
Въпрос за динамомтричен ключ
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Въпрос за динамомтричен ключ
Позването на 1/2 вложки на 3/8 ключ през адаптор/преходник ще се отрази ли на точността му?
Последна промяна от stypkata на Сря 11 фев 2015 0:31, променено общо 1 път.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
Каква логика има да се отрази? Ако искаш през предавка го сложи...
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
vladovelin написа:Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.
Абсолютна глупост. Просто ще трябва да завъртиш ключа повече пъти около ос-та му докато стигнеш до точния въртщя момент, но не променят нищо. Къде сте учили едно време?! Тогава имаше страхотна техническа литература.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
Vizor написа:vladovelin написа:Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.
Абсолютна глупост. Просто ще трябва да завъртиш ключа повече пъти около ос-та му докато стигнеш до точния въртщя момент, но не променят нищо. Къде сте учили едно време?! Тогава имаше страхотна техническа литература.
Я пак си помисли, предавката е един вид лост. Дали няма значение от коя страна на лоста си спрямо опорната точка?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
За предавките си прав. Сега проверих в действителност си прав за предавките, но не виждам описаното от колегата може да се отрази на динамометричния ключ. И с тръба да сложи към него ще увеличи само силата, с която натиска, но не и върху главата на динамометричния ключ. Просто може да му дойде малък за рамото, което има. И все пак за предавката съм малко несигурен, защото имаш едно натоварване от едната страна примерно 150 нютона, но от страната, която подаваш силата към динамометричния. Дори си мисля, че и за това съм прав. Трябва да го пробвам съботата и ще напиша рзултата, че мозъка ми в момента е изключил.
Защото когато на колата си на 1-ва предавка с предавателно число 8 примерно и 150 нютона от мотора - имаш 1200 нютона към главините.
Но ако подадеш 1200 нютона от главините ще имаш пак 150 нютона на първа предавка.
Силата, която ще ти окаже болта/гайката май ще са едни и същи просто с по-малко усилия към теб, но ако са СЛЕД главата на динамометричния тогава нещата са други.
Защото когато на колата си на 1-ва предавка с предавателно число 8 примерно и 150 нютона от мотора - имаш 1200 нютона към главините.
Но ако подадеш 1200 нютона от главините ще имаш пак 150 нютона на първа предавка.
Силата, която ще ти окаже болта/гайката май ще са едни и същи просто с по-малко усилия към теб, но ако са СЛЕД главата на динамометричния тогава нещата са други.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
stypkata написа:Позването на 1/4 вложки на 3/8 ключ през адаптор/преходник ще се отрази ли на точността му?
Не .
Вече с предавки/редуктори стават коренно различни нещата !
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
всяка хлабина би се отразила на точността на усилието на затягане - в случая имаме една допълнителна свръзка (1/2-3/8), в която е възможно да има хлабина, респ. възможно е по-голямо отклонение от обичайното. едва ли обаче това отклонение ще е фатално за затягането, освен ако не става въпрос за прецизна сглобка.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20283
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
Реално и хлабината не се отразява на услилието, защото след като се напъне, луфтът ще се обере и усилието започва да се предава директно върху затягания елемент. Когато услилието достигне настроеното в динамометричния ключ, той просто ще се "изключи".
Вече друг е въпроса, когато пише в книгата - затегни на 60 Nm и после още 15 градуса. Ако има хлабина в инструмента, тези 15 градуса може да се окажат по-малко, защото луфтът ще изяде няколко.
Вече друг е въпроса, когато пише в книгата - затегни на 60 Nm и после още 15 градуса. Ако има хлабина в инструмента, тези 15 градуса може да се окажат по-малко, защото луфтът ще изяде няколко.
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
.....и стават 20 градуса.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
теоритично-да.
всяко удължение/редукция/адаптер, та дори и дълбокия камък имат известно усукване. понеже са термично обработени-това усукване става еквивалент на пружина. задържа енергията, която му се предава чрез ключа. при достигане на зададената стойност-ключа щраква. тогава охлабваме натиска. но в милисекундата, докато го охлабиме-заиграва кинетичната енергия на тази пружина. и с малко дозатяга. и измества. затова ключа, който се ползва за определена работа, се ползва само и конкретно за тази работа и се калибрира заедно с инструмента, който е прикачен на него. в допуски, определени от изискванията на монтажа.
сега, реално-не сме в швейцарска часовникарска фабрика и в нашите автомобили класа на точност е километър... т.е. дори и да го претегнеш юнашки-пак ше устиска.
е, с изключение на особено талантливите...
така че-слагай адаптер и стягай.
убеден съм, че ще си в допуските.

всяко удължение/редукция/адаптер, та дори и дълбокия камък имат известно усукване. понеже са термично обработени-това усукване става еквивалент на пружина. задържа енергията, която му се предава чрез ключа. при достигане на зададената стойност-ключа щраква. тогава охлабваме натиска. но в милисекундата, докато го охлабиме-заиграва кинетичната енергия на тази пружина. и с малко дозатяга. и измества. затова ключа, който се ползва за определена работа, се ползва само и конкретно за тази работа и се калибрира заедно с инструмента, който е прикачен на него. в допуски, определени от изискванията на монтажа.
сега, реално-не сме в швейцарска часовникарска фабрика и в нашите автомобили класа на точност е километър... т.е. дори и да го претегнеш юнашки-пак ше устиска.
е, с изключение на особено талантливите...
така че-слагай адаптер и стягай.
убеден съм, че ще си в допуските.

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за динамомтричен ключ
Ако знаеш как се работи с инструмент , няма да има грешки и проблеми , вкл. и за градусите .