Климатикът-митове и легенди...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Вто 25 яну 2011 22:17


Ако темата не е за тук или има нещо нередно няма да се сърдя ако бъде изтрита или заключена.
Пускам тази тема защото стана въпрос в една друга и смятам че много хора са в заблуда относно мощноста на тази екстра. Ще се опитам да се обоснова защо мисля така. Също моля да си дават мненията колеги които имат реални данни или наблюдения върху определени параметри от автомобила като: времена на дюзите, натоварване на мотора и др. а не усещам как ми отнема 10 коня.
По мое мнение мощноста която се отнема е около 1.5- 2кW или 2-3к.с. като се надявам в тази тема да се уточнят действителните стойности.
Ако започнем с тръбите, на моята кола са 10мм за течната фаза и 18мм за газовата фаза(външен диаметър, не знам колко е вътрешния???). Така както и на битовите климатици ще трябва да са съобразени с дебита който ще се пропуска. Като правя съответствие с битовите това е климатик с мощност около 2кW.
Радиаторите са не по-големи(дори са по-малки) от един битов от такъв порядък и да се мисли че може да се разсейва мощност от порядъка на 10кW и повече е несериозно.
Студопроизводителност е другия параметър на хладилна машина. Тя обикновено е 2.5-3пъти повече от консумираната мощност заради принципа на действие на самия климатик. С новите фреони и компресори този коефициент е дори по-голям. Та най-общо казано когато компресора върти пренася топлина от едното място към другото и се постига разлика в температурите, той не е нагревател, само пренася топлинна енергия.
Количество фреон: Около 1кг се движи според автомобила. Несериозно е да се смята че компресора може да работи с такова количество и да има мощност 10кW примерно. За сравнение битовите с мощност 1-1.2кW ползват толкоз.
Ремък, магнитен съединител: за предаване на мощност 15к.с. при 3000об/мин въртящият момент е 3.6кг.м (дано не съм сбъркал), т.е. ако хванете ремъчната шайба с ключ 1м рамо, и приложите 3.6кг трябва да не превърти.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот milmar » Вто 25 яну 2011 22:26


Темата е интересна , аз споделям мнението ти , 10kW е абсурд , няма как да стане с този ремък . При сериозно натоварване на генератора ( 1kW или малко повече :) ) е готов да приплъзне , къде са 5-6 или 10-тина киловата , макар и по-големия диаметър на шайбата на климатика .


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот Symptom » Сря 26 яну 2011 16:52


8) Ми то полемиката е ясна.. дино тест със и без климатик. Като гледам как окуцява 1.8 ABS 3 к.с малнеят... ама диното ще каже. :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pe6kata » Сря 26 яну 2011 17:38


м/у темата и мен има пряка връзка, може би съм длъжен да отговоря...
натъпчете домашен климатик в колата, осигурете му същите условия за работа и ще успели с 2кв :applause:
Помислете добре в/у това- прилики/разлики м/у автомобилен/домашен :idea:

специално санден компресорите които се монтират на фв, от по-старите години, за новите няма наблюдения, консумират 8-12коня от мотора...

п.п. помислете добре преди да кажете че пиша глупости, имам конкретна информация за подобни отговори, ще се получи тъпо :012:


Потребителски аватар
mitakathvp
Мнения: 866
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот mitakathvp » Сря 26 яну 2011 18:07


И аз съм на мнението 8-12коня от мотора,ако бяха 2,3 нямаше да се усети изобщо даже и 5 да да трудно би се усетило.


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pensiq » Сря 26 яну 2011 18:19


One thing to note – the BMW’s A/C compressor didn’t remove a steady 11 horsepower – the loss in horsepower increased with engine speed, which is what we’d expect.
http://blogs.automobilemag.com/your-car ... on-85.html

Преди време "Ловци на митове" тестваха дали е по - икономично да се кара със свалени прозорци или климатик.
I have to lean towards the fact that A/C consumes power on it's own. Being a NASCAR mechanic I can honestly say that I am a professional! One of the first things to be gutted from a track car is the A?C unit. Why? Because you LOSE AT LEAST 6 HP of energy from turning the A/C unit to it's lowest setting.

SO, it's common sense if you try it yourself. Driving down the road with windows up and the radio off, try traveling around 60mph and feel what happens when you turn the A/C on. You can feel a definite pull in the engine and a drop in performance with the A/C on versus the windows down and A/C off. I have personally tested engines with the A/C unit intact versus the A/C unit removed on a dynomometer or Dyno. The EXACT same engine showed a 12 HP drop with the A/C unit on.

I know when you take aerodynamics into consideration you lose approx. 8 HP and weight costs you approx. 20 HP on a full size SUV, but even if you take that into consideration for both of the vehicles of the same make, model, and engine size the numbers speak for themselves. An engine consumes more fuel when the A/C unit is switched to the 'On' position. Try it yourself if you don't believe me!


Мнение няма да изразя, защото колегите яко са се захапали за милилитри бензин, а аз не искам да им се бъркам :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Сря 26 яну 2011 18:29


Може ли пак да помоля за данни ако може. Например инжекторното време е Х милисекунди без и Х милисекунди със климатик. Разхода съответно е...
Пешка, нали точно ти ми говореше за инжекторни времена, дай цифра ако обичаш.
Тази мощност постоянна ли е или се изменя с оборотите. Според мен е почти постоянна защото при различните обороти студеното остава почти същото. Сигурно се променя но с колко приблизително?
И няма да си слагам домашния в колата защото има по-лесни начини.
Аз конкретна информация до момента не съм намерил затова и пуснах темата, ако някой има не е престъпление да я сподели.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Сря 26 яну 2011 18:39


Според графиката която е дал колегата мисля че е ясно, поне за този мотор и тази кола.При 6500 об/мин е 11к.с. но в интервала между 1000 и 4000об/мин се движи межди 2-5, графиката не е с голям мащаб но е нещо такова.


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pensiq » Сря 26 яну 2011 18:53


Само да отбележа факта, че автомобила е доста по - нов и това несъмнено е от значение за теста.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Сря 26 яну 2011 18:57


Аз затова очаквам и други данни и за по-стари автомобили. Една приблизителна оценка може да се направи с VAG-COM. Както се вижда самата графика също много криволичи и на моменти пада под 1к.с. което ми се струва невъзможно.
И една интересна история http://www.airconditioningforcars.co.uk/ACpage05.htm

Последна промяна от dandan на Сря 26 яну 2011 19:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pe6kata » Сря 26 яну 2011 19:16


dandan написа:Пешка, нали точно ти ми говореше за инжекторни времена, дай цифра ако обичаш...
Тази мощност постоянна ли е или се изменя с оборотите. Според мен е почти постоянна защото при различните обороти студеното остава почти същото...


dandan написа:]Имам известен опит и в климатични системи, моите коли винаги сам съм ги ремонтирал сам в това число и климата, още имам фреон и инструменти в БГ, и мога да услужа ако се наложи. Така че да твърдиш че не съм си цапал ръцете е доста невярно. Изобщо малко са областите в които можеш да ме хванеш на тясно но не парадирам с това пред всички


5-6 страници се опитвах да дам цифри, полза нямашеа и не забравяй че не аз съм човека със сметките, а ти. Изтрих цяла тема в "направи си сам" заради теб! С климатични системи не съм се занимавал, какво да ти обяснявам на теб, явно си бая напред с материала...

Мисля си едно нещо обаче, в параметрите на един алтернатор дават- волтаж, ампераж и при какви обороти го достига. явно че не е едно и също дали колата е на 1000об/мин или на 3000. Мисля си че би трябвало да има подобна закономерност и при компресора. Все си мисля че ще има разлика, това не е домашен климатик, дето мотора си бичи постояннна мощност/скорост. Не визирам инвертора.

И в тоя ред на размисли, забелязал съм още две неща- че и след спиране на компресора, едно известно време продължава да си духа студено...
и другото че на празен ход духа студено, ама не така както, когато е на 3000об/мин да речем. Все пак това е много относително- "усещане', "смятам", "почти"... са несериозни неща като да мерим Т с пръст и други подобни...


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Сря 26 яну 2011 19:29


Нямам думи. Темата е за климатиците. Давай да се придържаме към нея. Ако искаш твоята що си я махна. Никъде не съм споменавал за генератори тука.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pe6kata » Сря 26 яну 2011 20:12


dandan написа:Според графиката която е дал колегата мисля че е ясно, поне за този мотор и тази кола.При 6500 об/мин е 11к.с. но в интервала между 1000 и 4000об/мин се движи межди 2-5, графиката не е с голям мащаб но е нещо такова.


да получиш информация е едно, да успееш да я разечетеш е съвсем друго, да си направиш изводите от нея е трето... ккакто се оказа от една друга тема. Забелязвам случайно че кривите на въртящия момент с/без климатик вървят сравнително успоредно, обаче в диапазона 1500-3000 оборота се забелязва голяма разлика, както и че от 1000-1500об пък разликата е доста по-малка. От 3000 до прекъсвач вървят успоредно.
Аз лично си правя следните изводи, не твърдя че е така- че компресора иска обороти, при ниски обороти работи с малка мощност, 3000 оборота са достатъчни за да работи с пълния си капацитет и оттам нагоре дърпа еднаква мощност, без значение дали мотора работи с 3000 или с 6000оборота

Конските сили са чиста математика :!: те са функция на въртящ момент и обороти. ако 10нм при 1000об/мин са към 1.4кс, то 10нм при 6000об/мин са 8.4к.с. Намаление в максималната мощност с 11к.с. в случая на динографиката на въпросния автомобил за мен не е нищо странно, както и това че при определени обороти к.с са само 2 или 3, така и иначе си дърпа към определени нютони от мотора- след 3000об са постоянни 11-12 н.м...

Ами алтернатора консумира мощност на абсолютно същия принцип както и компресора на климатика. Не виждам проблем да се направи съпоставка. Все пак в тема за подгревни свещи намеси каквото успя да се сетиш от частите на колата, а сега ще правим проблем за едно динамо, да не говорим че темата е в офф-топик, докато ти оспами цяла тема в "направи си сам" :!:

въпросната графика:
http://blogs.automobilemag.com/wp-content/gallery/wp-content/blogs.dir/4/files/your-cars-hidden-turbo-boost-button/1038554.jpeg


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот dandan » Сря 26 яну 2011 21:08


Не знам защо разглеждаме въртящия момент при условие че графиката на мощноста е дадена и математиката ти е вярна. При генератора нещата няма да са същите защото имаш сравнително постоянна електрическа консумация от него и регулатора си върши работата в целия диапазон. Как ще се измени механичната мощност като електрическата остава относително постоянна(ще има повишение заради по-големия бр. искри които трябва да се подадат, това лесно мога да го проверя, но не за това е темата). Евентуалното покачване на мех.мощност ще е и заради вентилатора вътре който ще се върти с по-високи обороти.
3000 оборота са достатъчни за да работи с пълния си капацитет и оттам нагоре дърпа еднаква мощност, без значение дали мотора работи с 3000 или с 6000оборота

Очевидно е че от 3000 нагоре мощноста нараства. Сам казваш че е математика пък забравяш функцията на оборотите.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот pe6kata » Сря 26 яну 2011 22:14


ако един 120А алтернатор вади 120 А естествено, то (специално моя) ги вади при 2500об/мин. Това не означава обаче че ще извади 120А и при 1000об/мин!

dandan написа:Очевидно е че от 3000 нагоре мощноста нараства. Сам казваш че е математика пък забравяш функцията на оборотите.


там е тънкия момент- че след като дръпне примерно 10 нютона от мотора, и това се запазва или до прекъсвач, или до максималните обороти които може да понесе компресора. Не забравяй че има съединител :wink:
В случая с колата от диното- компресора консумира след определени обороти постоянни нютони. Ако мотора развива макс мощност при 6500об/мин и тия 11кс са загуба при 6500об/мин :!: Ако хипотетично мотора можеше да развие 13000об/мин, то загубитте щяха да са 22к.с макар че все ще си дърпа 11-12н.м.

Цялата работа е че компресора иска да достигне определени обороти и това е заложеено конструктивно с диаметъра на шайбата. Има ли тия обороти, развива макс, мощност, после и да подадеш допълнително обороти не се случва нищо по-различно, консумацията му е постоянна. Цитирайки ме така, означава че не разбираш какво ти пиша... а не само това, че идея си нямаш как и какви мощности и т.н. и т.н.

Понеже можеше да пусна два линка от самото начало и да ти умре темата, все пак те изчаках културно да напишеш някои велики глупости. И вместо да те ебавам още, а гледам че си подхванал поредната тема у форума, ще сложа край на напъните ти, а и да ти спестя последващи излагации.

Това са линкове от сайта на прозиводителя на компресори санден, с характеристиките им. На 4-цилиндровите мотори обикновено се вграждат 5 бутални компресори, но с по-малка мощност. На вр6 компресора е 7 бутален. Вижда се че автомобилния компресор е с много ниска ефективност СОР трудно стига 2, за разлика от един домашен и си е доста мощен... Гледйте SD серията- пета и седма серия. На едно място писах че климатика събаря 6-7 до 15 коня, като мощността на климатика зависи от тази на мотора. Това беше и причината за пускането на тази тема от автора.

С това смятам че темата се изчерпа, сега има една още по-нелепа, минавам натам scare

http://www.sanden.com/index.php?tag=U5H0AMX7Q



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kalin09 и 43 госта