Смяна на летни със зимни гуми
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Е, то на Кабакум целогодишно моржуват :)
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
nanobanano написа:Рано е още,в тия жеги се съсипва гумата.
Оффффф аман

Re: Смяна на летни със зимни гуми
nanobanano написа:Рано е още,в тия жеги се съсипва гумата.
Заради такива летни шофьори става хаоса при всеки първи сняг..
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Какви зимни гуми като го дават да не падне под 10гр до края на месеца
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Кога това - наобяд ли или сутрин и вечер когато повечето хора пътуват за работа? Честно казано предпочитам да ми изяде 0.5мм грайфер пред това да не мога да спра някоя сутрин като падне под нулата.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Ако ще трябва да ползвате гумаджия сега е момента, че после става лудница невероятна. Ако сами си ги слагате, може да се изчака още. 

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Да, и асфалта пада под нулата, когато по изгрев температурата на въздуха е около 5 градуса.
За какво изтъркване се говори изобщо, като просто зимната гума не е добра при високи температури?

За какво изтъркване се говори изобщо, като просто зимната гума не е добра при високи температури?

-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Qgoda
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Абе много икономисти в тази тема. Сигурно е цяла група от УНСС. Гумите щели много да се изтъркат в тази "жега". Ами да се търкат нали за това са гуми. Ако сега паднат температурите, а през декември се качат, пак ли ще ги сменяте. Сезона вече изисква зимни гуми. Всеки ден времето е различно, а и никой не може да прогнозира с точност повече от 3-4 дни. Като падне първия сняг пак ще има опашки по гумаджийниците. В крайна сметка всеки сам си решава, ама нали искахме да ставаме европейци пък се циганим за 0.5 мм грайфер, както каза колегата по-горе.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Извинявам се предварително за написаното. Коментар, насочен към "пазителите" на зимните гуми. Какво ви става, хора? Тия зимни гуми скъпоценни като диаманти
. Колко зими ще ги карате? Колко ще се съсипе зимната гума, ако се кара примерно един месец на температури сутрин 5-6 градуса, следобед 20? Особено пък в града по задръстванията, където карането е просто прибутване? Кое е по-ценно - живота, здравето, удобството да си подготвен навреме, или великите зимни гуми?
(да уточня - отнася се за личен автомобил, с които се пътува умерено. Изключваме служебните автомобили, които въртят много километри на ден).
По темата:
На едната кола сложих зимни преди месец, на другата преди 10 дни. Нямам си джанти и се налага да ходя на гумаджия. Ако чакам последния момент, ще брадясам с тия 2 коли.
Последно - никога не съм имал проблеми със сцеплението при добри зимни гуми и температури от порядъка на 15-20 градуса (октомври, ноември). Специално за форума и за тази тема си направих експеримент с Пасата и спиране със зимна/лятна гума.
Условия: температура около 20 градуса, сух асфалт, пробата се прави на едно и също място при една и съща скорост.
Летни гуми Hankook на 2 сезона: задейства АБС при рязко спиране
Зимни гуми Firestone WinterHawk на 3 сезона: задейства АБС, като че спря по-добре
Не забелязах зимните да са по-зле от летните. Остана само фактора съсипване, за което съм написал по-горе.

(да уточня - отнася се за личен автомобил, с които се пътува умерено. Изключваме служебните автомобили, които въртят много километри на ден).
По темата:
На едната кола сложих зимни преди месец, на другата преди 10 дни. Нямам си джанти и се налага да ходя на гумаджия. Ако чакам последния момент, ще брадясам с тия 2 коли.
Последно - никога не съм имал проблеми със сцеплението при добри зимни гуми и температури от порядъка на 15-20 градуса (октомври, ноември). Специално за форума и за тази тема си направих експеримент с Пасата и спиране със зимна/лятна гума.
Условия: температура около 20 градуса, сух асфалт, пробата се прави на едно и също място при една и съща скорост.
Летни гуми Hankook на 2 сезона: задейства АБС при рязко спиране
Зимни гуми Firestone WinterHawk на 3 сезона: задейства АБС, като че спря по-добре
Не забелязах зимните да са по-зле от летните. Остана само фактора съсипване, за което съм написал по-горе.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Дай да врътна на зимните ти гуми две кръгчета до Турция и после ще ми кажеш как са на сняг и лед
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
В общи линии ще са същите.Ако отидеш до Ирак пък,може и да се изядат
.Като се сетиш,че има хора,които карат целогодишно със зимни и не ги сменят на 20 дена,какво толкова ще стане,ако карате 10 дена на малко по-топло ?

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни със зимни гуми
plamikcho написа:Извинявам се предварително за написаното. Коментар, насочен към "пазителите" на зимните гуми. Какво ви става, хора? Тия зимни гуми скъпоценни като диаманти. Колко зими ще ги карате? Колко ще се съсипе зимната гума, ако се кара примерно един месец на температури сутрин 5-6 градуса, следобед 20? Особено пък в града по задръстванията, където карането е просто прибутване? Кое е по-ценно - живота, здравето, удобството да си подготвен навреме, или великите зимни гуми?
(да уточня - отнася се за личен автомобил, с които се пътува умерено. Изключваме служебните автомобили, които въртят много километри на ден).
По темата:
На едната кола сложих зимни преди месец, на другата преди 10 дни. Нямам си джанти и се налага да ходя на гумаджия. Ако чакам последния момент, ще брадясам с тия 2 коли.
Последно - никога не съм имал проблеми със сцеплението при добри зимни гуми и температури от порядъка на 15-20 градуса (октомври, ноември). Специално за форума и за тази тема си направих експеримент с Пасата и спиране със зимна/лятна гума.
Условия: температура около 20 градуса, сух асфалт, пробата се прави на едно и също място при една и съща скорост.
Летни гуми Hankook на 2 сезона: задейства АБС при рязко спиране
Зимни гуми Firestone WinterHawk на 3 сезона: задейства АБС, като че спря по-добре
Не забелязах зимните да са по-зле от летните. Остана само фактора съсипване, за което съм написал по-горе.
Пишеш глупости. А теста ти е просто невероятно показателен, направо ADAC да затваря...
Никой не се "стиска" за половин мм гума. Въпроса се свежда до това че когато си караш зимните гуми от октомври качеството на сместа се влошава(ако не ви е ясно това, само си хабя клавиатурата) и през истинската зима ставаш по-опасен. Толкова ли неможете да го разберете, а търсите някаква бай ганьовска мотивация във всеки пост който ви казва, че в топло време зимната гума не е добро решение. Пробвайте да мислите 1 стъпка напред

- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Хладно е мускурливо на места ,време си е за зимни гуми.Аз още не съм ги сложил ,на джанти са ми и ще го свърша сам тия дни.
Все пак трябва да спирам, а летните ми пързалят доста като я смачкам по кръговите.
...да идва тоя сняг вече.
Все пак трябва да спирам, а летните ми пързалят доста като я смачкам по кръговите.
...да идва тоя сняг вече.
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Хулигане, нещо не си разбрал.
Те летните гуми са без пари, за това икономисват хората!
Аз врътнах 500 километра на зимните този уикенд.
Нито спират по-добре от летните, нито се държат по-добре.
Включително и в 2 през нощта, когато температурата беше 7 градуса. На въздуха.
Те летните гуми са без пари, за това икономисват хората!

Аз врътнах 500 километра на зимните този уикенд.
Нито спират по-добре от летните, нито се държат по-добре.
Включително и в 2 през нощта, когато температурата беше 7 градуса. На въздуха.

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на летни със зимни гуми
Основната причина да съм още с летни гуми е най-вече фактът, че все още трайно температурите са над 7 градуса, дори сутрин. А безспорно е установено, че на сухо и мокро при такива температури летните гуми се представят много по-добре от зимните - и като сцепление, и като спирачен път. Друго за мен изобщо няма значение. Трябвало да изчакам при смяна на гуми - ми добре, какво от това. Предпочитам така, отколкото да се чудя дали ще спра със зимни гуми при високи температури и зимни ми гуми няма да станат негодни за зимни условия. Ето една статия по въпроса на Аутобилд и превод на част от нея:
Тестовете са проведени пролетта от 10 до 13 градуса по Целзий и през лятото от 25 градуса до 30 градуса по Целзий.
...
На суха настилка, основните слабости на зимната гума са при спиране. В зависимост от температурата, това означава удължен спирачен път с до 16 метра при скорост от 100. Относно сцеплението разликите не са толкова фрапиращи. Докато при по-ниски температури постигнатите резултати са добри, нивото на сцепление при високи температури спада средно с три четвърти. Увеличаване на теглото на превозното средство, като например ваканционен багаж, също води до значително влошаване на стабилността.
Мокър път. Проучванията показват, че няма съществени разлики в ефективността на спиране върху влажна повърхност при различни температури на околната среда. Зимните гуми с добри спирачни характеристики са в границите на летните гуми.
Заключение
Основен проблем за използването на зимни гуми при по-високи температури е от гледна точка безопасност във връзка с лошото им поведение на суха настилка. Зимните гуми губят годността си на сняг при приблизително 4 мм дълбочина на протектора, което ни кара да разглеждаме употребата им през лятото, и след това през зимата, като нежелана. След деформирането на частично износените блокчетата на протектора в следствие на употреба при високи температури, управлението и спирачния път на сух път могат да се подобрят. Въпреки това, поради намалената дълбочина на протектора трябва да се има предвид риска за сигурността при мокри пътища.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта