Ако темата не е за тук или има нещо нередно няма да се сърдя ако бъде изтрита или заключена.
Пускам тази тема защото стана въпрос в една друга и смятам че много хора са в заблуда относно мощноста на тази екстра. Ще се опитам да се обоснова защо мисля така. Също моля да си дават мненията колеги които имат реални данни или наблюдения върху определени параметри от автомобила като: времена на дюзите, натоварване на мотора и др. а не усещам как ми отнема 10 коня.
По мое мнение мощноста която се отнема е около 1.5- 2кW или 2-3к.с. като се надявам в тази тема да се уточнят действителните стойности.
Ако започнем с тръбите, на моята кола са 10мм за течната фаза и 18мм за газовата фаза(външен диаметър, не знам колко е вътрешния???). Така както и на битовите климатици ще трябва да са съобразени с дебита който ще се пропуска. Като правя съответствие с битовите това е климатик с мощност около 2кW.
Радиаторите са не по-големи(дори са по-малки) от един битов от такъв порядък и да се мисли че може да се разсейва мощност от порядъка на 10кW и повече е несериозно.
Студопроизводителност е другия параметър на хладилна машина. Тя обикновено е 2.5-3пъти повече от консумираната мощност заради принципа на действие на самия климатик. С новите фреони и компресори този коефициент е дори по-голям. Та най-общо казано когато компресора върти пренася топлина от едното място към другото и се постига разлика в температурите, той не е нагревател, само пренася топлинна енергия.
Количество фреон: Около 1кг се движи според автомобила. Несериозно е да се смята че компресора може да работи с такова количество и да има мощност 10кW примерно. За сравнение битовите с мощност 1-1.2кW ползват толкоз.
Ремък, магнитен съединител: за предаване на мощност 15к.с. при 3000об/мин въртящият момент е 3.6кг.м (дано не съм сбъркал), т.е. ако хванете ремъчната шайба с ключ 1м рамо, и приложите 3.6кг трябва да не превърти.
Климатикът-митове и легенди...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Климатикът-митове и легенди...
Темата е интересна , аз споделям мнението ти , 10kW е абсурд , няма как да стане с този ремък . При сериозно натоварване на генератора ( 1kW или малко повече
) е готов да приплъзне , къде са 5-6 или 10-тина киловата , макар и по-големия диаметър на шайбата на климатика .

-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Климатикът-митове и легенди...


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
м/у темата и мен има пряка връзка, може би съм длъжен да отговоря...
натъпчете домашен климатик в колата, осигурете му същите условия за работа и ще успели с 2кв
Помислете добре в/у това- прилики/разлики м/у автомобилен/домашен
специално санден компресорите които се монтират на фв, от по-старите години, за новите няма наблюдения, консумират 8-12коня от мотора...
п.п. помислете добре преди да кажете че пиша глупости, имам конкретна информация за подобни отговори, ще се получи тъпо
натъпчете домашен климатик в колата, осигурете му същите условия за работа и ще успели с 2кв

Помислете добре в/у това- прилики/разлики м/у автомобилен/домашен

специално санден компресорите които се монтират на фв, от по-старите години, за новите няма наблюдения, консумират 8-12коня от мотора...
п.п. помислете добре преди да кажете че пиша глупости, имам конкретна информация за подобни отговори, ще се получи тъпо

