TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пон 08 яну 2024 15:47


V2G е приложим за апартаменти, даже бих казал дори по-успешно от колкото къща, защото енергийните нужди на един апартамент би трябвало да са по-малки, а и апартамент е много по-зависим от ел. енергия от колкото къща, защото с къща по-лесно можеш да използваш огън. Тук говорим колата да го играе като UPS, а не да събира тока от слънчеви панели.

В момента не малко собственици на електрички си зареждат колите на една фаза, 32А, което прави 220х32 = 7.6kW, което си е достатъчно бързо. Правят го така, защото не искат или не могат да си пуснат самостоятелна партида, така че на съществуващата (за апартамента) й вдигат мощността и слагат 3фазен електромер, съществуващата ел инсталация за апартамента си остава на едната фаза, и една от другите фази отива в гаража/паркомястото. Та тъй като всичко е изградено в един електромер, може да се направи при спиране на тока енергията да се връща от гаража към електромера към апартамента.

Темата не е много актуална, защото в САЩ трифазен ток (включително за къщи) почти няма, а пък повечето иновации от там тръгват.




Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8310
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Stivi » Пон 08 яну 2024 17:42


Като знам на повечето стари блокове каква им е общата инсталация и таблата, си представям ако това нещо с тези 7,6 киловата до гаража стане масово :stumm Баджанака живееше на квартира в подобен блок /с парно/ и като решиха няколко човека да ползват климатици вместо радиатори....се запали таблото :bishop И изобщо това с минаването от двуфазен на трифазен ток в блок, просто с една молба за вдигане на мощността и смяна на електромер ми се вижда като лека фантазия !


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пон 08 яну 2024 18:26


Молба и пари, около 500лв е вдигането на мощност на съществуваща партида. Лично съм го правил, дойдоха от Електрохолд и смениха електромера на гаража с 3фазен (минава се от еднофазен на трифазен). Колегата ми има паркомясто и направи опцията с партидата на апартамента му да си я увеличи и да си дръпне една фаза до паркомястото. Цялото окабеляване се прави на ново, аз съм сложил 5х10 кабел.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 08 яну 2024 18:36


dzrasd написа:Колегата ми има паркомясто и направи опцията с партидата на апартамента му да си я увеличи и да си дръпне една фаза до паркомястото. Цялото окабеляване се прави на ново, аз съм сложил 5х10 кабел.

Може ли информация колегата колко метра кабел е пуснал от електромера и какво сечение и тип кабел? Защото и моя гараж се води паркомясто и ще пускам ток, защото няма. Все още нямам ел кола, но така или иначе е добре да си го предвидя.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2218
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Пон 08 яну 2024 18:59


...

Последна промяна от Каспър на Пет 12 яну 2024 22:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 08 яну 2024 19:25


Аз съм в къща и съответно нямам никакъв проблем да сложа 3 фазен и/или да пусна 7.6кв от едната фаза.
За момента сме с една кола на ток, но и две да станат, пак няма да го направя. Просто защото е излишно в масовия случай на нормална употреба на кола (не говоря за такси, работен автопарк и т.н.).
Дори сега зарядното съм го намалил от 16 на 10 ампера.
В редки случаи зареждането излиза извън нощната тарифа.
За 10000км не е зареждано никога на друга станция, освен домашната (говорим за градска кола).

Дори и да приемем, че някога ми дотрябва по-бързо зареждане, има доста такива опции (молове, ресторанти, дори до нас има...).
Просто не виждам смисъл за нормално ползвана кола да се слага повече от нормално шуко, камо ли 3 фази. :rolleyes

Инвестицията в зарядна станция не е малка при по-сериозния ток. А не е и да са вечни, че да кажеш 'веднъж се купува'.

Съседът ми има и 3 фази, и пак си зарежда на 3.5кв.


Бързото зареждане трябва на път. В ежедневието, когато колата си седи по цяла нощ в гаража не е никаква драма да си се зарежда бавно.

Простата и бърза математика казва, че с 3кв, 30кв от батерията ще се върнат за 10ч. А това са си доста над 100км пробег. За градско каране си е напълно достатъчно.
Ако всеки ден се изпразват 70+кв, вече е друга бира, но и там 7.6 ще е достатъчно.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пон 08 яну 2024 20:18


В София (Електрохолд) се плаща за мощност. Дали е една или три фази е отметка в документа, който пускаш, не се плаща допълнително.

Също така мощностите и жените са в диапазони, цените ги има тук най долу:
https://ermzapad.bg/bg/za-klienta/uslug ... oshnostta/

Гаражът ми беше мощност 2кв, следователно е платен първият диапазон I, който е до 6кв. Ако искаш над 6кв си избираш колко и доплащаш разликата, дали ще пуснеш 7 или 15 е едно и също като пари, за това всички пускат 15. Дали е еднофазен или трифазен, както написах, нямаше значение и не оскъпи нищо.

Освен това се плаща и 97лв проучване.

@Vlad колегата и той пусна 5х10, около 10 метра, с цел в бъдеще ако му трябват още фази или ампери да не пуска пак. Кабелът май беше 50лв повече за негови сценарий.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пон 08 яну 2024 21:45


Продажбите на тесла я Германия са -80% за декември.
Няма нищо общо със спрените субсидии и преебавката с цените, която спретна мъск на клиентите си. Нищо по-хубаво от това да знаеш, че ако утре си тотализираш колата, застраховката ти няма да покрие лизинга ти.
Доста клиенти на тесла се кълнат, че повече няма да си купят техен продукт, не защото колите са лоши, а защото компанията си прецаква настоящите клиенти в преследване на повишаване на продажбите


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 08 яну 2024 22:15


Petrolhead написа:Доста клиенти на тесла се кълнат, че повече няма да си купят техен продукт...


Това нещо се казва с цифри.
Защото има такива.
Аз няма да цитирам по спомени, но съм сигурен, че бързо ще се намери кой да извади такива. :icon_lol


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пон 08 яну 2024 22:17


Гледам разни момци из ютуб, които имат автомобилни канали, не са доволни от това едногодишните им пладове да са с upside/down кредити


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пон 08 яну 2024 22:26


Можеш да зачетеш редит. Тоя човек много сериозно си по*бава клиентите
Прикачени файлове
IMG_7110.jpeg


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Пон 08 яну 2024 23:59


Аз си купих колата за 122к лева с доставката, сега същата с доставка е 98к (ако я има на склад с отстъпка, до преди 2 седмици имаше). Ама хич не ми дреме.

Кеф цена няма.

Също така от Тесла комюнитито не познавам някой, който да страда особено заради по ниските цени. Пак се опитваш да внушаваш някакви неща.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Вто 09 яну 2024 0:28


Абсолютно, направо съм чуждестранен агент - манипулатор.

Както казах, зачетете какво разказват хората. Аз от тесли не разбирам


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4627
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Вто 09 яну 2024 9:13


Че кога се е случвало да си купиш нова кола и тя да не се е обезценила сериозно точно първите няколко години ? А и да очакваш , че електричките ще са вечно толкова скъпи никак не е умно :) .
А и Мъск започна ценовата война , защото може да си позволи да намали цените . Другите не го правят , щото не могат , а не щото не искат.


thanis
Мнения: 1391
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 09 яну 2024 9:20


Който си купува автомобил с идеята, че ще е финансов актив не разбира нищо. Колите се обезценяват и за 99% от хората са актив, които само губи пари. Ако утре VW пусне Passat със същото качество за 20 хиляди по-ниска цена, означава ли, че всички които са си купили Пасати на "скъпо" са изиграни и трябва да фалираме и закрием VW ?

Tesla имат предимство да нямат нужда от дилъри и представителства да им продават колите. Другите марки не знам да продават директно на клиент.

Също така примера е еднакъв и с имотния пазар. Ако утре апартаментите паднат с 30%, тези които имат кредити какво правят ? Предоговарят кредита. Банките в общия случай предпочитат да не се занимават с total loss. Както и шанса някой да направи лоша финансова грешка в живота си е по-голям, когато има повече опции да се "удавиш".

Това че можеш да си вземеш нещо на кредит не означава, че трябва да си вземеш нещо на кредит. В щатите не е кой знае какъв проблем да имат дългове в размер на стотици хиляди долари (къща/кола/образование/кредитни карти).

Когато продукт стане по-достъпен за пазара, това не е нещо лошо. Все пак да не забравяме, че идваме от Ковид и недостатък на чипове, които от своя страна изкуствено увеличиха цените на новите коли и тези втора употреба.

Не много отдавна можеше да си вземеш базово Поло за 25/28 хил лева. В момента цените са от 42хил ...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта