:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Въпрос за динамомтричен ключ

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот stypkata » Вто 10 фев 2015 10:48


Позването на 1/2 вложки на 3/8 ключ през адаптор/преходник ще се отрази ли на точността му?

Последна промяна от stypkata на Сря 11 фев 2015 0:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот Vizor » Вто 10 фев 2015 10:52


Каква логика има да се отрази? Ако искаш през предавка го сложи...


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот vladovelin » Вто 10 фев 2015 13:38


Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот pas1.8mi » Вто 10 фев 2015 15:32


Не! icon_idea


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот Vizor » Вто 10 фев 2015 15:46


vladovelin написа:Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.


Абсолютна глупост. Просто ще трябва да завъртиш ключа повече пъти около ос-та му докато стигнеш до точния въртщя момент, но не променят нищо. Къде сте учили едно време?! Тогава имаше страхотна техническа литература.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот ktamen » Вто 10 фев 2015 15:53


:bowdown
:stumm
:gruebel :c010


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот _B4_ » Вто 10 фев 2015 16:00


Vizor написа:
vladovelin написа:Предавките променят въртящия момент.Затова автомобилите имат скоростни кутии.


Абсолютна глупост. Просто ще трябва да завъртиш ключа повече пъти около ос-та му докато стигнеш до точния въртщя момент, но не променят нищо. Къде сте учили едно време?! Тогава имаше страхотна техническа литература.


Я пак си помисли, предавката е един вид лост. Дали няма значение от коя страна на лоста си спрямо опорната точка?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот Vizor » Вто 10 фев 2015 17:12


За предавките си прав. Сега проверих в действителност си прав за предавките, но не виждам описаното от колегата може да се отрази на динамометричния ключ. И с тръба да сложи към него ще увеличи само силата, с която натиска, но не и върху главата на динамометричния ключ. Просто може да му дойде малък за рамото, което има. И все пак за предавката съм малко несигурен, защото имаш едно натоварване от едната страна примерно 150 нютона, но от страната, която подаваш силата към динамометричния. Дори си мисля, че и за това съм прав. Трябва да го пробвам съботата и ще напиша рзултата, че мозъка ми в момента е изключил.

Защото когато на колата си на 1-ва предавка с предавателно число 8 примерно и 150 нютона от мотора - имаш 1200 нютона към главините.
Но ако подадеш 1200 нютона от главините ще имаш пак 150 нютона на първа предавка.
Силата, която ще ти окаже болта/гайката май ще са едни и същи просто с по-малко усилия към теб, но ако са СЛЕД главата на динамометричния тогава нещата са други.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 фев 2015 17:29


stypkata написа:Позването на 1/4 вложки на 3/8 ключ през адаптор/преходник ще се отрази ли на точността му?

Не .
Вече с предавки/редуктори стават коренно различни нещата !


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот joro_kem » Вто 10 фев 2015 20:29


всяка хлабина би се отразила на точността на усилието на затягане - в случая имаме една допълнителна свръзка (1/2-3/8), в която е възможно да има хлабина, респ. възможно е по-голямо отклонение от обичайното. едва ли обаче това отклонение ще е фатално за затягането, освен ако не става въпрос за прецизна сглобка.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20283
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот Vlad777 » Вто 10 фев 2015 21:09


Реално и хлабината не се отразява на услилието, защото след като се напъне, луфтът ще се обере и усилието започва да се предава директно върху затягания елемент. Когато услилието достигне настроеното в динамометричния ключ, той просто ще се "изключи".

Вече друг е въпроса, когато пише в книгата - затегни на 60 Nm и после още 15 градуса. Ако има хлабина в инструмента, тези 15 градуса може да се окажат по-малко, защото луфтът ще изяде няколко.


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот batetony67 » Вто 10 фев 2015 21:31


.....и стават 20 градуса.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот vaskoto1 » Вто 10 фев 2015 21:43


теоритично-да.
всяко удължение/редукция/адаптер, та дори и дълбокия камък имат известно усукване. понеже са термично обработени-това усукване става еквивалент на пружина. задържа енергията, която му се предава чрез ключа. при достигане на зададената стойност-ключа щраква. тогава охлабваме натиска. но в милисекундата, докато го охлабиме-заиграва кинетичната енергия на тази пружина. и с малко дозатяга. и измества. затова ключа, който се ползва за определена работа, се ползва само и конкретно за тази работа и се калибрира заедно с инструмента, който е прикачен на него. в допуски, определени от изискванията на монтажа.

сега, реално-не сме в швейцарска часовникарска фабрика и в нашите автомобили класа на точност е километър... т.е. дори и да го претегнеш юнашки-пак ше устиска.
е, с изключение на особено талантливите...
така че-слагай адаптер и стягай.
убеден съм, че ще си в допуските.
:beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за динамомтричен ключ

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 фев 2015 21:46


Ако знаеш как се работи с инструмент , няма да има грешки и проблеми , вкл. и за градусите .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, bongoo, diwaka и 65 госта