- mitakathvp
- Мнения: 866
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Климатикът-митове и легенди...
И аз съм на мнението 8-12коня от мотора,ако бяха 2,3 нямаше да се усети изобщо даже и 5 да да трудно би се усетило.
Re: Климатикът-митове и легенди...
One thing to note – the BMW’s A/C compressor didn’t remove a steady 11 horsepower – the loss in horsepower increased with engine speed, which is what we’d expect.
http://blogs.automobilemag.com/your-car ... on-85.html
Преди време "Ловци на митове" тестваха дали е по - икономично да се кара със свалени прозорци или климатик.
I have to lean towards the fact that A/C consumes power on it's own. Being a NASCAR mechanic I can honestly say that I am a professional! One of the first things to be gutted from a track car is the A?C unit. Why? Because you LOSE AT LEAST 6 HP of energy from turning the A/C unit to it's lowest setting.
SO, it's common sense if you try it yourself. Driving down the road with windows up and the radio off, try traveling around 60mph and feel what happens when you turn the A/C on. You can feel a definite pull in the engine and a drop in performance with the A/C on versus the windows down and A/C off. I have personally tested engines with the A/C unit intact versus the A/C unit removed on a dynomometer or Dyno. The EXACT same engine showed a 12 HP drop with the A/C unit on.
I know when you take aerodynamics into consideration you lose approx. 8 HP and weight costs you approx. 20 HP on a full size SUV, but even if you take that into consideration for both of the vehicles of the same make, model, and engine size the numbers speak for themselves. An engine consumes more fuel when the A/C unit is switched to the 'On' position. Try it yourself if you don't believe me!
Мнение няма да изразя, защото колегите яко са се захапали за милилитри бензин, а аз не искам да им се бъркам
http://blogs.automobilemag.com/your-car ... on-85.html
Преди време "Ловци на митове" тестваха дали е по - икономично да се кара със свалени прозорци или климатик.
I have to lean towards the fact that A/C consumes power on it's own. Being a NASCAR mechanic I can honestly say that I am a professional! One of the first things to be gutted from a track car is the A?C unit. Why? Because you LOSE AT LEAST 6 HP of energy from turning the A/C unit to it's lowest setting.
SO, it's common sense if you try it yourself. Driving down the road with windows up and the radio off, try traveling around 60mph and feel what happens when you turn the A/C on. You can feel a definite pull in the engine and a drop in performance with the A/C on versus the windows down and A/C off. I have personally tested engines with the A/C unit intact versus the A/C unit removed on a dynomometer or Dyno. The EXACT same engine showed a 12 HP drop with the A/C unit on.
I know when you take aerodynamics into consideration you lose approx. 8 HP and weight costs you approx. 20 HP on a full size SUV, but even if you take that into consideration for both of the vehicles of the same make, model, and engine size the numbers speak for themselves. An engine consumes more fuel when the A/C unit is switched to the 'On' position. Try it yourself if you don't believe me!
Мнение няма да изразя, защото колегите яко са се захапали за милилитри бензин, а аз не искам да им се бъркам

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Може ли пак да помоля за данни ако може. Например инжекторното време е Х милисекунди без и Х милисекунди със климатик. Разхода съответно е...
Пешка, нали точно ти ми говореше за инжекторни времена, дай цифра ако обичаш.
Тази мощност постоянна ли е или се изменя с оборотите. Според мен е почти постоянна защото при различните обороти студеното остава почти същото. Сигурно се променя но с колко приблизително?
И няма да си слагам домашния в колата защото има по-лесни начини.
Аз конкретна информация до момента не съм намерил затова и пуснах темата, ако някой има не е престъпление да я сподели.
Пешка, нали точно ти ми говореше за инжекторни времена, дай цифра ако обичаш.
Тази мощност постоянна ли е или се изменя с оборотите. Според мен е почти постоянна защото при различните обороти студеното остава почти същото. Сигурно се променя но с колко приблизително?
И няма да си слагам домашния в колата защото има по-лесни начини.
Аз конкретна информация до момента не съм намерил затова и пуснах темата, ако някой има не е престъпление да я сподели.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Според графиката която е дал колегата мисля че е ясно, поне за този мотор и тази кола.При 6500 об/мин е 11к.с. но в интервала между 1000 и 4000об/мин се движи межди 2-5, графиката не е с голям мащаб но е нещо такова.
Re: Климатикът-митове и легенди...
Само да отбележа факта, че автомобила е доста по - нов и това несъмнено е от значение за теста.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Аз затова очаквам и други данни и за по-стари автомобили. Една приблизителна оценка може да се направи с VAG-COM. Както се вижда самата графика също много криволичи и на моменти пада под 1к.с. което ми се струва невъзможно.
И една интересна история http://www.airconditioningforcars.co.uk/ACpage05.htm
И една интересна история http://www.airconditioningforcars.co.uk/ACpage05.htm
Последна промяна от dandan на Сря 26 яну 2011 19:25, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
dandan написа:Пешка, нали точно ти ми говореше за инжекторни времена, дай цифра ако обичаш...
Тази мощност постоянна ли е или се изменя с оборотите. Според мен е почти постоянна защото при различните обороти студеното остава почти същото...
dandan написа:]Имам известен опит и в климатични системи, моите коли винаги сам съм ги ремонтирал сам в това число и климата, още имам фреон и инструменти в БГ, и мога да услужа ако се наложи. Така че да твърдиш че не съм си цапал ръцете е доста невярно. Изобщо малко са областите в които можеш да ме хванеш на тясно но не парадирам с това пред всички
5-6 страници се опитвах да дам цифри, полза нямашеа и не забравяй че не аз съм човека със сметките, а ти. Изтрих цяла тема в "направи си сам" заради теб! С климатични системи не съм се занимавал, какво да ти обяснявам на теб, явно си бая напред с материала...
Мисля си едно нещо обаче, в параметрите на един алтернатор дават- волтаж, ампераж и при какви обороти го достига. явно че не е едно и също дали колата е на 1000об/мин или на 3000. Мисля си че би трябвало да има подобна закономерност и при компресора. Все си мисля че ще има разлика, това не е домашен климатик, дето мотора си бичи постояннна мощност/скорост. Не визирам инвертора.
И в тоя ред на размисли, забелязал съм още две неща- че и след спиране на компресора, едно известно време продължава да си духа студено...
и другото че на празен ход духа студено, ама не така както, когато е на 3000об/мин да речем. Все пак това е много относително- "усещане', "смятам", "почти"... са несериозни неща като да мерим Т с пръст и други подобни...
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Нямам думи. Темата е за климатиците. Давай да се придържаме към нея. Ако искаш твоята що си я махна. Никъде не съм споменавал за генератори тука.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
dandan написа:Според графиката която е дал колегата мисля че е ясно, поне за този мотор и тази кола.При 6500 об/мин е 11к.с. но в интервала между 1000 и 4000об/мин се движи межди 2-5, графиката не е с голям мащаб но е нещо такова.
да получиш информация е едно, да успееш да я разечетеш е съвсем друго, да си направиш изводите от нея е трето... ккакто се оказа от една друга тема. Забелязвам случайно че кривите на въртящия момент с/без климатик вървят сравнително успоредно, обаче в диапазона 1500-3000 оборота се забелязва голяма разлика, както и че от 1000-1500об пък разликата е доста по-малка. От 3000 до прекъсвач вървят успоредно.
Аз лично си правя следните изводи, не твърдя че е така- че компресора иска обороти, при ниски обороти работи с малка мощност, 3000 оборота са достатъчни за да работи с пълния си капацитет и оттам нагоре дърпа еднаква мощност, без значение дали мотора работи с 3000 или с 6000оборота
Конските сили са чиста математика

Ами алтернатора консумира мощност на абсолютно същия принцип както и компресора на климатика. Не виждам проблем да се направи съпоставка. Все пак в тема за подгревни свещи намеси каквото успя да се сетиш от частите на колата, а сега ще правим проблем за едно динамо, да не говорим че темата е в офф-топик, докато ти оспами цяла тема в "направи си сам"

