Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 12:53


Както писах по-горе, стандарът Евро 4 не е съществувал преди 28.10.2002 г. дори като дефиниция. Пуснал съм и линк. В последствие голяма част от автомобилите, които са излязли с ЕВРО 3 се оказва, че покриват ЕВРО 4 и в документите им се вписва новия стандарт, но от завода няма как да са били ЕВРО 4 преди да е съществувал такъв стандарт.




deas
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот deas » Чет 25 юли 2024 12:56


Vlad777 написа:
В случая колата ти е била пресертифицирана за EURO 4 и така е дошла в България, защото е с инжекционна уредба и покрива ЕВРО4, но когато е излязла от завода не е била ЕВРО 4, a ЕВРО 3.


Как е била пресертифицирана - автоматично или по желание на собственика


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 13:07


Това не мога да кажа. В Германия и Австрия това е много по-лесно, защото към всеки автомобил се издава и така наречения Сертификат за съответствие (COC - Certificate of Conformity). А пък в него много точно са описани нивата на различните газове (пример в точка 48). Съответно като си имаш сертификата от производителя можеш спокойно да провериш дали отговаряш на по-нов стандарт и да поискаш да ти го впишат.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 25 юли 2024 13:10


Двигателя 2000сс AZM в Passat B5.5 2001 година е евро 4 по рама, има вторична помпа за въздух, вихрови клапи, EGR. В Октавия , бора е същия но напречен и отново е евро 4. Писал съм надълго и нашироко за сертификатите от Порше София , които не ми приеха в КАТ и ги вдигнах във въздуха, само дето не ме арестуваха докато дойде шефа на КАТ да им набие канчетата на престилковците от 82г на каналите...


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 13:40


Може ли някои да потвърди,че мерят само и единствено CO на ГТП в момента за бензиновите коли?


petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот petar_a » Чет 25 юли 2024 13:50


Аз имах същият случай като на DoH_KuXoT, отидох с необходимият документ, издаден от оторизиран дилър на Фолксваген и...едно момче от канала "сезира" шефа на КАТ Монтана, който пък пусна запитване до Германия за заводски данни, отговориха му, че колата е регистрирана с ЕВРО3 и...край !!! Шефът на КАТ отказа да изпълни закона, така, както е описан да бъде прилаган! Поне двама адвокати ме помолиха да "поемат" този случай, ама тогава не ми се занимаваше! Сега ще размисля...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 25 юли 2024 13:51


DoH_KuXoT написа:Д , които не ми приеха в КАТ и ги вдигнах във въздуха, само дето не ме арестуваха докато дойде шефа на КАТ да им набие канчетата на престилковците от 82г на каналите...

Same shit.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 13:55


petar_a написа:Аз имах същият случай като на DoH_KuXoT, отидох с необходимият документ, издаден от оторизиран дилър на Фолксваген и...едно момче от канала "сезира" шефа на КАТ Монтана, който пък пусна запитване до Германия за заводски данни, отговориха му, че колата е регистрирана с ЕВРО3 и...край !!! Шефът на КАТ отказа да изпълни закона, така, както е описан да бъде прилаган! Поне двама адвокати ме помолиха да "поемат" този случай, ама тогава не ми се занимаваше! Сега ще размисля...

И сега като си EURO 3 няма да имаш проблем с прегледите


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 25 юли 2024 14:01


Проблем ще стане като нискоемисионните зони започнат да важат за евро 3 някога


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Чет 25 юли 2024 14:02


fur1ous написа:Може ли някои да потвърди,че мерят само и единствено CO на ГТП в момента за бензиновите коли?


Не е само CO, и въглеводородите имат норма.
Прикачени файлове
articles__d0008ba33a4508b6c77317b0ff1f78d4.jpg
articles__d0008ba33a4508b6c77317b0ff1f78d4.jpg (82.6 KиБ) Видяна 445 пъти


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 14:12


моя приятел етанола .. ми изглежда че ще свърши прекрасна работа. :mhihi Евро 7 ще ме пишат с NOx в небесеата, който те не мерят :mhihi


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 25 юли 2024 14:18


Трябва ли да се съобразявам като ида на преглед дали съм в регенерация или не ? Говорим за Passat-a от профила .


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 14:18


За дизела не е нужно да се съобразяваш с нищо, и да чади като влак ще минеш. :mhihi (в кръга на шегата де,но дори да пуши като подадеш на празен ход ще изчисти и ще го измерят, т.е ще мине.) То това е абсурда :mhihi


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1175
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 25 юли 2024 14:21


Има значение дали ще е в регенерация, защото тогава ще генерира значително по-висока температура на изгорелите газове, както и по-голям обем на вредните емисии в тях.
Колкото по-скоро е прегледа след успешна регенерация, толкова по-малък обем вредни емисии в тях ще има, но както четем стойностите са доста разтеглени, така че по същество не би следвало да има значение.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 25 юли 2024 14:24


И моята логика е такава, благодаря!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта