stefan4o написа:Отиди на газ-анализатор и виж показателите при различните режими на работа. Мога да ти гарантирам, че за моторът е по-добре да работи на 3000 оборота, отколкото на ПХ, изгарянето става много по-пълно и съответните стойности са с много по-добри показатели. Именно затова в повечето ръководства пишат, когато автомобилът се запали да се потегля веднага, а не да се оставя да работи на ПХ.
Ще ти дам един друг пример - защо при предимно градско каране се износва по-бързо двигателя. Отговори си на този въпрос и ще си направиш сметката сам за себе си...

С това определено не мога да се съглася.
Автомобилните компании съветват да не се изчаква, за да може колата да стигне работна температура по-бързо

А за износването е абсурдно. Най-голямото износване се получава при студен старт, когато нямаме добро мазане навсякъде. Едва тогава идва връзката обороти/износване, която според ме е точно обратна на твоята логика - неслучайно дизелите са по-дълговечни (защото са по-нискооборотни). Не виждам как износването при 900 об/мин е по-голямо, отколкото при 3000 об/мин.

Двигателт се износва повече при градско каране (относително), защото по-често имаме студен старт. За 500 км. до морето имаш един такъв, докато същия километраж градско се навърта и с 50 студени старта