въпросната графика:
http://blogs.automobilemag.com/wp-content/gallery/wp-content/blogs.dir/4/files/your-cars-hidden-turbo-boost-button/1038554.jpeg
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Не знам защо разглеждаме въртящия момент при условие че графиката на мощноста е дадена и математиката ти е вярна. При генератора нещата няма да са същите защото имаш сравнително постоянна електрическа консумация от него и регулатора си върши работата в целия диапазон. Как ще се измени механичната мощност като електрическата остава относително постоянна(ще има повишение заради по-големия бр. искри които трябва да се подадат, това лесно мога да го проверя, но не за това е темата). Евентуалното покачване на мех.мощност ще е и заради вентилатора вътре който ще се върти с по-високи обороти.
Очевидно е че от 3000 нагоре мощноста нараства. Сам казваш че е математика пък забравяш функцията на оборотите.
3000 оборота са достатъчни за да работи с пълния си капацитет и оттам нагоре дърпа еднаква мощност, без значение дали мотора работи с 3000 или с 6000оборота
Очевидно е че от 3000 нагоре мощноста нараства. Сам казваш че е математика пък забравяш функцията на оборотите.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
ако един 120А алтернатор вади 120 А естествено, то (специално моя) ги вади при 2500об/мин. Това не означава обаче че ще извади 120А и при 1000об/мин!
там е тънкия момент- че след като дръпне примерно 10 нютона от мотора, и това се запазва или до прекъсвач, или до максималните обороти които може да понесе компресора. Не забравяй че има съединител
В случая с колата от диното- компресора консумира след определени обороти постоянни нютони. Ако мотора развива макс мощност при 6500об/мин и тия 11кс са загуба при 6500об/мин
Ако хипотетично мотора можеше да развие 13000об/мин, то загубитте щяха да са 22к.с макар че все ще си дърпа 11-12н.м.
Цялата работа е че компресора иска да достигне определени обороти и това е заложеено конструктивно с диаметъра на шайбата. Има ли тия обороти, развива макс, мощност, после и да подадеш допълнително обороти не се случва нищо по-различно, консумацията му е постоянна. Цитирайки ме така, означава че не разбираш какво ти пиша... а не само това, че идея си нямаш как и какви мощности и т.н. и т.н.
Понеже можеше да пусна два линка от самото начало и да ти умре темата, все пак те изчаках културно да напишеш някои велики глупости. И вместо да те ебавам още, а гледам че си подхванал поредната тема у форума, ще сложа край на напъните ти, а и да ти спестя последващи излагации.
Това са линкове от сайта на прозиводителя на компресори санден, с характеристиките им. На 4-цилиндровите мотори обикновено се вграждат 5 бутални компресори, но с по-малка мощност. На вр6 компресора е 7 бутален. Вижда се че автомобилния компресор е с много ниска ефективност СОР трудно стига 2, за разлика от един домашен и си е доста мощен... Гледйте SD серията- пета и седма серия. На едно място писах че климатика събаря 6-7 до 15 коня, като мощността на климатика зависи от тази на мотора. Това беше и причината за пускането на тази тема от автора.
С това смятам че темата се изчерпа, сега има една още по-нелепа, минавам натам
http://www.sanden.com/index.php?tag=U5H0AMX7Q
dandan написа:Очевидно е че от 3000 нагоре мощноста нараства. Сам казваш че е математика пък забравяш функцията на оборотите.
там е тънкия момент- че след като дръпне примерно 10 нютона от мотора, и това се запазва или до прекъсвач, или до максималните обороти които може да понесе компресора. Не забравяй че има съединител

В случая с колата от диното- компресора консумира след определени обороти постоянни нютони. Ако мотора развива макс мощност при 6500об/мин и тия 11кс са загуба при 6500об/мин

Цялата работа е че компресора иска да достигне определени обороти и това е заложеено конструктивно с диаметъра на шайбата. Има ли тия обороти, развива макс, мощност, после и да подадеш допълнително обороти не се случва нищо по-различно, консумацията му е постоянна. Цитирайки ме така, означава че не разбираш какво ти пиша... а не само това, че идея си нямаш как и какви мощности и т.н. и т.н.
Понеже можеше да пусна два линка от самото начало и да ти умре темата, все пак те изчаках културно да напишеш някои велики глупости. И вместо да те ебавам още, а гледам че си подхванал поредната тема у форума, ще сложа край на напъните ти, а и да ти спестя последващи излагации.
Това са линкове от сайта на прозиводителя на компресори санден, с характеристиките им. На 4-цилиндровите мотори обикновено се вграждат 5 бутални компресори, но с по-малка мощност. На вр6 компресора е 7 бутален. Вижда се че автомобилния компресор е с много ниска ефективност СОР трудно стига 2, за разлика от един домашен и си е доста мощен... Гледйте SD серията- пета и седма серия. На едно място писах че климатика събаря 6-7 до 15 коня, като мощността на климатика зависи от тази на мотора. Това беше и причината за пускането на тази тема от автора.
С това смятам че темата се изчерпа, сега има една още по-нелепа, минавам натам

http://www.sanden.com/index.php?tag=U5H0AMX7Q
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта