Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 12 авг 2024 15:38


Сега е големия проблем. Трябва вече да сменям б3-ката, че ми излязоха няколк проблема(бенз. помпа, бутилката на газта трябва сменя, свещи, гарнитура капак клапани, може би почиствне на инжектора, след два месеца масло...абе по събраха се, пък и жената от 2 години взе много да мрънка) та яко съм се зазяпал в 1.9TDI 131hp :twisted :twisted :mhihi :screwy пук нека си пуши. Гледам га/бензин, ма как да взема като не знам ше мине ли няма. Кот такоа, още само се чудя какво да взема, като тръгна по огледе ще видя как са продавачите, навити лиса за газ анализатор




Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 12 авг 2024 15:46


gizito написа:Сега е големия проблем. Трябва вече да сменям б3-ката, че ми излязоха няколк проблема(бенз. помпа, бутилката на газта трябва сменя, свещи, гарнитура капак клапани, може би почиствне на инжектора, след два месеца масло...абе по събраха се, пък и жената от 2 години взе много да мрънка) та яко съм се зазяпал в 1.9TDI 131hp :twisted :twisted :mhihi :screwy пук нека си пуши. Гледам га/бензин, ма как да взема като не знам ше мине ли няма. Кот такоа, още само се чудя какво да взема, като тръгна по огледе ще видя как са продавачите, навити лиса за газ анализатор
Абе човек, имам и дизел и то сравнително нов с един от най добрите двигатели, знаеш ли в къф филм се вкарваш с тия печки ? Знаеш че се продават дизели от Запад които са на финалната права , никой вече не се разделя с надежден и сигурен автомобил с бъдеще, знаеш ли като почнеш обслужване ще ти се завие свят и ще паднеш, знаеш ли колко рискови и фатални точки има в дизела - и всичките безумно скъпи, турбо, дюзи запичат и струват състояние, подгревни свещи нема отвъртане, dpf/egr , простотии все с цената на бъбрек. по добро от бензинка си няма.ПП. и забравих - дизела си иска тегели и пържене, дестинации иначе не му е добре. Моята я ползвам за по дълъг път а в града където тръгвам /спирам си ползвам Голфа на газ. Ако ти трябва кола за градско просто дизела не е избор за мен лично.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 12 авг 2024 15:52


Росен2 написа:
gizito написа:Сега е големия проблем. Трябва вече да сменям б3-ката, че ми излязоха няколк проблема(бенз. помпа, бутилката на газта трябва сменя, свещи, гарнитура капак клапани, може би почиствне на инжектора, след два месеца масло...абе по събраха се, пък и жената от 2 години взе много да мрънка) та яко съм се зазяпал в 1.9TDI 131hp :twisted :twisted :mhihi :screwy пук нека си пуши. Гледам га/бензин, ма как да взема като не знам ше мине ли няма. Кот такоа, още само се чудя какво да взема, като тръгна по огледе ще видя как са продавачите, навити лиса за газ анализатор
Абе човек, имам и дизел и то сравнително нов с един от най добрите двигатели, знаеш ли в къф филм се вкарваш с тия печки ? Знаеш че се продават дизели от Запад които са на финалната права , никой вече не се разделя с надежден и сигурен автомобил с бъдеще, знаеш ли като почнеш обслужване ще ти се завие свят и ще паднеш, знаеш ли колко рискови и фатални точки има в дизела - и всичките безумно скъпи, турбо, дюзи запичат и струват състояние, подгревни свещи нема отвъртане, dpf/egr , простотии все с цената на бъбрек. по добро от бензинка си няма.


:screwy :screwy :screwy :h030 :h030 :h030 :h030
Верно по коментари трудна се предава сърказъм. Не човек, гледам замо газ/бензин и бензин дето да харесва газта. Да не ти казвам като базикнах жената щеше да ме изяде спарцалите :k038 " Ууу, муууу, тез Пушилки, нормален ли си" :mrgreen


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 12 авг 2024 15:59


Тоз сега друг луд
https://www.youtube.com/watch?v=8vX-BfIIIyI
Втората сонда била откачена от буксата, и буксата била скрита зад ламарините още при покупка. И бил баран компа, защото на диагностика и двете сонди отчитали данни, а пук едната била изключена. Нещо почна да намирисва, маи се спекулира изрядните автомобили, за да могат да пуснат и НЕ изрядните да минават. а и все пак катализаттора бил избушен. Някой каза преди малко ако имал време вземе наистина да мини да направи една справка аз ко иде реч


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Вто 13 авг 2024 8:42


В OLX виждам обява на фирма от Пловдив за вграждане на нови пити в катализатори и DPF. Цената е според конкретния автомобил, но звучи като интересно решение за тези чийто нов катализатор е твърде скъп или не се намира.
Някой пробвал ли е такъв подход?


humanic
Мнения: 166
Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот humanic » Вто 13 авг 2024 8:44


Някой ми каза, че цялата дандания е заради български завод за катализатори, комуто трябва да се осигури работа.
Аз такъв до момента не съм открил, но знае ли човек.


