Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
vanky
Мнения: 43
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 13:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vanky » Чет 13 дек 2012 19:17


Когато започна да свалям ел.стъклата фаровете ми намалят ,явно има проблем някакви насоки?




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Чет 13 дек 2012 21:06


vinixxx написа:...

Перфектен е!Трябва да е над 12волта!
Искам да премеря зарядното с колко ми зарежда,че е старо и на него не пише!Да си пресметна колко часа трябва да зареждам един акумулатор!Имам мултицет,не е китайско чудо,но не е и хубав!Поствам снимки,моля някой по-запознат с мултицетите да каже къде да сложа врътката и къде двата "накрайника"!И пак същия въпрос,но за мерене на утечка по автомобила!
ИзображениеИзображение


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1821
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vinixxx » Чет 13 дек 2012 21:22


според мен на бялото V 20,но изчакай и други мнения първо :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Чет 13 дек 2012 21:25


Това мисля,че е за мерене на волтажа!А на мен ми трябва да измеря ампери!Може и да бъркам,не съм на "ти" с тези работи!


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот quattro^^ » Чет 13 дек 2012 21:33


имам същия уред китайски е не се коси :lol: ама работи добре.
ся първо слагаш сондата за мерене тая червената в най-лявата дупка където пише 20А, после въртиш врътката наляво докато стигнеш жълтите числа и го слагаш на 20 ампера.
Важно! мериш каквото мериш и си връщаш сондата пак в най-дясната дупка защото в режим на мерене на ампери ако забравиш уреда и трънеш да мерих напрежение ще направиш късо.
ток по-голям от 4-5А не задържай повече от 10 секунди да го мериш че идея си нямаш вътре кви тънкажи са всичките проводници.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Чет 13 дек 2012 21:59


И аз имам същия (малко са разместени копчетата и жълтите ампери при мен са за променлив ток) можеш да видиш къде съм сложил пробниците - и ти трябва да ги сложиш на същото място за да мериш ток до 20А.
На твоята снимка мултицета е включен на обхват 20В - тоест точно за да мериш напрежението на акумулатора. За мерене на напрежение наистина не трябва да забравяш пробника в лявата дупка, а да го преместиш в най-дясната.
Недей да смяташ предварително колко часа да държиш акумулатора, а мери напрежението му непрекъснато докато го зареждаш - като стане 14,5 - 15В трябва да спреш зареждането.
Прикачени файлове
15-11-12_0601.jpg


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Чет 13 дек 2012 22:03


:bowdown :bowdown :bowdown Благодаря за отговора!Ето това е форума,винаги има някой,който да помогне!


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот genov1 » Пет 14 дек 2012 9:29


vinixxx написа:искам да попитам какви стойности трябва да показа акумулатора,когато е в покой?
моя е 13.02

Незнам как си го измерил това, при положение че за налълно зареден дават 2.12 В на клетка, което прави 12.72 за акумулатора. Освен ако мериш няколко секунди след като е свален от зарядното, иначе няма как да стане


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот genov1 » Пет 14 дек 2012 9:32


k_garchev написа:
vinixxx написа:...

Перфектен е!Трябва да е над 12волта!
Искам да премеря зарядното с колко ми зарежда,че е старо и на него не пише!Да си пресметна колко часа трябва да зареждам един акумулатор!Имам мултицет,не е китайско чудо,но не е и хубав!Поствам снимки,моля някой по-запознат с мултицетите да каже къде да сложа врътката и къде двата "накрайника"!И пак същия въпрос,но за мерене на утечка по автомобила!
ИзображениеИзображение

Моето зарядно съм го мерил дава 16.5 В, няколко пъти, всеки път толкова дава
За утечката, ако е до 0.05А всичко е Ок


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот stil » Пет 14 дек 2012 13:28


genov1 написа:
vinixxx написа:искам да попитам какви стойности трябва да показа акумулатора,когато е в покой?
моя е 13.02

Незнам как си го измерил това, при положение че за налълно зареден дават 2.12 В на клетка, което прави 12.72 за акумулатора. Освен ако мериш няколко секунди след като е свален от зарядното, иначе няма как да стане


Това е "повърхностно" напрежение и трябва да се премахне, защото заблуждава. Включи някакъв консуматор за 2-3 минути, изчакай 5-10 и тогава мери. Това, което измериш, трябва да коригираш температурно за да се доближиш до истината. Из нета има таблици разни...


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот radik90 » Пет 14 дек 2012 22:12


Да попитам 13,5 със всички консуматори (фарове, музика и парно) добре ли е? Въпроса ми е защото купих чисто нов акумулатор и ме е страх да не го прецам. Колата се кара на къси разстояния :) Напрежението беше и по-ниско, но натегнах малко ремъка. Остана да играе шкурката и пиличката докато не съм сигурен във връзката, защото на алтернатора беше с 0,1 и 0,2 по-високо. И нещо друго от къде в София купувате четки/реле регулатори и какви пари вървят ? Иначе става въпрос са сеат толедо (голф2) 1,8 моно RP.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Съб 15 дек 2012 8:11


Ако не стане с почистване на връзките си вземи регулатор на,който пише 14.5V.
DSC00690.JPG

Това е при 900 оборота с включени къси,дълги,халогени,нагревател прозорец и огледала,парно на 4 и радио(без усилвател).С повишаване на оборотите не се променя.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Съб 15 дек 2012 9:20


i.e.i написа:Ако не стане с почистване на връзките си вземи регулатор на,който пише 14.5V.
DSC00690.JPG

Това е при 900 оборота с включени къси,дълги,халогени,нагревател прозорец и огледала,парно на 4 и радио(без усилвател).С повишаване на оборотите не се променя.

Ето това е еталон! :bowdown
п.п.при мен при същите условия е 14,03 V ,до колкото си спомням като мерих преди два месеца и преди година.
Колега,ако можеш пусни снимки при престоял акумулатор 1 нощ, преди да дадеш контакт и при работещ дв. без никакви включени консуматори.Пак за еталон. :beer


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот radik90 » Съб 15 дек 2012 19:34


Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот batVenci » Съб 15 дек 2012 22:23


radik90 написа:Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?


Колега, прочети 23 страница на темата. Там описвам как излекувах моя алтернатор от същата болест, само с добавяне на един диод. Слагай мощен диод по описания начин, защото най-вероятно нов реле-регулатор отдавна не значи оригинален, т.е. вероятно 15-20 лв. ще похарчиш нахалост за съмнителен чарк.

Иначе сега зимата акумулатора трябва да се дозарежда със зарядно нощем, особено ако се кара градско на къси отсечки. Пак на същата страница съм постнал схема на зарядно не презареждащо опасно акумулатора. С тази схема зимата постоянно зареждам моя акумулатор.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: FEN_NA_TDI и 21 госта