


Нов акумулатор
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Нов акумулатор
Може колега, аз просто споделих какво ми препоръчаха и какво съм взел, сподели какъв е случая при теб за да знам какво да очаквам...
Re: Нов акумулатор
radi_nrj написа:...
Производството на акумулатори е гадна история и можеш да попаднеш на дръвце и от най-скъпите акумулатори. ...
So true

За Монбат - не е хубаво да се определя марката като добра и лоша. По простата причина че има много добри акумулатори който все още се произвеждат от Монбат, но предлагането на вътрешния пазар е ограничено и за обикновен потребител е трудничко да намери такъв. А и цената е почти колкото на Бош/Варта. Така че като си купуваш евтин Монбат, ползваш евтин Монбат. За справка -> http://store.emk-33.com/product/794133/ ... onbat.html . Това е полу-тракционен акумулатор

Принципно, обновиха технологията на производство, преминаха изцяло на експандирани плочи, което увеличи вероятноста за късо между плочите, но пък стартовия ток за сметка на това е мъничко повече от описания на лепенката отвън /Dinamic, Formula, Premium/

FAAM - черните кутии ги пълнят в България

Gigawatt са клонинг на Bosch.
Start = Monbat
И такива ми ти работи в тоя ред на мисли

От личен опит.
Миналата зима хвърлих Монбат след 7 години вярна служба ползван на една и съща кола, без много много да му се обръща внимание. За това време не помня да е зареждан, колата няма гараж. Просто лятото пое към вечните О-ловни полета и първите студове го отнесоха. Беше обслужваем, кутията беше синя като на Варта. Оказа се че са опитвали да докарат външния вид на Варта-та, но не са постигнали добри резултати с лепенето на капак-кутия и са се отказали от този цвят на пластмасата. В бързината взех HUGEL, до тук е добре.
- snoopgod
- Мнения: 670
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
nokiangage написа:Може колега, аз просто споделих какво ми препоръчаха и какво съм взел, сподели какъв е случая при теб за да знам какво да очаквам...
viewtopic.php?f=59&t=238557&p=2977677#p2977677
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Perion наистина е една от многото фирми собственост на Джонсън Контролс (Варта-Бош). А ти колега като си имал проблеми с Perion-a защо не си се възползвал от гаранцията?
Както вече казах от един акумулатор е редко тъпо да се вади заключения за цялата марка. Повечето марки гледат да не надхвърлят 2% гаранционни рекламации, ако фирмата тая година е продала 1'000'000 акумулатори теоритично може да се върнат 20'000 като рекламации и пак ще я броят добра година. Защо не приемеш, че ти се е паднал един от 2-та процента?
Както вече казах от един акумулатор е редко тъпо да се вади заключения за цялата марка. Повечето марки гледат да не надхвърлят 2% гаранционни рекламации, ако фирмата тая година е продала 1'000'000 акумулатори теоритично може да се върнат 20'000 като рекламации и пак ще я броят добра година. Защо не приемеш, че ти се е паднал един от 2-та процента?
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Нов акумулатор
mely написа:MUTLU турски калциеви - за справка вземи прочети руските форуми и виж класациите.В Сибир няма Варта няма Бош ...само Мутлу държал http://mutlu.bg/
И на мен не ми се вярваше ама....четох .Цена за 75Ач 150 лв - миналата година.Честно казано след като хвърлих 2 след като мина 5 дена от гааранцията им повече български акумулатор няма да си купя.Турските след разговори и с тираджии са с класи над нашите че и над "западните".
Това което пише в посочения сайт на Мутлу звучи доста интригуващо защото виждали ли сте както се казва в една стара реклама Тойота да не запали

Акумулатори MUTLU се произвеждат и търгуват от 1955 година. Към настоящия момент се използват от водещите заводи за автомобилостроене.
Последната фирма, която използва акумулаторите Мутлу е Toyota SA. Всички нови коли TOYOTA са оборудвани с Акумулатори MUTLU.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Нов акумулатор
[quote="Stivi"][/quote]
Ти прочети руснаците какво пишат.....ей не мога да го намеря това дето един викаше"В Сибир няма Варта няма Бош - само Мутлу пали".И аз останах зяпнал ама....Ще го видим моя на 1 година е и още преки впечатления не мога да изкажа но приятели и тираджии които са ползвали казват ,че са супер.
Ти прочети руснаците какво пишат.....ей не мога да го намеря това дето един викаше"В Сибир няма Варта няма Бош - само Мутлу пали".И аз останах зяпнал ама....Ще го видим моя на 1 година е и още преки впечатления не мога да изкажа но приятели и тираджии които са ползвали казват ,че са супер.
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Нов акумулатор
От утре в Практикер има промоция на Bosch Silver 63 Ah за 170 лв., ако е и с 3 години гаранция смятам да взема един. Вие какво мислите ?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Не им познавам топлите печати, но се загледай дали ще видиш нещо, което да мяса на година и седмица. Да не се окаже, че е висял 2 години по складовете.
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Нов акумулатор
До колегата с Гигавата.
Баща ми е с такъв на жигулата и го тормози направо идиотски.Палене на газ с мнооого въртене,каране на къси разстояния с много гасене и палене, зареждане когато вече почти не върти.Направо си го съсипва само му пея да го зареди.Като го чуя как върти ми се приплаква.Вече 5 години тотален тормоз.Иначе се усеща че дори и след заряд когато е студено е бая по муден.
Баща ми е с такъв на жигулата и го тормози направо идиотски.Палене на газ с мнооого въртене,каране на къси разстояния с много гасене и палене, зареждане когато вече почти не върти.Направо си го съсипва само му пея да го зареди.Като го чуя как върти ми се приплаква.Вече 5 години тотален тормоз.Иначе се усеща че дори и след заряд когато е студено е бая по муден.
- JoroHondata
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
- Автомобил: Honda Legend KB1 V6
- Двигател: J35A8 от 2007
- Местоположение: Сердика
- Контакти:
Re: Нов акумулатор
Здравейте
Ползвах обслужваем акумулатор Banner Uni Bull- 46 Ah, и миналата седмица се скапа тотално и изведнъж (една мъртва клетка) след точно 4 години експлоатация. Истината е, че за тези 4 години през зимата колата се ползваше на къси разстояния, и акумулатора сигурно е бил почти винаги разреден до някаква степен. Само веднъж съм му доливал дестилирана вода- нивото беше паднало навсякъде с около 1 сантиметър (тази година).
Сега залагам на марката Yuasa, конкретно на този модел:
http://hondaparts.bg/index.php?route=pr ... uct_id=166
Поздрави
Ползвах обслужваем акумулатор Banner Uni Bull- 46 Ah, и миналата седмица се скапа тотално и изведнъж (една мъртва клетка) след точно 4 години експлоатация. Истината е, че за тези 4 години през зимата колата се ползваше на къси разстояния, и акумулатора сигурно е бил почти винаги разреден до някаква степен. Само веднъж съм му доливал дестилирана вода- нивото беше паднало навсякъде с около 1 сантиметър (тази година).
Сега залагам на марката Yuasa, конкретно на този модел:
http://hondaparts.bg/index.php?route=pr ... uct_id=166
Поздрави
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Нов акумулатор
интересно ми е явлението ,всички плюят Монбат , а под всеки втори капак има какво?? Монбат 

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Аз пък не познавам човек който кара с монбат. Така че явно не е под всеки втори капак
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
Аз забелязвам, че най-голяма драма има с акумулаторите купени от железарията, супермаркета или близката бензиностанция. Много често на такова обекти, които не са специализирани в търговията с акумулатори не се спазват никакви изисквания относно съхранението им
Купувайте си акумулатори от официални представители и специализирани магазини и ядовете ви ще намалеят драстично.
Колкото до монтанските акумулатори и на 2-те коли съм с Монбат и нямам ядове. В Аудито 75Ач Монбат Премиум е каран неизвестно дълго време с повреден алтернатор. Сега е с електролит под нивото и няма как да се долее защото е капсулован, въпреки това дизелака пали с този акумулатор, който трябваше отдавна да е хвърлил топа. Не целя да им права реклама, а само да натъртя, че с акумулаторите малко или много е въпрос на късмет!

Купувайте си акумулатори от официални представители и специализирани магазини и ядовете ви ще намалеят драстично.
Колкото до монтанските акумулатори и на 2-те коли съм с Монбат и нямам ядове. В Аудито 75Ач Монбат Премиум е каран неизвестно дълго време с повреден алтернатор. Сега е с електролит под нивото и няма как да се долее защото е капсулован, въпреки това дизелака пали с този акумулатор, който трябваше отдавна да е хвърлил топа. Не целя да им права реклама, а само да натъртя, че с акумулаторите малко или много е въпрос на късмет!
- offside
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
- Автомобил: Passat B5 1997
- Двигател: 1.8 20v ADR
- Местоположение: гр.София
Re: Нов акумулатор
Не съм много съгласен с определението сложено от производители/магазинери "необслужваем акумулатор". Имам две бройки такива, които ми бяха подарени напълно мъртви (преди година) и след премахване на "капсуловката"(която си беше един прост капак) и допълване директно на киселина от друг аку, след което едно хубавичко зареждане, ги ползвам без никакви ядове на служебните коли. Те просто си бяха пресъхнали от необслужваемото мото
Имам чувството, че това е много добра стратегия на фирмите, повечето батерии издържат по две години спокойно без да ги пипаш, били те и обслужваеми. Следователно няма проблем да им сложат големите капаци вместо винтовете и да го напишат необслужваем и след 2-3 години(което при повечето случаи е след изтичане на гаранцията), ако имаш късмет и 4, да ходиш да си купиш нов такъв. Все пак при правилни грижи и обслужване един нормален акумулатор може да изкара и 8+ години, което може да се приеме до някаква степен като загуба за компанията и поради това да прибягват до такива мерки! За това, ако ви "умре" батерията и е с "необслужваем" електролит, имайте едно на ум за написаното по-горе от мен и може да се разминете (поне временно) със закупуването на новата такава. Естествено няма 100% гаранция, че ще се получи при всеки, аз просто дадох личен пример и ще се радвам, ако с тази информация съм успял да помогна на някого.
По горното важи само за батериите с електролит(при това не на всички марки и модели капакът може да се махне съвсем безпроблемно и от всеки), а не за така нареченото ново поколение с гел вътре.
И за да не съм Офф, имам два закупени АЦ Делко и за момента съм доволен. Въпреки, че не са навършили и две години още и е рано за похвали.
Поздрави!

По горното важи само за батериите с електролит(при това не на всички марки и модели капакът може да се махне съвсем безпроблемно и от всеки), а не за така нареченото ново поколение с гел вътре.
И за да не съм Офф, имам два закупени АЦ Делко и за момента съм доволен. Въпреки, че не са навършили и две години още и е рано за похвали.
Поздрави!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Нов акумулатор
За да се класифицира еди акумулатор като необслужваем трябва при нормална експлоатация да не консумира вода. Това няма нищо общо с капака на кутията в която се помещава самия акумулатори. Има необслужваеми акумулатори в кутии, които са си с нормални вентили!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта