Линейка- преработване на кемпер.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот samo_pechka » Вто 06 ное 2012 22:30


Здравейте колеги . С жената сме се замислили за кемперче за догодина, но до "определени"пари , работата е там ,че на нас ни трябва мултифункционален транспортен талант.Т.е. да става и на тов. бус при нужда и на кемпер за св. време . Бюджета не е мн строго ограничен, но цени над 7-7500 ойро вече ще е "тавана" . Мислил съм върху различни варианти, като най удачен ми се види някой тов. бус -5 -6 местен и да "разкулачим" някоя каравана за макс. 1000 ойро и да и приберем- прехвърлим обзавеждането , караваната, както е "оглозгана" в последствие -продадем тук в Бг за пари колкот да се оттървем от нея :) . По принцип не държа на определена марка , но се спирам най-вече на Спринтер 312-316 моделите. Надежден и бърз бус. Сега обаче се загледах по ей тази линейка http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mer ... rice=false заради термоизолирания фургон- голямо предимство според мен , по-мекото окачване ( по-добра возия ), и наличието на клима , ниши ,шкафчета и пр. Цената е без "болничното" оборудване (легло, дефибрилатор,апарат за дишане и т.н.) . Но шкафчетата остават, мивчицата и тя.. Една боя отгоре и ще стане светулка- никой няма да разбере ,че е било линейка :D . Ще се добавят още някои други "екстри"- масичка,диванче - тройка с колани ,което се "разпъва" на креват, газово котлонче , малък Ладилник от каравана,суха печка.Е да - няма да има баня и кенз.....к,затова си има дървета край пътя колко искаш :Mr Green Fun С идеята при нужда да се размонтира за 3 часа всичко , което "пречи" и колата да се ползва като товарна в "нетуристическия сезон", има си и задни врати.Верно можеше да е малко по-голям буса , но това си е линейка все пак , не икарус. Питането ми е :има ли колеги , които да са регистрирали подобно возило като 5 местен кемпер и въобще възможно ли е ,или е най-удачно да се регистрира товарен с 5 места , щото ще има моменти ,когато ще се излиза навън с него и ще се ползва като товарен за максимум тон -тон и двеста товар.Дали да се насоча към такъв вариант за в бъдеще.Окачването им е комфортно и когато се ползва, като кемпер е супер , но ще носи ли на "товар" , че е малко бамбашка май...То линейки винаги ще има и занапред де . Аз сега нямам финансова готовност за такова " приключение" в момента , но си го обсъждаме сериозно в къщи за догодина евентуално ( дай боже да сме живи и здрави )
Нямам регистрация в кемпер форумите ( все още) и не мога да задам такова питане. Пък и не видях при търсене с инт.търсачка нешо по моя въпрос.
П.п. качвам снимка на "превозното" средство :) Към нещо такова съм се насочил, като вариант
линейка.JPG

линейка 2.JPG

Последна промяна от samo_pechka на Сря 07 ное 2012 8:41, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот mitko85 » Вто 06 ное 2012 22:51


За регистрацията и тонажите нищо не мога да ти кажа, но в работата съм се сблъсквал с няколко линейки и тем подобни със специален режим на движение. Окачването им няма нищо общо със стандартните бусове, всичко е усилено.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот samo_pechka » Вто 06 ное 2012 23:01


Т.е. ще "мъкне" без да "кляка" , така ли да го разбирам :roll: На мен ми остана в акъла ,че си е доста мека и плавна возията ( возих се по неприятен повод в такава) , но въпреки високата скорост си " държеше" доста стабилно по завоите :roll: Окачването им отзад не е ли на пневматика ,щото наскоро гледах тук в Бг една ,кат' угаси мотора ,сякаш "клекна" отзад ...или ми се е сторило :oops:


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот taran » Вто 06 ное 2012 23:25


Доколкото съм запознат кемпера се регистрира като специално МПС,накъде в Кемпер клуб форума,имаше писано по въпроса.Има изисквания,какво минимално оборудване трябва да има.
При регистрацията тук,ще трябва да минеш Технотест,ако го преработиш на кемпер.
Ако остане товарен и е над 10 г. ходи на ГТП два пъти годишно и ГО е по-висока.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот red rider » Вто 06 ное 2012 23:35


Понеже от две седмици и аз обикалям за бус и се нагледах на всякакви чудесии , ще ти кажа и моето мнение ти както искаш го разбирай . :lol: .

Първо това не струва толкова пари :!:
Второ - не можеш да ме убедиш , че ще го натовариш с тон и половина и ще си хепи / енд - може би / . Ще клекне до земята , и с пневматика да е / в което се съмнявам / ще пукаш гуми от товара .След 2200 кг товар ресорите им поддават , изпробвано от личен опит . Сега някой ще скочи , че товари по 3 тона ля ля ля .. всеки с таралежа в гащите , и патката в главата си . Ако си се навил да си купуваш кемпер търси си такъв все ще изскочи нещо на сносна цена . Тук труда за мивки , шкафчета , леген за повръщане не го броим .Оригинала си е оригинал . :да:

.. колегата преди мен ти е споменал и други минуси ...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 ное 2012 0:18


Значи ...само кемпер, не ми върши работа за жалост
samo_pechka написа:... работата е там ,че на нас ни трябва мултифункционален транспортен талант.Т.е. да става и на тов. бус при нужда и на кемпер за св. време . .. С идеята при нужда да се размонтира за 3 часа всичко , което "пречи" и колата да се ползва като товарна в "нетуристическия сезон", има си и задни врати....

Отделно май не си гледал на какви пари са мердаците -кемпери :wink: Извън бюджета са ми .
Другото е ,че ще "стои" по половин година кат' паметник , без да го ползвам .Не съм напред с материала чак толкова ,че да си купя и тов.бус ,щото имам нужда и от такъв.
Удобството на този тип линейки е голямо за кемпер -мн качествен термо и звукоизолиран фургон , клима,често има и печка,конвертори на 220 волта,ниши подходящи за газови бутилки и т.н. В немски форуми чета за такива.И ако се махнат бурканите и се пребоядиса- гаранция ,че не мож позна ,че е била линейка :wink: с изключение на задните врати-кемперите нямат такива.
Като товарен пък- няма инфо :oops: предимство са двете врати отзад , страничната отпред и вис. на фургона- върви се прав.
А товара ще е макс 1000-1200 кила - гаранция :да: щото знам какво ще се носи предимно с него :beer Аз съм технически грамотен и не ми "тежи" да си направя буса по мое желание и то качествено, с възможност за лек демонтаж на оборудването.
Притеснението ми е за регистрацията как да е -плюсове и минуси и дали окачването на линейката ще се справи безпроблемно с товара от посочения порядък. Отпред знам какво да направя ( ако е същото като на бусовете, а именно напречен ресьор), но отзад - не знам как е .Ако е на ресьор и там-песен :) .Ще му мисля ,като дойде момента :beer Ще огледам някоя отдолу как е .
За "парите" си е мой проблема , виждал съм за "малко" пари какво се купува mhihi кола на 130 к.км в "отлично" състояние :twisted:
П.п. учуди ме ,че
red rider написа:.

Първо това не струва толкова пари :!:
Второ - не можеш да ме убедиш , че ще го натовариш с тон и половина и ще си хепи / енд - може би / . Ще клекне до земята , и с пневматика да е / в което се съмнявам / ще пукаш гуми от товара

Сериозно ли го казваш това за гумите :shock Аз досега не съм имал такива проблеми с предните си бусове (фордели) Една не ми е гръмнала досега от товар (1200-1300 кила без мен и спътника ми)
Проблемите ми бяха,че камионите ме настигаха :Mr Green Fun Може би щото държа мн. на гумите( и не само на тях) и съм вземал само от 8 плата поне и винаги нови !!


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот red rider » Сря 07 ное 2012 0:43


Може и да не съм прочел/разбрал изискванията , но тази линейка ми се вижда малка за кемпер . Честно си казвам ни за товар го възприемам , нито за разходки :oops: . Вратите му са малки ако ще товариш нещо по-широкичко ще пречат . Ако не искаш да ти стои по половин година според мен си вземи бус и си го пригоди , както казваш за половин един час да махнеш оборудването и да стане товарен .

Изображение

нещо такова ...

Ами за гумите , имам колега с 310 ка не е спринтер но от по-старите . Има един огромен фургон отзад и е под постоянно напрежение , да не говорим за товара вътре . На месец по една гума си знае , новите ги търка за 7-8 месеца и малко километри най-вече от товара .Но теб май повече те притеснява регистрацията а не техническата част , Техностест ще минеш със сигурност , а там гледат да намират само кусури :dummy: .


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот Aprilia » Сря 07 ное 2012 5:31


А защо просто за 3 иляди евро не си вземеш една прилична каравана и с останалите 4 евра един як бус ? Трябва ти само една Е категория и си ти :roll:


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот taran » Сря 07 ное 2012 7:03


red rider написа:Може и да не съм прочел/разбрал изискванията , но тази линейка ми се вижда малка за кемпер .


То,да беше погледнал,поне линка дето го е пуснал автора.Линеиката дето я е гледал отзад е с фурогон.
Тука си приказваме малко принципно,щото samo_pechka,си знае всички условия на задачката...
Има много кемпери направени на базата на стандартен бус-монтира се нужното оборудване и става.Предимството е,че като си го трансформираш сам,ще отговаря най-много на твоите изисквания и пестиш от труда на поизводителите...Освен това се запазва обтекаемоста на буса.
Недостатък е ограниченото вътрешно пространство-трудно ще се постигне конфорт за повече от трима души.Предполагам,затова производителите са стигнали,до интегрираните и алковен (тези с надстройката) кемпери.
Вариянта със сваляемо оборудване е възможен,но незнам доколко практичен.
Вариянта с караваната никак не е за пренебрегване,пък като изкараш В+Е,то си остава за цял живот.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот pe6kata » Сря 07 ное 2012 7:22


замислил си го супер- линейката като платформа + една каравана като донор за оборудването.

линейката си я регистрираш като бус- товарен с определения брой места и оттам нататък си е качи каквото искаш

Едно оборудване колко тежи- няма нищо. Да не говорим че няма да имаш баня и тоалетна и огромните резервоари с вода отпадат, а това е нещотоо което тежи. Печка, шкафче, хладилник... някакво легло- това е

една Т3-ка кемпер колко е голяма, а колко неща има в нея...

действай смело


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 ное 2012 8:31


Aprilia написа:А защо просто за 3 иляди евро не си вземеш една прилична каравана и с останалите 4 евра един як бус ? Трябва ти само една Е категория и си ти :roll:

Имам я категорията колега - B+E.Аз и това съм си го мислил,но не си е работа да дърпаш каравана на дълъг път -очите на "четири", съобразяваш се с един куп неща- размери, страничен вятър, дъжд ( не ме питай отде ги знам тези неща mhihi ) трябва да се кара с макс. 100 км/ч по закон ( навън е огран.) изпреварвания и разход на гориво :banghead: . Друго си е "линейката" :beer върви си без зор с 120-130 и нямаш "маймуна" отзад :banana Така и "нежната половинка" ще може да "помага" в карането ( има само B-кат.) :D пък аз да си ръбам фъстъчки и пия биричка :beer


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот Matematiks » Сря 07 ное 2012 11:10


Готина е идеята :)

А и ако някой те ядоса,пускаш сирените и газ :lol:


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот Aprilia » Сря 07 ное 2012 15:31


Идеята наистина си я бива, но това с разоборудването зимата нещо... :roll: Според мен си е страшна врътня, да не говорим че навързване на хладилници, води работи и после айде обратно и слеващото лято наново. Не го виждам как ще стане лесно.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 07 ное 2012 20:35


Нямам идея как стои въпроса с регистрацията и не мога да помогна, но съм сигурен, че щом е махнато медицинското оборудване отвътре със сигурност имаш поне тон и половина за товарене.
Племенника преди време го возиха с линейка от тук до пирогов, аз с техните след линейката и пред пирогов се заприказвахме с шофера, че през целия път след линейката смърдеше на феродо та се не деяни. Ми вика масата за носилката е близо 800кг, цялото оборудване сигурно тежи тойн и половина, че може и да го надхвърля, а линейката беше ситроен, май джъмпер или нещо такова.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Линейка- преработване на кемпер.

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 ное 2012 20:48


Aprilia написа:Идеята наистина си я бива, но това с разоборудването зимата нещо... :roll: Според мен си е страшна врътня, да не говорим че навързване на хладилници, води работи и после айде обратно и слеващото лято наново. Не го виждам как ще стане лесно.

Значи и аз съм си мислил по това и стигам до следното разсъждение : ще се остави ей тези шкафчета които са си оригинал в самата линейка, те имат специални механизми и не се отварят как бъде в движение (трябва да се "обърне" по таван колата) , сега дизайна им не е "върха на сладоледа" , но са си мн практични,там ще си е и мивката,газовия котлон, там си е и конвертора на 220 в и охл. система (климата) , а ако има и суха печка-и тя е пак отпред , контактите , ключовете,има един доста голям акумулатор също, който се зарежда от динамото на колата , но не се ползва от нея ( автономно захранване), има си ниша където е мн подходяща за газовата бутилка ( отвън е вратичката)
линейка 4.JPG
... абе всичко си е отпред .
линейка 3.JPG
Значи това няма да се размонтираТова си остава , няма да ми пречи мн. когато се ползва , като товарен ( яде се малко от мястото ,но няма да го размонтирам ) .Пък и товара ще е "чист" :lol: няма да нося овце с буса .Ще помисля как да му сложа някаква преграда , която да се маха и слага, просто да не се жулят шкафовете :roll: . Значи какво остава : назад колата е почти "правоъгълна" ( има някое и друго шкафче за първа помощ пълно с медицински апаратури). Остава да сложа отляво някое и друго шкафче+ хладилник + плот + суха печка ( ако си няма оригинал колата)и ъгъла за хранене + маса - това да е от каравана , за да става на креват . Баня и тоалетна-няма да има. Отварям отзад вратите , монтирам по подходящ начин доп. оборудване ( то не е кой знае какво ) малко пердета , лампички и гъзарийки и толкова ...При нужда ще се маха дивана , масата и хладилника . Останалото си остава отпред без да демонтира . Това ми е идеята :roll: Сега на думи лесно звучи , но смятам ,че е изпълнимо ( поне по мое мнение ...)

Последна промяна от samo_pechka на Сря 07 ное 2012 21:38, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта