Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 10:31


Гледайки новоизлизащите автомобили прави впечатление, че вече (почти) изцяло липсват двигатели от сорта на 1.8T, 2.0 и т.н.

От бензиновите се предлагат 1.2 TSI / 1.4 TSI... с мощност над 100 коня
От дизеловите се набляга на 1.6 TDI - ~105 коня ...

Лично аз съм малко скептичен към малолитражни двигатели "обогатени" със солидно турбо за да се постигне мощност.... това веднага ми навява мисли за по-висок разход и по-къс живот на двигателя!?

Пропускам ли нещо?

До преди няколко години също имаше 1.4T, но все още се предлагаха и по-големи двигатели (с или без турбо).
Аналогично и за дизеловите.

Последна промяна от Haralampi на Сря 26 сеп 2012 11:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Soze13
Мнения: 207
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
Автомобил: Passat B5
Двигател: APR
Местоположение: София

Re: Новите малолитражни двигатели с турбо... какво мислите?

Мнениеот Soze13 » Сря 26 сеп 2012 10:35


Никой няма сметка да прави коли, който да се карат повече от 5 години. Инженерите в автомобилостроенето отдавна са изместени от маркетинг-мениджъри.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитражни двигатели с турбо... какво мислите?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 10:58


Теорията на конспирацията винаги е приложима.... но винаги има и контра-логика.

Опел не прокопсаха особено с ламарини, които ръждясват след 5-тата година.... :idea: Точно обратно, създадоха си не много добро име.

А едно време се говореше същото, когато се появиха 1.6 двигатели с по над 100 коня на фона на 1.8 двигатели с макс 90 коня.

До скоро считах подобни (1.2Т / 1.4Т) двигатели именно предназначени за хората, които искат много за малко... пък колкото ще да е трайно. Тогава обаче имаше алтернативи за по-придирчивите и гледащи в бъдещето потребители, готови да инвестират в по-надеждни технологии. Или поне това бе моето обяснение и разбиране. Сега обаче алтернативи няма (и при бензиновите и при дизеловите). Не само при VW, но и при Audi и разбира се много други марки. Точно това ме кара и да се чудя и питам дали наистина малолитражните турбо двигатели са бъдещето... или началото на края?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Andonov » Сря 26 сеп 2012 11:13


Малолитражният мотор винаги гори по-малко, при едни и същи коне. Това е както при колите, така и при камионите.

Примери при камионите мога да ти дам много.
Не напразно и при тях намалиха кубатурата и броя цилиндри, като запазиха и дори завишиха мощността, без да повлия на пробега километри, като в същият момент, разхода намаля.

Така че аз не съм съгласен с написаното от теб. :wink:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 11:24


Моето е теория, с която самият аз не знам дали съм съгласен :) За това ми е интересно да чуя какво мислите вие.

Имам приятел с новото Fiat Punto - 1.4Т, 120 коня ако не се лъжа. За градско е ок, но навън не смогва да го храни, смуче като ламя - извънградско 8-10 ... а колата е на няма и 50 000 още. Не твърдя, че всички са така, просто пример.

И дали наистина тези малки двигателчета, които очевидно за да постигат големи мощности са порядъчно "заредени" с налягане биха издържали 10...15 години употреба, както тези, които караме в момента (Голф 4 / Голф 5 ... )? Може би са съответно подобрени и измислени... не знам :stll think:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот lion_heart002 » Сря 26 сеп 2012 11:28


Абе в какви филми се вкарвате,още от 70-те години има мотори по 1.6 литра и над 110 коня...


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот azrod » Сря 26 сеп 2012 11:56


Е то тогава дай да заплюем всички Хонди и прочие жълтурски колици дето от 1.6 вадят 160 коня на някво нереално малко и леко купе...

Според мен за всеки влак си има пътници, а за "най-новите" влакове пътниците ще са по-богати за да могат след 5 години да си купят други :D


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот vanesto » Сря 26 сеп 2012 12:05


http://www.automedia.bg/news/article_17673.html
Препоръчвам да прочетете тази статия. Аз лично съм впечатлен от това, което са направили Форд, с оглед на разход, мощност, старт - стоп системата. Ако наистина тези малолитражки се докажат и като надеждност с годините, за мен това е бъдещето.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 12:42


Старт-Стоп системата за мен е абсолютна порнография във всяко едно отношение. От немалкото киломтери, които съм изминал с автомобили със Старт-Стоп се научих само на едно - да я изключвам преди още да съм си сложил колана!!

Но това е съвсем друга тема... да не я намесваме тук :)

Може и през 50-те да е имало прототип на 1.6 със 150 коня.... мисълта ми бе, че гледайки конкретно VAG тенденцията да се вади мощност от все по-малък обем е повече от очебийна... до днешно дни, когато вече дори не се предлагат алтернативи!

Обърнете внимание на двигателите за новите Jetta и Golf 7!

Производители като Волво и Сааб до не много отдавна продължаваха да наблягат на 2 литра и нагоре двигатели (с или без турбо).


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот vanesto » Сря 26 сеп 2012 12:53


Защо да е порнография старт-стоп системата? Аз не съм карал такава кола, затова питам, не се заяждам. Не води ли до намаляване на разхода?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 13:08


Отговорих на лично за да не преливаме темата в Старт-Стоп дискусия...


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот DragoGT » Сря 26 сеп 2012 13:19


защо да няма алтернативи

има и 2.0 ТДИ и 2.0 Турбо

за всеки вкус

защо му е на някой за жената която не прави и 10 000км само в града кола с голям двигател?

освен разхода малкия двигател ти намаля и данъците и застраховка
и докато при нас още не е голяма разликата то навън много зависи с какъв двигател ти е колата


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Сря 26 сеп 2012 13:25


2.0T е GTI.... а между 1.4TSI и GTI няма нищо. Това имах предвид.

При TDI избора е дори още по-малък.

Навън данъците и застраховките са главно подвластни на мощността и вредните емисии, а не на обема (по очевадните причини, които обсъждаме именно тук).


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот dobrin » Сря 26 сеп 2012 13:50


Нищо ново под слънцето. И не е началото на края. Напротив.
Т.нар. downsizing е силно течение в автомобилостроенето и може да донесе само плюсове, естествено от най-вече от икономическа гледна точка. Но и от гледна точка развитие на двигателите - повече мощност, по-голям пробег с възможно най-малко гориво - какво по-хубаво от това?
Вярно е, много хора тъгуват по 7 литра обем и 500 коня с разход 50 на сто - и то най-вече заради звук, дълговечност на двигателя, брутално ускорение и т.н. Но далеч повече са хората, които искат да стигнат удобно и с възможно най-малко разходи от точка А до точка Б. Затова е и нормално автомобилната индустрия да се съобразява с това.
А като свършат горивата от измрели животни кой знае какво ще бъде измислено.


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Special mk3 » Сря 26 сеп 2012 13:51


Както се казва който си има брада си има и гребенче,съответно щом си имал пари да си земеш Турбо или 1.4TSI значи трябва да имаш пари да си я подържаш и да си обмислил предварително разходи за гориво и прочие.
За това хората в чужбина първо обмислят вариантите и минуси и преимущества а ние гледаме само колата да върви затова там преди да си купи даден автомобил питат отзиви,гледат разход градско/извънградско мощност на двигателя и така екстрите не съм им от голямо значение има и коли 2006 без клима така че и ние трябва да си променим вижданията за идеалният автомобил.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта