ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот dandan » Нед 12 сеп 2010 22:53


dandan написа:Не виждам нищо опасно да спускаш наклон на нулева предавка, особено когато е прав път и лек наклон.
Относно икономичноста там нещата не са еднозначни и не може да се каже че на скорост е по-икономично или не. Това зависи от терена и шофьора.

Обобщих почти цялата тема в две изречения пък ме обвиниха че не съм я чел :applause:




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Вто 14 сеп 2010 10:25


Pichaga написа:нещо много странно...слизах ония дни Петрохан на 5-та и на 4-та, демек с ППХ, на компа показваше 0,0 разход, и изведнъж бам-разход 0,3-0,4, след 200-300 метра пак 0,0 и така няколко пъти. Не съм натискал газ или спирачка, колата беше с включен климатик...ситуацията е абсурдна, освен нещо да се е сбъгасял компа :roll:

Ако оборотите ти са били под тези за действие на ППХ, затова така ти е показало. При мен ако карам с над 1500 мисля бяха си показва 0 на борда.

Абе то при ППХ имаме икономия на гориво , ами търкането на бутала , сегменти , цилиндри , на обороти по-високи от ПХ :?: ... Да ама се пести от феродо :wink: ... А сега де , кое е по- на сметка ? mhihi

Отиди на газ-анализатор и виж показателите при различните режими на работа. Мога да ти гарантирам, че за моторът е по-добре да работи на 3000 оборота, отколкото на ПХ, изгарянето става много по-пълно и съответните стойности са с много по-добри показатели. Именно затова в повечето ръководства пишат, когато автомобилът се запали да се потегля веднага, а не да се оставя да работи на ПХ.
Ще ти дам един друг пример - защо при предимно градско каране се износва по-бързо двигателя. Отговори си на този въпрос и ще си направиш сметката сам за себе си... :beer


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот buller » Вто 14 сеп 2010 12:57


stefan4o написа:Отиди на газ-анализатор и виж показателите при различните режими на работа. Мога да ти гарантирам, че за моторът е по-добре да работи на 3000 оборота, отколкото на ПХ, изгарянето става много по-пълно и съответните стойности са с много по-добри показатели. Именно затова в повечето ръководства пишат, когато автомобилът се запали да се потегля веднага, а не да се оставя да работи на ПХ.
Ще ти дам един друг пример - защо при предимно градско каране се износва по-бързо двигателя. Отговори си на този въпрос и ще си направиш сметката сам за себе си... :beer

С това определено не мога да се съглася.
Автомобилните компании съветват да не се изчаква, за да може колата да стигне работна температура по-бързо ;)
А за износването е абсурдно. Най-голямото износване се получава при студен старт, когато нямаме добро мазане навсякъде. Едва тогава идва връзката обороти/износване, която според ме е точно обратна на твоята логика - неслучайно дизелите са по-дълговечни (защото са по-нискооборотни). Не виждам как износването при 900 об/мин е по-голямо, отколкото при 3000 об/мин. :roll:
Двигателт се износва повече при градско каране (относително), защото по-често имаме студен старт. За 500 км. до морето имаш един такъв, докато същия километраж градско се навърта и с 50 студени старта :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Вто 14 сеп 2010 13:53


Smeagol написа:
stefan4o написа:Отиди на газ-анализатор и виж показателите при различните режими на работа. Мога да ти гарантирам, че за моторът е по-добре да работи на 3000 оборота, отколкото на ПХ, изгарянето става много по-пълно и съответните стойности са с много по-добри показатели. Именно затова в повечето ръководства пишат, когато автомобилът се запали да се потегля веднага, а не да се оставя да работи на ПХ.
Ще ти дам един друг пример - защо при предимно градско каране се износва по-бързо двигателя. Отговори си на този въпрос и ще си направиш сметката сам за себе си... :beer

С това определено не мога да се съглася.
Автомобилните компании съветват да не се изчаква, за да може колата да стигне работна температура по-бързо ;)
А за износването е абсурдно. Най-голямото износване се получава при студен старт, когато нямаме добро мазане навсякъде. Едва тогава идва връзката обороти/износване, която според ме е точно обратна на твоята логика - неслучайно дизелите са по-дълговечни (защото са по-нискооборотни). Не виждам как износването при 900 об/мин е по-голямо, отколкото при 3000 об/мин. :roll:
Двигателт се износва повече при градско каране (относително), защото по-често имаме студен старт. За 500 км. до морето имаш един такъв, докато същия километраж градско се навърта и с 50 студени старта :)

Според моята логика, когато показателите на мотора според изгорелите му газове са по-добри при 3000 оборота, това автоматично значи, че той работи в по-"оптимален" режим. Ясно е, че повечето двигатели работят оптимално при около 90 градуса по целзий, но когато показанията при 3000 оборота са идеални това не значи ли, че отделеното количество сажди под формата на неизгоряло гориво е много по-малко и съответно газоразпределителният механизъм работи идеално при такъв режим на работа? Съответно тогава и нагарът по клапаните е по-малък? Или греша?


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот genov1 » Вто 03 яну 2012 14:31


Виждам че темата е стара но и аз искам да кажа нещо. от това което знам и съм чел звучи логично да се прекъсва горивото, нали има датчик за затворено положение на дроселната клапа, то няма да кво друго да е сложен, ама на практика май не се получава точно така. Да и на мен ми е показвало на борд компютъра 0, и на лекциите по ДВГ са ни разправяли че експериментално е установено че след 1500 оборота и затворена клапа горивния процес се прекъсва поради голямото дроселиране и точно заради това трябва горивото да се прекъсне за да не влезне в цилиндъра неизгоряло и да измие масления слой (а не както много хора си мислят заради икономия). Но от моя опит със шофирането не ми изглежда това гориво да се прекъсва напълно. Нарочно съм си правил експеримент докато карам на ППХ да изгася от контакт и двигателя звучи по по-различен начин. Защо, нали и в двата случая няма горивен процес, а като изкючиш от контакт нещо се променя. И последно:
Случай 1: Караме колата на ППХ и в някакъв момент подаваме газ и колата си продължава сякаш горивния процес не е прекъсвал
Случай 2: Караме колата на ППХ ИЗКЛЮЧЕНА от контакт и в някакъв момент даваме контакт и подаваме газ, тя забива муцуната, прехълцва и пак продължава
А сега де?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Вто 03 яну 2012 15:20


не я мисли толкова, разсъждаваш грешно

гориво не се впръсква при ппх
ако колата си я караш на газ с обикновено газово с кранчета, ппх нямаш- гориво влиза

обикновено новите системи нямат ключ за напълно затворен дросел, а си е датчик който казва във всеки един момент за точния ъгъл на отваряне... и не е сложен за това, за което си мислиш. датчика сработва и при работа на място когато колата е в ПХ. Това са ключове за крайни положениея на дросела... Да не се впускам в детайли, но нещата са достатъчно точно и ясно казани в темата, не се мъчи с някакви конспиративни теории


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот genov1 » Вто 03 яну 2012 15:42


ОК съгласен съм че на теория компютъра трябва да прекъсва горивото защото няма нужда от гориво в този момент, и на мен ми звучи по-логично това. Но защо на пректика се получава така че при движение на ППХ при подаване на газ колата просто продължава без да се замисли а при палене на скорост има едно прехълцване и чак тогава тръгва. На теория тва трябва да са два еднакви случая, нямало е горене в цилиндрите и в някакъв момент запалва. Не искам да споря с никой, но просто не мога да си го обясня това


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот agent_kowalski » Сря 04 яну 2012 10:55


Точно за обикновенна газова с кранчета ще споделя наблюдения от две коли,моята 1.6 карб и едно толедо 1.8ми.
Всички казват че на газ няма ппх.Случайно забелязах следното,когато от газ човек превключва на бензин в движение и сложи копчето на неутрално положение(и двата клапана затворени) когато натиснеш газта и кола присецва за секунда-изгаря газта в маркучите и после колкото и да помпаш газта нищо не става защото не се подава гориво.Това добре.Един път на спускане реших да го пробвам това,но без да натискам веднага педала на газта,а покарах 200-300 метра може и повече преди да го натисна и пак се получи същото.Тоест явно не се беше изгорила газта в маркучите за 300метра спускане на скорост с копче в неутрално положение.До тук ще кажете добре,ама колко е тази газ?Когато седиш на място и работиш на пх и щтракнеш ключа колата гасне веднага.Тази изпарена газ в половин метър маркуч изобщо не е много.Не стига и за секунда празен ход.А при спускане на скорост си седи там поне 300 метра.Това и на двете коли го наблюдавам.Сега има ли на газ ппх или няма?
@genov1 това с прихлъцването като запалиш аз си го обяснявам по следния начин без да претендирам за достоверност.Когато двигателя е запален ,но не се подава гориво според мен свещите и всичко работят.И като се подаде гориво веднага се запалва и става всичко плавно.Когато си изгасил свещите не работят.Като тръгнеш да даваш на контакт сигурно първо цилиндрите се понапълват неоптимално с гориво и после искра се подава и затова става придърпване.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Сря 04 яну 2012 11:03


agent_kowalski написа:Сега има ли на газ ппх или няма?

няма


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот agent_kowalski » Сря 04 яну 2012 11:07


Понеже не съм запознат и изказвам само наблюдения ,ако имаш обяснение на това,което съм написал ще ги споделиш ли :)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Сря 04 яну 2012 11:30


на изпарителя му трябва засмукване/ вакуум от мотора, за да пуска газ.
Когато по принцип трябва да си в ППХ, но си на газ, макар и да е затворен дросела, въздух винаги минава, неможе да е херметична системата и така се засмуква и газта. Още повече че мотора се движи с бая обороти, не е на 800-900 и доста въздух се замуква, който пък засмуква и газ. Говорим когато е обикновена газова с кранчета, на ГИ и ламбда конторл системите си има ППХ, там газта се спира.

При спускане на газ, мотора в по-малка степен действа като моторна спирачка(има горене), отколкото ако би бил на бензин (като на бенз е изправен и има необходимите условия за ППХ)


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот agent_kowalski » Сря 04 яну 2012 13:26


Аз не съм усетил на газ мотора да действа по-малко като моторна спирачка отколкото на бензин.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот pe6kata » Сря 04 яну 2012 13:34


и аз какво да направя, да седна да мисля що не си усетил ли :screwy

при някое голямо надолнище, спускайки докато си караш на газ, си превключи в междинно положение копчето, така че да спре и газ и бензин едновременно и ще видиш че разлика има


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот agent_kowalski » Сря 04 яну 2012 18:49


Точно пробвал съм го разлика има,ама и на бензин има като бутнеш копчето е същото като на газ.Говоря за спускане на трета примерно над 3000 оборота.Странна работа.И то не е толкова да има разлика като не се подава никакво гориво.Малко звука на двугателя е по-друг не е да спира нещо особенно повече.


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот ludiq1918 » Сря 04 яну 2012 22:39


Аз днес го усетих и то доста добре това с моторната спирачка на газ и бензин, но тъй като газовата не ми е регулирана явно и имам висок разход минах в междинно положение и тогава при спускането съм използвал спирачка само на завоите. Това междинно положение е страшна работа, все едно съм дръпнал ръчната на колата на половина mhihi , пък и спестява гориво :applause: .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта