Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
сложих светодиодни габарити, светват за 3-5секунди и угасват (не изгарят) просто компа на колата ги отчита като изгоряла крушка, заради ниската консумация. Какво може да се направи, какво е съпротивлението , което очаква компютъра, за да не ми я отчита като изгоряла крушка и да спира тока към светодиодчето ?
- CESC
- Мнения: 232
- Регистриран на: Нед 04 ное 2007 14:12
- Автомобил: B8 Variant
- Двигател: TDI
- Контакти:
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ
Най-лесно им запои по 1 резисторче, може би 1кОм
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ
1кОм запоявам като слагам светодиод за 2-3 волта на 12 волта, не знам тук логиката същата ли е ?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ
Със слагането на резистор няма да светят силно единственото което се сещае е да си смениш колата с някоя по обикновенна
дай да направим едно бартерче няма имаш грижи за лампите
.Сега сериозно можеш да сложиш един резистор паралелно на диода и той да лъже че има крушка,лошото е че не се знае къф ток иска компа и бадева ще грее тоя резистор.С ваг кома не може ли да се направи нещо.


- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-ПРОБЛЕМ
Най лесния начин връщаш си крушките,обаче ги отделяш да светят някъде навън и им лепваш по един черен изолирбанд зада е не се виждат.Успоредно към тях си връзваш диодите и така хем компа ще е излъган,хем ще светят диодите.
Другия по-цивилизован начин е да си вземеш от онези големите резистори на които пише 5 W.Връзваш ги на мястото на крушките и към тях пак диодите успоредно.

Другия по-цивилизован начин е да си вземеш от онези големите резистори на които пише 5 W.Връзваш ги на мястото на крушките и към тях пак диодите успоредно.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
габаритна крушка 4 или 5 вата- смятай сам, че ме мързи.
Ама ползата от ЛЕД с "нагревател" никаква. При мен се белещят уж за изгоряла крушка, но не им обръщам внимание. Ако вземат да ме дразнят ще лепна на таблото 1 черно тиксо на индикациите. Нямам намерение да слагам реотани за тоя дето духа- пък и отзад габаритите са двойни.
Ама ползата от ЛЕД с "нагревател" никаква. При мен се белещят уж за изгоряла крушка, но не им обръщам внимание. Ако вземат да ме дразнят ще лепна на таблото 1 черно тиксо на индикациите. Нямам намерение да слагам реотани за тоя дето духа- пък и отзад габаритите са двойни.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
да де ама без товар този тип комфорт модул спира захранването, пробвай с такива които са с вгр. резистори
, но е безмислено 


- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
DoH_KuXoT написа:сложих светодиодни габарити, светват за 3-5секунди и угасват (не изгарят) просто компа на колата ги отчита като изгоряла крушка, заради ниската консумация. Какво може да се направи, какво е съпротивлението , което очаква компютъра, за да не ми я отчита като изгоряла крушка и да спира тока към светодиодчето ?
Един колега беше писал, че при ВАГ може да се промени кодинга и да не търси верига при пускане.
Не съм го пробвал, но мисля че ще стане, и тогава си слагаш всякакви крушки или светодиоди.
п.с.
pavel_andreev написа:Да въведем малко яснота в проблемите и понятията:
- CAN Bus e спецификация (стандарт, уговорка между производителите) за интерфейс - т.е. комуникация между отделните контролери (компютърни модули) в съвременните автомобили. Нарочно не правят един контролер (централен компютър) за цялата кола, защото са се разбрали всяка система (спирачна, кормилна, двигател, музики, конфорт) да бъде автономна и независима от другите. В колите до 2000-та година когато включите осветлението в купето или фаровете и т.н. "копчето" което натискате осъществява електрически контакт между +12V от акумулатора и съответна крушка. Автомобилите с CAN-bus управление действат по друг начин. Натиснатото копче просто съобщава на съответния контролер (осветление в купето на B6 - значи модул 09 Централна електроника), че пътника иска да запали осветлението в купето. Ако този контролер предцени, че това е уместно подава напрежение на съответната крушка ИЛИ команда по CAN Bus магистралата към друг модул, който да запали тази крушка. Светът стигна до девиза от Бай-Тошово време - ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!
Сега на конкретните въпроси за свтодиодни крушки. Контролерите на B6 са много "умни" и освен, че се грижат да запалят съответните крушки правят и следните две неща: Първо проверяват за голяма консумация от към запалваният ел.консуматор (т.е. късо съединение); Второ проверяват за малка консумация на същия този консуматор - т.е. дали крушката е изгоряла. Добрата новина е, че за повечето крушки в Б6 е предвидено, че могат да бъдат LED (светодиодни). За целта с VAG COM трябва да влезнем в 09-Cent. Elect и да "кажем" на съответният бит да не прави "cold wire check" или нещо подобно - зависи от езика на VAG COM.
В конкретния случай ще имате проблем с плавното загасване на крушките в купето, ако бъдат сменени с LED - сигурно няма плавно да загасват.
Що се отнася до паралелно включваните на LED крушките резистори - това са крайни решения, които в голяма степен обезмислят използването на LED осветление. Идеята, е че те консумират тока, който спестяват LED крушките и лъжат контролера, че има обикновена крушка. Това при някой китайски производители на LED крушки и много от техните търговци се нарича "CAN BUS LED крушка". Минало е покрай CAN-a и разбира се в крушката няма процесор. Аналогични проблеми има при смяната на халогени с ксенони (които консумират по-малко). Там тези резистори се наричат "баласти" и те наистина работят като такива - разсейват около 15-20 вата).
Напиши, кои точно крушки от Б6 искаш да сменяш.
от тази тема viewtopic.php?f=6&t=300442&start=0
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
явно нищо става лесно по тия коли, ще си карам с нормалните крушки 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
Лесно е , но трябва доста да се чете явно
.


ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!

Re: Светодиодни габарити на мястото на обикновена крушка-проблем
milmar написа:Лесно е , но трябва доста да се чете явно.
ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!
колега прочетох го, но от всичко написано стигам до извода, че мога да спра инспекцията евентуално, което не ме устройва, защото да ме уведомява за изгоряла крушка ми е по-важно.
п.с. взех си две крушки по 5 вата със сини стъкла, светят бяло, почти няма жълт оттенък, това ще е за сега
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта