Здравейте
Предстои ми разкриване на ЕООД и покупка на автомобил. Дейността ми ще е сервизиране и продажба на копирни машини и принтери, консумативи и прочее. Вече 4 години карам служебен Б3 пасат и си мислех за Б4 комби.
Въпросът ми е каква кола би могла да се регистрира за фирмена, за да може да се ползва ддс от горива и сервиз по нея? Чух за вариант 1+1 или 7+1, чух за преправяне на двуврати малолитражки в 1+1. В мобиле.бг има екстрата "с право на данъчен кредит" какво значи това?
Всяка информация по темата е добре дошла. Благодаря предварително и весели празници!



ДДС и фирмен автомобил
- Spasov_G
- Мнения: 229
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Здравей Колега първо весело посрещане на Новогодишните празници, а по темата ами става 1+1 , 5+1, 6+1, за първия вид можеш да си преспособиш почти всяка кола и да си я заведеш към фирмата , но за целта примерно един обикновен Passat ами махаш задните седалки и непосредствено зад предните седалки изграждаш някаква преграда , примерно може дори да е с една обикновена мрежа, като пример се сещам да ти дам Opel Astra комбитата как имат по една мрежа която отделя багажното пространство от мястотото за пътниците и слагаш една такава отиваш в КАТ регистрираш 1+1 колата и си готов за регистрация на автомобила като служебен , ако като вариянт за нова кола може да разгледаш сайта Дачия те имат готови 1+1 коли, а за другите вариянти на комбинации мисля , че е ясно или сия вземаш нова такава или ако е някой микробус пак махане на седалки и останалите процедури се повтарят ........ и тук да кажа незнам какъв двигател ще си вземаш имам предвит Дизел или Бензин , но ако си вземеш бензин има един плюс и това е ,ч е си регистрираш автомобила комбирано газ/бензин и след това ако можеш да си вземаш фактури за бензин а всъщност караш на Газ и като изтеглиш ДДС горивото ще ти идва доста добре , нали се сещаш , че никой неможе да ти каже дали да караш само на Газ или само на бензин , хайде Чао и дано съм бил полезен ........
- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
ееейййй........Tougi написа:Всякаква кола може да бъде фирмена. Ако въпросът е да си отчиташ разходите и да си приспадаш ДДС-то, няма никакво значение колко местна е колата. Има тънкости ако дейността на фирмата е транспорт, но при теб няма да е така.
как па да няма значение, при положение, че фирмата му не е транспортна....
1+1 или 6+1 за ДДС.
пътни листа за разход
- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Аз съм счетоводител. Горните мнения са верни. Ако основната ти дейност е транспортна или куриерска може колата да си е 4+1 и да ползваш ДДС за гориво и ремонти като разход стига да извършваш с нея облагаеми доставки. Но при тебе този вариянт не става. Единственото, което можеш да сториш, за да си караш В4 е да я преправиш 1+1 в лекотоварна и да си ползваш ДДС на горивото и ремонтите. След регистрацията си тури пак седалките и си решаваш проблема. Но не знам дали пък винетките за лекотоварни не са по-скъпи.
Както каза embi4a, колата ти трябва освен да е еди колко си места, да е и пряко свързана с дейността на фирмата. Как искаш да ползваш ДДС за лични нужди? Риторичен въпрос. То не че по този начин не се прави, но при евентуална ревизия трябва убедително да докажеш, че колата се ползва във връзка с дейността, щото освен ДДС, с нея генерираш и разходи, които пък влияят на финансовия резултат. Или както казва един познат, всяка измама трябва да е добре документирана. Тъй че, направи си колата 1+1, щото 6+1 незнам как и си пиши пътни листи, командировъчни и т.н., освен фактурите за гориво, с което един ден да имаш гащи пред НАП. Щото този ден рано или късно идва.
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Лек личен опит да споделя.
Един лЬОлЬО, когото консултирах преди 1-2 години, беше регистрирал като товарна Шкода Фабия. Ма реално си я ползваше като пътническа - возеха се хора и на задните седалки. Само за пред КАТ са я закарали без задните седалки и с преграда.
Отивайки от България за Франция (с 4 човека вътре), на границата тук им праскат акт за 500 лева. Нямаш право да возиш повече от 2 човека в товарния автомобил. Даже не само акт, ми и колата от движение беха спрели - взели малкия талон. И те така.
Един лЬОлЬО, когото консултирах преди 1-2 години, беше регистрирал като товарна Шкода Фабия. Ма реално си я ползваше като пътническа - возеха се хора и на задните седалки. Само за пред КАТ са я закарали без задните седалки и с преграда.
Отивайки от България за Франция (с 4 човека вътре), на границата тук им праскат акт за 500 лева. Нямаш право да возиш повече от 2 човека в товарния автомобил. Даже не само акт, ми и колата от движение беха спрели - взели малкия талон. И те така.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
connor cane написа:Отивайки от България за Франция (с 4 човека вътре), на границата тук им праскат акт за 500 лева. Нямаш право да возиш повече от 2 човека в товарния автомобил. Даже не само акт, ми и колата от движение беха спрели - взели малкия талон.
Същото се отнася и за кола с 6+1 места / 8+1 / , ако са демонтирани седалките . Допуска се седалката да се сгъва , но не ио демонтира.
По едно време / 2004-2005 г/ тука нещо ги беше прихванало КАТ и са ме спирали много пъти за седалката на буса - все трябваше да показвам , че се сгъва.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта