Ще опитам да направя кратък разбор на излизането на колата на сигурността, според записа от състезанието. Приемам забележки...
1. Колата на сигурността е обявена точно 9 секунди след катастрофата на Уебър и Ковалайнен. Поне това се вижда на екрана от записа. Както знаем всички в този момент получават служебно съобщение в болида, че на пистата излиза кола на сигурността и трябва да не се превишава определена скорост за обиколка.
2. Фетел подминава сейфти кара, докато той още не е напуснал алеята пред боксовете.
3. Хамилтън изпреварва колата на сигурността, точно когато тя излиза от бокса. Това не го показаха на живо, но се вижда камера от хеликоптер. Всъщност нарушението на Хамилтън е, че е направил изпреварването след като сейфти кара е преминал през "Safety Car Line 2". На снимката по-долу съм отбелязал с червено въпросната линия и се вижда колко малка е разликата. Ако Хамилтън беше предприел това изпреварване половин секунда по-рано, нямаше да бъде наказан изобщо от стюардите, защото изпреварването на колата на сигурността между "Safety Car Line 1" (на входа на пита) и "Safety Car Line 2" (в края на алеята за излизане на пистата) е позволено.
4. Така Хамилтън и Фетел имаха възможност да се движат с темпото, което определя ФИА, но чувствително по-бързо от колата на сигурността. От там дойде и предимството им при преминаването през бокса, докато Алонсо трябваше да направи цяла обиколка в непосредствена близост до сейфти кара.
5. Движението на колоната зад колата на сигурността продължи 13 минути и половина.
6. Около 23 минути и половина след инцидента (десет минути след рестартирането на състезанието) беше обявено, че стюардите разследват Хамилтън за извършеното нарушение.
7. 6 минути и половина след това обявиха самото наказание. Макларън се възползваха максимално като казаха на Хамилтън да завърти две обиколки с максимално темпо - знаеха, че по всяка вероятност времето ще им стигне да си запазят позицията.
Спорните моменти са т.3 - дали Хамилтън умишлено забави Алонсо, докато се движеха успоредно с колата на сигурността, или не беше сигурен какво трябва да направи в ситуацията; т.6 - защо стюардите се забавиха над 23 минути преди да обявят, че разследват Хамилтън (около 14 обиколки); т.7 не мисля, че е спорна, защото самото решение беше съгласувано между съдиите за малко повече от 6 минути (около 3 обиколки и половина).
Другото, както се казва, е история!
Лично аз си мисля, че: Прави са Ферари да искат да заведат жалба срещу ФИА. Наистина забавянето при вземането на това решение беше много голямо.
Виждали сме мръсни игрички от общо взето всеки един пилот на пистата. Не бих се изненадал кой знае колко много ако Хамилтън нарочно е забавил Алонсо. Пределно ясни са тия неща - част от играта, но на него му е лесно да се оправдае. При тази скорост и напрежение трудно можеш да си сигурен кога и дали играеш по правилата.
Алонсо направи мъдра постъпка като отстъпи от резките си изказвания непосредствено след състезанието, въпреки, че изказването е писано от PR-а на Ферари.
Надявам се по-малко състезания да се решават така и да има повече екшън на самата писта при зелени флагове.
