Нов акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Нов акумулатор

Мнениеот nokiangage » Съб 27 окт 2012 15:26


Може колега, аз просто споделих какво ми препоръчаха и какво съм взел, сподели какъв е случая при теб за да знам какво да очаквам...




Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Нов акумулатор

Мнениеот joromnt » Съб 27 окт 2012 16:17


radi_nrj написа:...
Производството на акумулатори е гадна история и можеш да попаднеш на дръвце и от най-скъпите акумулатори. ...

So true :Mr Green Fun Така си е, колкото и странно да звучи.
За Монбат - не е хубаво да се определя марката като добра и лоша. По простата причина че има много добри акумулатори който все още се произвеждат от Монбат, но предлагането на вътрешния пазар е ограничено и за обикновен потребител е трудничко да намери такъв. А и цената е почти колкото на Бош/Варта. Така че като си купуваш евтин Монбат, ползваш евтин Монбат. За справка -> http://store.emk-33.com/product/794133/ ... onbat.html . Това е полу-тракционен акумулатор :Mr Green Fun Междинно ниво между тяговата батерия и стартовата такава. Да,но стартовата батерия на Монбат с тоя ампераж е с 35 лв по-ефтина... И понеже се избира предимно по цена, после се реве по форумите кое какъв боклук е.
Принципно, обновиха технологията на производство, преминаха изцяло на експандирани плочи, което увеличи вероятноста за късо между плочите, но пък стартовия ток за сметка на това е мъничко повече от описания на лепенката отвън /Dinamic, Formula, Premium/ :Mr Green Fun Но все още мисля че МП ги правят с отливана решетка и на двете плочи.
FAAM - черните кутии ги пълнят в България :Mr Green Fun
Gigawatt са клонинг на Bosch.
Start = Monbat
И такива ми ти работи в тоя ред на мисли :Mr Green Fun
От личен опит.
Миналата зима хвърлих Монбат след 7 години вярна служба ползван на една и съща кола, без много много да му се обръща внимание. За това време не помня да е зареждан, колата няма гараж. Просто лятото пое към вечните О-ловни полета и първите студове го отнесоха. Беше обслужваем, кутията беше синя като на Варта. Оказа се че са опитвали да докарат външния вид на Варта-та, но не са постигнали добри резултати с лепенето на капак-кутия и са се отказали от този цвят на пластмасата. В бързината взех HUGEL, до тук е добре.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот snoopgod » Съб 27 окт 2012 20:32


nokiangage написа:Може колега, аз просто споделих какво ми препоръчаха и какво съм взел, сподели какъв е случая при теб за да знам какво да очаквам...


viewtopic.php?f=59&t=238557&p=2977677#p2977677


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Съб 27 окт 2012 22:11


Perion наистина е една от многото фирми собственост на Джонсън Контролс (Варта-Бош). А ти колега като си имал проблеми с Perion-a защо не си се възползвал от гаранцията?

Както вече казах от един акумулатор е редко тъпо да се вади заключения за цялата марка. Повечето марки гледат да не надхвърлят 2% гаранционни рекламации, ако фирмата тая година е продала 1'000'000 акумулатори теоритично може да се върнат 20'000 като рекламации и пак ще я броят добра година. Защо не приемеш, че ти се е паднал един от 2-та процента?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Нов акумулатор

Мнениеот Stivi » Пон 29 окт 2012 21:24


mely написа:MUTLU турски калциеви - за справка вземи прочети руските форуми и виж класациите.В Сибир няма Варта няма Бош ...само Мутлу държал http://mutlu.bg/
И на мен не ми се вярваше ама....четох .Цена за 75Ач 150 лв - миналата година.Честно казано след като хвърлих 2 след като мина 5 дена от гааранцията им повече български акумулатор няма да си купя.Турските след разговори и с тираджии са с класи над нашите че и над "западните".



Това което пише в посочения сайт на Мутлу звучи доста интригуващо защото виждали ли сте както се казва в една стара реклама Тойота да не запали :idea:

Акумулатори MUTLU се произвеждат и търгуват от 1955 година. Към настоящия момент се използват от водещите заводи за автомобилостроене.
Последната фирма, която използва акумулаторите Мутлу е Toyota SA. Всички нови коли TOYOTA са оборудвани с Акумулатори MUTLU.


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Нов акумулатор

Мнениеот mely » Вто 30 окт 2012 9:28


[quote="Stivi"][/quote]
Ти прочети руснаците какво пишат.....ей не мога да го намеря това дето един викаше"В Сибир няма Варта няма Бош - само Мутлу пали".И аз останах зяпнал ама....Ще го видим моя на 1 година е и още преки впечатления не мога да изкажа но приятели и тираджии които са ползвали казват ,че са супер.