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 13 авг 2024 9:10


Няколко линка където е посочено че нормите СО при евро4 автомобили са 1грам на километър.
https://www.rac.co.uk/drive/advice/emis ... standards/
https://www.theaa.com/driving-advice/fu ... -standards
https://hobiex.com/en/2020/07/26/europe ... standards/

Това вероятно е стойността в движение. Защо ние мерим проценти и дали 1 грам е равен на 0.2%—не знам! Защо всички автомобили над евро 4 са 1 грам на километър а ние изискваме по ниски стойности - 0.1% - също не знам но е редно да се провери от хора, които си имат понятие от нещата. За калибровка и почистване на сондите също трябва процедура. Иначе цялата операция е отчитане на дейност


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Вто 13 авг 2024 16:30


Някой е пропуснал математика и физика в училище... Ама от къв зор се пъне да демонстрира липса на елементарни познания с писане по форуми, и то с патос все едно е открил топлата вода.
Как да мериш нещо на километър при автомобил, който не се движи?! Сто пъти се каза, че тия норми на километър, са при сертифициране на автомобила като конкретен модел с конкретен двигател. Тогава се тества в лабораторни условия, имитира се движение. Е, покрай дизелгейт почнаха да мерят и при реални пътни условия. Но това са скъпи и продължителни тестове, със скъпа специална апаратура. Ясно е, че такива тестове не е целесъобразно да се правят за ГТП, затова са предвидени да се мерят определени неща в определени режими, и при покриване на определените допустими стойности(в проценти), се приема че автомобила е изправен и не превишава нормите и в другите режими, както когато е бил сертифициран като модел.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 13 авг 2024 16:39


:mhihi
Чакай че ми стана смешно от горния коментар.
А дизелите как го мислиш, то на място товар няма, в обороти товар няма.
Ама на 2-ра като му дадеш отзад може да става облак от дим :mhihi

Важното е да приемем,че "е изправен и не превишава нормите и в другите режими" :mhihi


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Вто 13 авг 2024 17:04


cecoa1 написа:Някой е пропуснал математика и физика в училище... Ама от къв зор се пъне да демонстрира липса на елементарни познания с писане по форуми, и то с патос все едно е открил топлата вода.
Как да мериш нещо на километър при автомобил, който не се движи?! Сто пъти се каза, че тия норми на километър, са при сертифициране на автомобила като конкретен модел с конкретен двигател. Тогава се тества в лабораторни условия, имитира се движение. Е, покрай дизелгейт почнаха да мерят и при реални пътни условия. Но това са скъпи и продължителни тестове, със скъпа специална апаратура. Ясно е, че такива тестове не е целесъобразно да се правят за ГТП, затова са предвидени да се мерят определени неща в определени режими, и при покриване на определените допустими стойности(в проценти), се приема че автомобила е изправен и не превишава нормите и в другите режими, както когато е бил сертифициран като модел.

Забрави да споменеш и че там мерят ЕВРО категори, а тук ни дават ЕКО група което са различни неща. Затова в ЕКО Групите има по няколко различни ЕВРО категории


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Вто 13 авг 2024 18:47


fur1ous написа::mhihi
Чакай че ми стана смешно от горния коментар.
А дизелите как го мислиш, то на място товар няма, в обороти товар няма.
Ама на 2-ра като му дадеш отзад може да става облак от дим :mhihi

Важното е да приемем,че "е изправен и не превишава нормите и в другите режими" :mhihi


Абсолютно съм съгласен с теб, дизелите минават(и с изолирани някои системи), но щото не могат да им премерят всичко. Не е правилно, но просто не може с наличната апаратура да се премери на място. НО! Ако решат, всеки достатъчно подготвен технически(каквито трябва да са тия на ГТП...ама не са), би трябвало да може да открие по-грубите промени при дизела. Дали на живи данни, дали с оглед, комбинация от двете... Поне изолиран EGR ще хванат, ако решат, чак липсващ DPF може би не, но то си има и Евро 4 без DPF, така че може и да не е толкова зле, ако е направено грамотно.
...
А за "там мерят Евро, тук Еко...групи"... Бъркате нещата, нашите Еко-групи и стикери, са еквивалента на немските екологични стикери(червен, жълт, зелен). И там в зеления стикер са много и различни Евро, също и за жълт и червен. Там също е малко излишно станало всичко друго освен зеления стикер, щото другите не ги пускат никъде, т.е. все едно е дали ги имаш или не... Само за жълт стикер имаше до скоро(преди 3-4 години съм се интересувал, вече не знам) останало само в един град някакъв малък район, където можело с жълт(и зелен естествено) стикер, а с червен или без, не може...
И още - там тия стикери си ги купуваш, ако ти трябват, и ако колата ти и се полага такъв(гледат едни кодове в талона...евентуално). По принцип има малко възможност за шменти-капели и там с тия стикери, ама това е друга тема...а и сигурно наказанията са сериозни.


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 13 авг 2024 19:01


cecoa1 написа:Някой е пропуснал математика и физика в училище... Ама от къв зор се пъне да демонстрира липса на елементарни познания с писане по форуми, и то с патос все едно е открил топлата вода.
Как да мериш нещо на километър при автомобил, който не се движи?! Сто пъти се каза, че тия норми на километър, са при сертифициране на автомобила като конкретен модел с конкретен двигател. Тогава се тества в лабораторни условия, имитира се движение. Е, покрай дизелгейт почнаха да мерят и при реални пътни условия. Но това са скъпи и продължителни тестове, със скъпа специална апаратура. Ясно е, че такива тестове не е целесъобразно да се правят за ГТП, затова са предвидени да се мерят определени неща в определени режими, и при покриване на определените допустими стойности(в проценти), се приема че автомобила е изправен и не превишава нормите и в другите режими, както когато е бил сертифициран като модел.


Което доказва че подобни "измервания" на гтп са безсмислени. Със същия успех могат на око да измерват. Все пак пред очите ми спряха изряден автомобил защото цифрите му били по високи от "измислените" им норми


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Вто 13 авг 2024 19:47


Каспър написа:В OLX виждам обява на фирма от Пловдив за вграждане на нови пити в катализатори и DPF. Цената е според конкретния автомобил, но звучи като интересно решение за тези чийто нов катализатор е твърде скъп или не се намира.

Това е нещо, което производителите трябваше да са внедрили много отдавна. Катализаторът (или DPF) е скъп, но голяма част от цената е заради корпус, малко тръба и други подробности, които не се износват. На повечето DPF-и и меката връзка мисля, че върви в комплект.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Вто 13 авг 2024 20:07


rld написа:
Което доказва че подобни "измервания" на гтп са безсмислени. Със същия успех могат на око да измерват. Все пак пред очите ми спряха изряден автомобил защото цифрите му били по високи от "измислените" им норми

Нормите са такива в цяла Европа, и на повечето места мерят поне толкова стриктно.
Да не мислиш, че на Гюнтер или Ханс, не им се кара S-класа на цената на Дачия, която да се поддържа от кварталния незаконен майстор, и която да минава преглед винаги, независимо дали са изтърбушени всички системи за екология, и кво ли не друго?! Ама като не може, плащат си Дачийката на вноски, и това е... Има и там доста хора, които са под средния стандарт, и дори са по-зле от среден работещ българин в голям град... Та и до пари не е толкова, а до това колко те притиска живота, и как успяваш да се бориш с него. Ама тука сте разглезени тарикати и философи, повечето не помните едно време с Жигули и Москвичи как се минаваше преглед, и как се стягаше кола тогава за преглед... То и сега в Германия няма да минеш и заради омаслен амортисьор, лично са ме връщали за точно това. Ама вие се оплаквайте, дано дойде това стриктно гледане и тук, та да ви дойде акъла... Щото за над 20 години практически без никакви прегледи, взехме че го приехте за даденост, нещо нормално, което ви се полага по право... а въобще не е така...
Шенген ли?! С тоя ман(г)алитет сте за някоя дива Индия, където превозните средства се крепят на тел и честна дума... :mhihi


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 13 авг 2024 20:25


А дано дойде, ама да важи за всички и газанализаторите да показват сравнително еднакви стойности в пунктовете, а не космическа разлика, а дано и да не може да минеш с подкуп по никакъв начин, а дано и няма "тоя е от наще, пусни го", а дано ама надали.

И градския ако може да не пуши, и патрулите, и пожарната, и линейките да са нови, и по малко самолети да летят над БГ.

edit: Забравих, и да не се крадат катализатори.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта