Дизел vs. Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот hitman0013 » Нед 03 апр 2011 19:22


1.9тди 116кс-въртяш момент 310 при 1900 оборота!
За пример 2.0 бензин 115кс въртящ-170 при 2400 об.




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот velinsl » Нед 03 апр 2011 19:30


1,8Т - 150 коня (бензинов)
1,9 - 68 коня (дизелов)
При това положение нютонеметрите остават на втори план.
Всеки гледа от своята камбанария.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Stivi » Нед 03 апр 2011 19:37


velinsl написа:1,8Т - 150 коня (бензинов)
1,9 - 68 коня (дизелов)
При това положение нютонеметрите остават на втори план.
Всеки гледа от своята камбанария.


Ама голямо сравнение изпраска :) Най-мъртвия дизел с най-мощното 1.8 :wink: Я сложи и средния разход на двете че да стане по-справедливо :banghead:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот pe6kata » Нед 03 апр 2011 19:39


hitman0013 написа:1.9тди 116кс-въртяш момент 310 при 1900 оборота!
За пример 2.0 бензин 115кс въртящ-170 при 2400 об.


като си почнал с цифри, дай ако обичаш предавателните числа на скоростните кутии на двата мотора, да се види какъв въртящ момент отива в крайна сметка към колелата :!:

при сметките нека видим какво става с въртящия момент на моторите при 5000-6000 и нагоре оборота и какво отива към гумите :!:
Бензина за разлика от дизела има обороти. Мощност се вади не само от въртящ момент, но и от обороти. Затова са измислени конските сили, да вържат зависимостта обороти/въртящ момент. Добре дошли на земята :bishop

п.п незнам кой е този мотор бензинов, дето си достига макс. въртящ момент на 2400... това е една друга тема..
да не говорим че и 116 коня тди няма 310нм...


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот velinsl » Нед 03 апр 2011 19:54


Ама голямо сравнение изпраска :) Най-мъртвия дизел с най-мощното 1.8 :wink: Я сложи и средния разход на двете че да стане по-справедливо :banghead:


Примера над моя също не е подходящ. Това исках да драсна и аз.
Краят на производство на единия и създаването на другия има поне 5 години. Долу-горе разлика в технологиите около 10 години; турбиниран с нетурбиниран. Когато дизелът губи по скорост и ускорение вече се гледа разхода.

Тая тема отива на една боза(като всички останали "бензин vs. дизел") и после катинар.
Тия цифри размиват темата.


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Pacho B » Нед 03 апр 2011 20:10


velinsl написа:
Ама голямо сравнение изпраска :) Най-мъртвия дизел с най-мощното 1.8 :wink: Я сложи и средния разход на двете че да стане по-справедливо :banghead:


Примера над моя също не е подходящ. Това исках да драсна и аз.
Краят на производство на единия и създаването на другия има поне 5 години. Долу-горе разлика в технологиите около 10 години; турбиниран с нетурбиниран. Когато дизелът губи по скорост и ускорение вече се гледа разхода.

Тая тема отива на една боза(като всички останали "бензин vs. дизел") и после катинар.
Тия цифри размиват темата.

А ти защо мислиш,че дизелът губи по скорост?По ускорение по-може,ама по скорост? :|


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 03 апр 2011 20:16


Според мен пък губи повече на скорост, отколкото на ускорение.

Последна промяна от Golf_Diesel_ на Нед 03 апр 2011 20:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот tisho_psg » Нед 03 апр 2011 20:20


В тая тема май всеки сравнява в свободен стил несравними неща.
Ако се сравняват модерните двигатели...лека му пръст на бензиновия мотор.... :bishop


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот hitman0013 » Нед 03 апр 2011 20:31


pe6kata написа:
hitman0013 написа:1.9тди 116кс-въртяш момент 310 при 1900 оборота!
За пример 2.0 бензин 115кс въртящ-170 при 2400 об.


като си почнал с цифри, дай ако обичаш предавателните числа на скоростните кутии на двата мотора, да се види какъв въртящ момент отива в крайна сметка към колелата :!:

при сметките нека видим какво става с въртящия момент на моторите при 5000-6000 и нагоре оборота и какво отива към гумите :!:
Бензина за разлика от дизела има обороти. Мощност се вади не само от въртящ момент, но и от обороти. Затова са измислени конските сили, да вържат зависимостта обороти/въртящ момент. Добре дошли на земята :bishop

п.п незнам кой е този мотор бензинов, дето си достига макс. въртящ момент на 2400... това е една друга тема..
да не говорим че и 116 коня тди няма 310нм...

http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b ... _name=Golf IV (1J1) 1.9 TDI (115 Hp)

http://vw.testdrive.bg/modification/424 ... 115Hp.html
мммм дали?


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот hitman0013 » Нед 03 апр 2011 20:33


1.8турбо 150кс 210/1750 150кс при 5700об
и 1.9тди 150кс 320/1900 150кс при 4000об


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот santo_trafficante » Нед 03 апр 2011 20:39


Pacho B написа:
santo_trafficante написа:Дали е бензин или дизел важно е да е с "вентилатор" :D Защото няма ли вентилатор няма фън mhihi За дизел ако искаш да върви и да се кефиш взимаш 3000куб. без да му слагаш чипове и т.н. mhihi Бензина е за бегачка и развитие с някакъв проект :wink: От дизел спортна кола не става mhihi

В днешно време дизелът е много по-търсен вариант...
Не знам дали си карал дизел,но поразгледай тук-таме , за да се убедиш,че не ти трябват 3000 куб.см3 за да постигнеш ускорението,което бензина предлага (не оспорвам,че бензина ускорява по-бързо,но дизелът не отстъпва по никакъв начин)

Колега карал съм доста автомобили и съм наясно :wink: В момента карам 3000куб съвременен дизел от 2006 год mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот pe6kata » Нед 03 апр 2011 20:59


hitman0013 написа:...


за съжаление ми вадиш данни които неможеш да анализираш!
неслучайно ти писах за кутиите. При коя гонка или макс скорост караш с 1900 оборота?
Какво значи разлика от 1700оборота, при която се вади максималната мощност на двата мотора?
Какъв е въртящия момент на дизела при 4000 оборота и какво се случва нагоре?
Даже незнаеш за какво ти говоря...

116коня попма дюза е 285 нутона, кода ако не се лъжа беше AJM, има и доста по-рядък, АТJ обикновено се слага на пасат и е 305нютона, но не това е важното...

за поредн път се убеждавам че оф топик е за поле за изява за... да го наречем за хора дето няма какво да напишат в техническия или където и да е другаде. Хем се зарекох че повече в оф топик не :banghead:


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот hitman0013 » Нед 03 апр 2011 21:22


аз някъде да съм ти писал за гонки и подобни, да съм защитавал някакви факти или мои тези, да съм спорил с някого? И научи, че буквата Ю също е част от азбуката.Пък такива майстори на анализите като теб, цял живот все недооценени се чувстват.
А и не карам дизел!
Ето още една информация според сайтовете-бензин 1.8т 0-100 за 8сек
дизел 1.9 150кс 0-100 за 8.6сек.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот веселин » Нед 03 апр 2011 21:44


pe6kata написа:дизела има някои предимства, но слезте на земята, в самозаблудата си ставате смешни :!:

mhihi mhihi
Нека съм смешен - добре ми се отразява на бюджета
ти си остани сериозен бензинджия - :applause:
За всеки има място под слънцето
Само че , утре ако реша правя една конверсия към биодизел , а ти се чудиш - колко ли ще я бъде на пропан-бутан , как ли ще се "спъна" с блатен газ ???
:да:
Успех!


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот tisho_psg » Пон 04 апр 2011 6:39


pe6kata написа:
hitman0013 написа:...


за съжаление ми вадиш данни които неможеш да анализираш!
неслучайно ти писах за кутиите. При коя гонка или макс скорост караш с 1900 оборота?
Какво значи разлика от 1700оборота, при която се вади максималната мощност на двата мотора?
Какъв е въртящия момент на дизела при 4000 оборота и какво се случва нагоре?
Даже незнаеш за какво ти говоря...

116коня попма дюза е 285 нутона, кода ако не се лъжа беше AJM, има и доста по-рядък, АТJ обикновено се слага на пасат и е 305нютона, но не това е важното...

за поредн път се убеждавам че оф топик е за поле за изява за... да го наречем за хора дето няма какво да напишат в техническия или където и да е другаде. Хем се зарекох че повече в оф топик не :banghead:

Колега и аз не съм анализатор,но знам че колата си я карам по българските улици и пътища,все още не участвам на ралита и гонки с нея.Карам в повечето случай съвсем нормално,без да се опитвам да приличам на Льоб.За това смятам,че предимството на дизела при нормално каране е много яко изразено-по-висок въртящ момент при по-ниски обороти.Единствения недостатък е,че първоначално по-бавно се развърта.
Освен това едва ли се налага при новите дизели някой да кара с 4000 и повече оборота - няма пътища за такива скорости mhihi
Не се заяждам с теб,просто пишеш за гонки и обороти които не се постигат при нормално каране :да:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro и 73 госта