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: Нов акумулатор

Мнениеот simonb » Нед 18 ное 2012 21:52


От утре в Практикер има промоция на Bosch Silver 63 Ah за 170 лв., ако е и с 3 години гаранция смятам да взема един. Вие какво мислите ?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Нед 18 ное 2012 23:01


Не им познавам топлите печати, но се загледай дали ще видиш нещо, което да мяса на година и седмица. Да не се окаже, че е висял 2 години по складовете.


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Нов акумулатор

Мнениеот hristodj » Нед 18 ное 2012 23:23


До колегата с Гигавата.
Баща ми е с такъв на жигулата и го тормози направо идиотски.Палене на газ с мнооого въртене,каране на къси разстояния с много гасене и палене, зареждане когато вече почти не върти.Направо си го съсипва само му пея да го зареди.Като го чуя как върти ми се приплаква.Вече 5 години тотален тормоз.Иначе се усеща че дори и след заряд когато е студено е бая по муден.


Потребителски аватар
JoroHondata
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
Автомобил: Honda Legend KB1 V6
Двигател: J35A8 от 2007
Местоположение: Сердика
Контакти:

Re: Нов акумулатор

Мнениеот JoroHondata » Пон 19 ное 2012 8:35


Здравейте
Ползвах обслужваем акумулатор Banner Uni Bull- 46 Ah, и миналата седмица се скапа тотално и изведнъж (една мъртва клетка) след точно 4 години експлоатация. Истината е, че за тези 4 години през зимата колата се ползваше на къси разстояния, и акумулатора сигурно е бил почти винаги разреден до някаква степен. Само веднъж съм му доливал дестилирана вода- нивото беше паднало навсякъде с около 1 сантиметър (тази година).
Сега залагам на марката Yuasa, конкретно на този модел:
http://hondaparts.bg/index.php?route=pr ... uct_id=166
Поздрави


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Нов акумулатор

Мнениеот stefarata » Пон 19 ное 2012 8:56


интересно ми е явлението ,всички плюят Монбат , а под всеки втори капак има какво?? Монбат :?:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот dlug » Пон 19 ное 2012 9:20


Аз пък не познавам човек който кара с монбат. Така че явно не е под всеки втори капак


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Пон 19 ное 2012 11:07


Аз забелязвам, че най-голяма драма има с акумулаторите купени от железарията, супермаркета или близката бензиностанция. Много често на такова обекти, които не са специализирани в търговията с акумулатори не се спазват никакви изисквания относно съхранението им :idea:

Купувайте си акумулатори от официални представители и специализирани магазини и ядовете ви ще намалеят драстично.

Колкото до монтанските акумулатори и на 2-те коли съм с Монбат и нямам ядове. В Аудито 75Ач Монбат Премиум е каран неизвестно дълго време с повреден алтернатор. Сега е с електролит под нивото и няма как да се долее защото е капсулован, въпреки това дизелака пали с този акумулатор, който трябваше отдавна да е хвърлил топа. Не целя да им права реклама, а само да натъртя, че с акумулаторите малко или много е въпрос на късмет!


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот offside » Пон 19 ное 2012 13:48


Не съм много съгласен с определението сложено от производители/магазинери "необслужваем акумулатор". Имам две бройки такива, които ми бяха подарени напълно мъртви (преди година) и след премахване на "капсуловката"(която си беше един прост капак) и допълване директно на киселина от друг аку, след което едно хубавичко зареждане, ги ползвам без никакви ядове на служебните коли. Те просто си бяха пресъхнали от необслужваемото мото :) Имам чувството, че това е много добра стратегия на фирмите, повечето батерии издържат по две години спокойно без да ги пипаш, били те и обслужваеми. Следователно няма проблем да им сложат големите капаци вместо винтовете и да го напишат необслужваем и след 2-3 години(което при повечето случаи е след изтичане на гаранцията), ако имаш късмет и 4, да ходиш да си купиш нов такъв. Все пак при правилни грижи и обслужване един нормален акумулатор може да изкара и 8+ години, което може да се приеме до някаква степен като загуба за компанията и поради това да прибягват до такива мерки! За това, ако ви "умре" батерията и е с "необслужваем" електролит, имайте едно на ум за написаното по-горе от мен и може да се разминете (поне временно) със закупуването на новата такава. Естествено няма 100% гаранция, че ще се получи при всеки, аз просто дадох личен пример и ще се радвам, ако с тази информация съм успял да помогна на някого.
По горното важи само за батериите с електролит(при това не на всички марки и модели капакът може да се махне съвсем безпроблемно и от всеки), а не за така нареченото ново поколение с гел вътре.
И за да не съм Офф, имам два закупени АЦ Делко и за момента съм доволен. Въпреки, че не са навършили и две години още и е рано за похвали.
Поздрави!


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Нов акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Пон 19 ное 2012 14:32


За да се класифицира еди акумулатор като необслужваем трябва при нормална експлоатация да не консумира вода. Това няма нищо общо с капака на кутията в която се помещава самия акумулатори. Има необслужваеми акумулатори в кутии, които са си с нормални вентили!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта