираш температурно за да се доближиш до истината. Из нета има таблици разни...
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да попитам 13,5 със всички консуматори (фарове, музика и парно) добре ли е? Въпроса ми е защото купих чисто нов акумулатор и ме е страх да не го прецам. Колата се кара на къси разстояния
Напрежението беше и по-ниско, но натегнах малко ремъка. Остана да играе шкурката и пиличката докато не съм сигурен във връзката, защото на алтернатора беше с 0,1 и 0,2 по-високо. И нещо друго от къде в София купувате четки/реле регулатори и какви пари вървят ? Иначе става въпрос са сеат толедо (голф2) 1,8 моно RP.

Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ако не стане с почистване на връзките си вземи регулатор на,който пише 14.5V.
Това е при 900 оборота с включени къси,дълги,халогени,нагревател прозорец и огледала,парно на 4 и радио(без усилвател).С повишаване на оборотите не се променя.
Това е при 900 оборота с включени къси,дълги,халогени,нагревател прозорец и огледала,парно на 4 и радио(без усилвател).С повишаване на оборотите не се променя.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
i.e.i написа:Ако не стане с почистване на връзките си вземи регулатор на,който пише 14.5V.
Това е при 900 оборота с включени къси,дълги,халогени,нагревател прозорец и огледала,парно на 4 и радио(без усилвател).С повишаване на оборотите не се променя.
Ето това е еталон!

п.п.при мен при същите условия е 14,03 V ,до колкото си спомням като мерих преди два месеца и преди година.
Колега,ако можеш пусни снимки при престоял акумулатор 1 нощ, преди да дадеш контакт и при работещ дв. без никакви включени консуматори.Пак за еталон.

Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
radik90 написа:Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?
Колега, прочети 23 страница на темата. Там описвам как излекувах моя алтернатор от същата болест, само с добавяне на един диод. Слагай мощен диод по описания начин, защото най-вероятно нов реле-регулатор отдавна не значи оригинален, т.е. вероятно 15-20 лв. ще похарчиш нахалост за съмнителен чарк.
Иначе сега зимата акумулатора трябва да се дозарежда със зарядно нощем, особено ако се кара градско на къси отсечки. Пак на същата страница съм постнал схема на зарядно не презареждащо опасно акумулатора. С тази схема зимата постоянно зареждам моя акумулатор.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: FEN_NA_TDI и 21 госта