Гледайки новоизлизащите автомобили прави впечатление, че вече (почти) изцяло липсват двигатели от сорта на 1.8T, 2.0 и т.н.
От бензиновите се предлагат 1.2 TSI / 1.4 TSI... с мощност над 100 коня
От дизеловите се набляга на 1.6 TDI - ~105 коня ...
Лично аз съм малко скептичен към малолитражни двигатели "обогатени" със солидно турбо за да се постигне мощност.... това веднага ми навява мисли за по-висок разход и по-къс живот на двигателя!?
Пропускам ли нещо?
До преди няколко години също имаше 1.4T, но все още се предлагаха и по-големи двигатели (с или без турбо).
Аналогично и за дизеловите.



Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Последна промяна от Haralampi на Сря 26 сеп 2012 11:05, променено общо 1 път.
- Soze13
- Мнения: 207
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APR
- Местоположение: София
Re: Новите малолитражни двигатели с турбо... какво мислите?
Никой няма сметка да прави коли, който да се карат повече от 5 години. Инженерите в автомобилостроенето отдавна са изместени от маркетинг-мениджъри.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Новите малолитражни двигатели с турбо... какво мислите?
Теорията на конспирацията винаги е приложима.... но винаги има и контра-логика.
Опел не прокопсаха особено с ламарини, които ръждясват след 5-тата година....
Точно обратно, създадоха си не много добро име.
А едно време се говореше същото, когато се появиха 1.6 двигатели с по над 100 коня на фона на 1.8 двигатели с макс 90 коня.
До скоро считах подобни (1.2Т / 1.4Т) двигатели именно предназначени за хората, които искат много за малко... пък колкото ще да е трайно. Тогава обаче имаше алтернативи за по-придирчивите и гледащи в бъдещето потребители, готови да инвестират в по-надеждни технологии. Или поне това бе моето обяснение и разбиране. Сега обаче алтернативи няма (и при бензиновите и при дизеловите). Не само при VW, но и при Audi и разбира се много други марки. Точно това ме кара и да се чудя и питам дали наистина малолитражните турбо двигатели са бъдещето... или началото на края?
Опел не прокопсаха особено с ламарини, които ръждясват след 5-тата година....

А едно време се говореше същото, когато се появиха 1.6 двигатели с по над 100 коня на фона на 1.8 двигатели с макс 90 коня.
До скоро считах подобни (1.2Т / 1.4Т) двигатели именно предназначени за хората, които искат много за малко... пък колкото ще да е трайно. Тогава обаче имаше алтернативи за по-придирчивите и гледащи в бъдещето потребители, готови да инвестират в по-надеждни технологии. Или поне това бе моето обяснение и разбиране. Сега обаче алтернативи няма (и при бензиновите и при дизеловите). Не само при VW, но и при Audi и разбира се много други марки. Точно това ме кара и да се чудя и питам дали наистина малолитражните турбо двигатели са бъдещето... или началото на края?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Малолитражният мотор винаги гори по-малко, при едни и същи коне. Това е както при колите, така и при камионите.
Примери при камионите мога да ти дам много.
Не напразно и при тях намалиха кубатурата и броя цилиндри, като запазиха и дори завишиха мощността, без да повлия на пробега километри, като в същият момент, разхода намаля.
Така че аз не съм съгласен с написаното от теб.
Примери при камионите мога да ти дам много.
Не напразно и при тях намалиха кубатурата и броя цилиндри, като запазиха и дори завишиха мощността, без да повлия на пробега километри, като в същият момент, разхода намаля.
Така че аз не съм съгласен с написаното от теб.

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Моето е теория, с която самият аз не знам дали съм съгласен
За това ми е интересно да чуя какво мислите вие.
Имам приятел с новото Fiat Punto - 1.4Т, 120 коня ако не се лъжа. За градско е ок, но навън не смогва да го храни, смуче като ламя - извънградско 8-10 ... а колата е на няма и 50 000 още. Не твърдя, че всички са така, просто пример.
И дали наистина тези малки двигателчета, които очевидно за да постигат големи мощности са порядъчно "заредени" с налягане биха издържали 10...15 години употреба, както тези, които караме в момента (Голф 4 / Голф 5 ... )? Може би са съответно подобрени и измислени... не знам

Имам приятел с новото Fiat Punto - 1.4Т, 120 коня ако не се лъжа. За градско е ок, но навън не смогва да го храни, смуче като ламя - извънградско 8-10 ... а колата е на няма и 50 000 още. Не твърдя, че всички са така, просто пример.
И дали наистина тези малки двигателчета, които очевидно за да постигат големи мощности са порядъчно "заредени" с налягане биха издържали 10...15 години употреба, както тези, които караме в момента (Голф 4 / Голф 5 ... )? Може би са съответно подобрени и измислени... не знам

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Абе в какви филми се вкарвате,още от 70-те години има мотори по 1.6 литра и над 110 коня...
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Е то тогава дай да заплюем всички Хонди и прочие жълтурски колици дето от 1.6 вадят 160 коня на някво нереално малко и леко купе...
Според мен за всеки влак си има пътници, а за "най-новите" влакове пътниците ще са по-богати за да могат след 5 години да си купят други
Според мен за всеки влак си има пътници, а за "най-новите" влакове пътниците ще са по-богати за да могат след 5 години да си купят други

- vanesto
- Мнения: 6348
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
http://www.automedia.bg/news/article_17673.html
Препоръчвам да прочетете тази статия. Аз лично съм впечатлен от това, което са направили Форд, с оглед на разход, мощност, старт - стоп системата. Ако наистина тези малолитражки се докажат и като надеждност с годините, за мен това е бъдещето.
Препоръчвам да прочетете тази статия. Аз лично съм впечатлен от това, което са направили Форд, с оглед на разход, мощност, старт - стоп системата. Ако наистина тези малолитражки се докажат и като надеждност с годините, за мен това е бъдещето.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Старт-Стоп системата за мен е абсолютна порнография във всяко едно отношение. От немалкото киломтери, които съм изминал с автомобили със Старт-Стоп се научих само на едно - да я изключвам преди още да съм си сложил колана!!
Но това е съвсем друга тема... да не я намесваме тук
Може и през 50-те да е имало прототип на 1.6 със 150 коня.... мисълта ми бе, че гледайки конкретно VAG тенденцията да се вади мощност от все по-малък обем е повече от очебийна... до днешно дни, когато вече дори не се предлагат алтернативи!
Обърнете внимание на двигателите за новите Jetta и Golf 7!
Производители като Волво и Сааб до не много отдавна продължаваха да наблягат на 2 литра и нагоре двигатели (с или без турбо).
Но това е съвсем друга тема... да не я намесваме тук

Може и през 50-те да е имало прототип на 1.6 със 150 коня.... мисълта ми бе, че гледайки конкретно VAG тенденцията да се вади мощност от все по-малък обем е повече от очебийна... до днешно дни, когато вече дори не се предлагат алтернативи!
Обърнете внимание на двигателите за новите Jetta и Golf 7!
Производители като Волво и Сааб до не много отдавна продължаваха да наблягат на 2 литра и нагоре двигатели (с или без турбо).
- vanesto
- Мнения: 6348
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Защо да е порнография старт-стоп системата? Аз не съм карал такава кола, затова питам, не се заяждам. Не води ли до намаляване на разхода?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Отговорих на лично за да не преливаме темата в Старт-Стоп дискусия...
- DragoGT
- 1/8 перничанин
- Мнения: 10772
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
защо да няма алтернативи
има и 2.0 ТДИ и 2.0 Турбо
за всеки вкус
защо му е на някой за жената която не прави и 10 000км само в града кола с голям двигател?
освен разхода малкия двигател ти намаля и данъците и застраховка
и докато при нас още не е голяма разликата то навън много зависи с какъв двигател ти е колата
има и 2.0 ТДИ и 2.0 Турбо
за всеки вкус
защо му е на някой за жената която не прави и 10 000км само в града кола с голям двигател?
освен разхода малкия двигател ти намаля и данъците и застраховка
и докато при нас още не е голяма разликата то навън много зависи с какъв двигател ти е колата
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
2.0T е GTI.... а между 1.4TSI и GTI няма нищо. Това имах предвид.
При TDI избора е дори още по-малък.
Навън данъците и застраховките са главно подвластни на мощността и вредните емисии, а не на обема (по очевадните причини, които обсъждаме именно тук).
При TDI избора е дори още по-малък.
Навън данъците и застраховките са главно подвластни на мощността и вредните емисии, а не на обема (по очевадните причини, които обсъждаме именно тук).
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Нищо ново под слънцето. И не е началото на края. Напротив.
Т.нар. downsizing е силно течение в автомобилостроенето и може да донесе само плюсове, естествено от най-вече от икономическа гледна точка. Но и от гледна точка развитие на двигателите - повече мощност, по-голям пробег с възможно най-малко гориво - какво по-хубаво от това?
Вярно е, много хора тъгуват по 7 литра обем и 500 коня с разход 50 на сто - и то най-вече заради звук, дълговечност на двигателя, брутално ускорение и т.н. Но далеч повече са хората, които искат да стигнат удобно и с възможно най-малко разходи от точка А до точка Б. Затова е и нормално автомобилната индустрия да се съобразява с това.
А като свършат горивата от измрели животни кой знае какво ще бъде измислено.
Т.нар. downsizing е силно течение в автомобилостроенето и може да донесе само плюсове, естествено от най-вече от икономическа гледна точка. Но и от гледна точка развитие на двигателите - повече мощност, по-голям пробег с възможно най-малко гориво - какво по-хубаво от това?
Вярно е, много хора тъгуват по 7 литра обем и 500 коня с разход 50 на сто - и то най-вече заради звук, дълговечност на двигателя, брутално ускорение и т.н. Но далеч повече са хората, които искат да стигнат удобно и с възможно най-малко разходи от точка А до точка Б. Затова е и нормално автомобилната индустрия да се съобразява с това.
А като свършат горивата от измрели животни кой знае какво ще бъде измислено.
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?
Както се казва който си има брада си има и гребенче,съответно щом си имал пари да си земеш Турбо или 1.4TSI значи трябва да имаш пари да си я подържаш и да си обмислил предварително разходи за гориво и прочие.
За това хората в чужбина първо обмислят вариантите и минуси и преимущества а ние гледаме само колата да върви затова там преди да си купи даден автомобил питат отзиви,гледат разход градско/извънградско мощност на двигателя и така екстрите не съм им от голямо значение има и коли 2006 без клима така че и ние трябва да си променим вижданията за идеалният автомобил.
За това хората в чужбина първо обмислят вариантите и минуси и преимущества а ние гледаме само колата да върви затова там преди да си купи даден автомобил питат отзиви,гледат разход градско/извънградско мощност на двигателя и така екстрите не съм им от голямо значение има и коли 2006 без клима така че и ние трябва да си променим вижданията за идеалният автомобил.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта