Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 дек 2011 16:20


сложих светодиодни габарити, светват за 3-5секунди и угасват (не изгарят) просто компа на колата ги отчита като изгоряла крушка, заради ниската консумация. Какво може да се направи, какво е съпротивлението , което очаква компютъра, за да не ми я отчита като изгоряла крушка и да спира тока към светодиодчето ?




Потребителски аватар
CESC
Мнения: 232
Регистриран на: Нед 04 ное 2007 14:12
Автомобил: B8 Variant
Двигател: TDI
Контакти:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ

Мнениеот CESC » Вто 27 дек 2011 16:47


Най-лесно им запои по 1 резисторче, може би 1кОм


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 дек 2011 17:12


1кОм запоявам като слагам светодиод за 2-3 волта на 12 волта, не знам тук логиката същата ли е ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ

Мнениеот fox_vt » Вто 27 дек 2011 20:01


Със слагането на резистор няма да светят силно единственото което се сещае е да си смениш колата с някоя по обикновенна mhihi дай да направим едно бартерче няма имаш грижи за лампите :wink: .Сега сериозно можеш да сложиш един резистор паралелно на диода и той да лъже че има крушка,лошото е че не се знае къф ток иска компа и бадева ще грее тоя резистор.С ваг кома не може ли да се направи нещо.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ

Мнениеот Bai Sando » Вто 27 дек 2011 20:36


Най лесния начин връщаш си крушките,обаче ги отделяш да светят някъде навън и им лепваш по един черен изолирбанд зада е не се виждат.Успоредно към тях си връзваш диодите и така хем компа ще е излъган,хем ще светят диодите. :mrgreen:
Другия по-цивилизован начин е да си вземеш от онези големите резистори на които пише 5 W.Връзваш ги на мястото на крушките и към тях пак диодите успоредно. :да:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот kris11 » Вто 27 дек 2011 21:30


габаритна крушка 4 или 5 вата- смятай сам, че ме мързи.
Ама ползата от ЛЕД с "нагревател" никаква. При мен се белещят уж за изгоряла крушка, но не им обръщам внимание. Ако вземат да ме дразнят ще лепна на таблото 1 черно тиксо на индикациите. Нямам намерение да слагам реотани за тоя дето духа- пък и отзад габаритите са двойни.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот L&R » Вто 27 дек 2011 21:53


да де ама без товар този тип комфорт модул спира захранването, пробвай с такива които са с вгр. резистори Изображение, но е безмислено :roll:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот Andonov » Сря 28 дек 2011 8:14


DoH_KuXoT написа:сложих светодиодни габарити, светват за 3-5секунди и угасват (не изгарят) просто компа на колата ги отчита като изгоряла крушка, заради ниската консумация. Какво може да се направи, какво е съпротивлението , което очаква компютъра, за да не ми я отчита като изгоряла крушка и да спира тока към светодиодчето ?


Един колега беше писал, че при ВАГ може да се промени кодинга и да не търси верига при пускане.
Не съм го пробвал, но мисля че ще стане, и тогава си слагаш всякакви крушки или светодиоди.

п.с.
pavel_andreev написа:Да въведем малко яснота в проблемите и понятията:
- CAN Bus e спецификация (стандарт, уговорка между производителите) за интерфейс - т.е. комуникация между отделните контролери (компютърни модули) в съвременните автомобили. Нарочно не правят един контролер (централен компютър) за цялата кола, защото са се разбрали всяка система (спирачна, кормилна, двигател, музики, конфорт) да бъде автономна и независима от другите. В колите до 2000-та година когато включите осветлението в купето или фаровете и т.н. "копчето" което натискате осъществява електрически контакт между +12V от акумулатора и съответна крушка. Автомобилите с CAN-bus управление действат по друг начин. Натиснатото копче просто съобщава на съответния контролер (осветление в купето на B6 - значи модул 09 Централна електроника), че пътника иска да запали осветлението в купето. Ако този контролер предцени, че това е уместно подава напрежение на съответната крушка ИЛИ команда по CAN Bus магистралата към друг модул, който да запали тази крушка. Светът стигна до девиза от Бай-Тошово време - ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!

Сега на конкретните въпроси за свтодиодни крушки. Контролерите на B6 са много "умни" и освен, че се грижат да запалят съответните крушки правят и следните две неща: Първо проверяват за голяма консумация от към запалваният ел.консуматор (т.е. късо съединение); Второ проверяват за малка консумация на същия този консуматор - т.е. дали крушката е изгоряла. Добрата новина е, че за повечето крушки в Б6 е предвидено, че могат да бъдат LED (светодиодни). За целта с VAG COM трябва да влезнем в 09-Cent. Elect и да "кажем" на съответният бит да не прави "cold wire check" или нещо подобно - зависи от езика на VAG COM.

В конкретния случай ще имате проблем с плавното загасване на крушките в купето, ако бъдат сменени с LED - сигурно няма плавно да загасват.

Що се отнася до паралелно включваните на LED крушките резистори - това са крайни решения, които в голяма степен обезмислят използването на LED осветление. Идеята, е че те консумират тока, който спестяват LED крушките и лъжат контролера, че има обикновена крушка. Това при някой китайски производители на LED крушки и много от техните търговци се нарича "CAN BUS LED крушка". Минало е покрай CAN-a и разбира се в крушката няма процесор. Аналогични проблеми има при смяната на халогени с ксенони (които консумират по-малко). Там тези резистори се наричат "баласти" и те наистина работят като такива - разсейват около 15-20 вата).

Напиши, кои точно крушки от Б6 искаш да сменяш.


от тази тема viewtopic.php?f=6&t=300442&start=0


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 28 дек 2011 9:32


явно нищо става лесно по тия коли, ще си карам с нормалните крушки :roll:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот milmar » Сря 28 дек 2011 12:31


Лесно е , но трябва доста да се чете явно :) .

ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!

:063:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 28 дек 2011 13:55


milmar написа:Лесно е , но трябва доста да се чете явно :) .

ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!

:063:


колега прочетох го, но от всичко написано стигам до извода, че мога да спра инспекцията евентуално, което не ме устройва, защото да ме уведомява за изгоряла крушка ми е по-важно.
п.с. взех си две крушки по 5 вата със сини стъкла, светят бяло, почти няма жълт оттенък, това ще е за сега



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 77 госта