
Opel Combo 1,3 CDTI набор 2006
1.Още като ново припушва черен дим при ускоряване.
2.На 50 000 км задни амортисьори изтекаха / на 61 000 км сложих газови Кайяба -по 90 лв / в Каргоекспрес -маслени -125 лв, в Булаврия -122, 50 лв пак маслени.Изчаках да свърши гаранцията от 2 г за да не ги сменям в с-зите на Опел.
3. Яде предни накладки за 30 000 км
4.Предните гуми ги изяде на 32 000 км / проверявана е преницата в 2 сервиза /
5. Радиатора е закрепен на 2 тенекийки отдолу тънки като станиол. 1 куче се навря пред преднта гума в складова база /карах с 5 км/ч след мотокар/ ,едната ламаринка се огъна и резервоара протече от скобата на пластмасовият леген. Нов радиатор - е чакане 1 седмица за доставка чак от Унгария за почти 300 лв. Съшия радиатор в "Гарван" - а пак унгарски е 98 лв
6. На 61 240 км в града при ляв завой след 10 м умря мотора - няма палене . Излезе турбо - скъсана ос на турбината на студената част, изпилени перки . Умрял EGR клапан . Кое е първичното - яйцето или кокошката не се знае и никой не казва. Дали е имало пукнатина на остта или клапана е останал отворен и се е повишила температурата загадка.Малсото, филтри се сменят редовно на 15000 км.
Нямаше грешки в компа, няма и индикация за неизправност на мотора. Ей така насред пътя умря.
Удоволствието за нова турбина и клапан - 1875 лв
P.S.
Уф съвсем забравих още като нова има чукане в ел.серво /рейка/ Да ма вече е хлопане при въртене ляво /дясно дори и на място. Няма разбити накрайници и корм. щанги в достъпната за опипване част . Чува се горе близко до волана .
Вчера при съседа ми по офис идва негов клиент с Рекстън на около 20 000 км - стружки от турбото , клапан, ремонт на глава . Ремонта над 3000 лв / добре, че е гаранционна. Уж двигател на Мерцедес - да ама не бил разработка на Мерц , но дръпнат .Части от мерц не ставали .