Позволих си да пусна тази тема, защото се вбесих.
Дайте да разцъкаме какво точно ще се има предвид сериозна неизправност:
- три неспиращи колела от 4,
- разминаване в следата преден/заден мост,
- по-голям радиус в завой наляво,
- изпуснал среден прав и т.н. и т.н.
Как ще се установи, с какви технически средства, и от кой на пътя, такава именно сериозна неизправност?
Нещо не мога да си представя как старши контрольор от КАТ-СДВР ми обяснява, че старата ми кола притежава такава неизправност; е така на око.
Колата която поддържам с ебати любовта и сменям здрави части по нея
Отписват автомобили със сериозни неизправности
източник дир.бг
Отписват автомобили със сериозни неизправности
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Ха сега де... на ниво ГТП?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Чудесно като идея. Да видим като реализация как ще е ...
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Интересно... някои сериозни дефекти и неизправности си личат и са видими с просто око, но за други ще са необходими специализирани диагностични средства. Състоянието на спирачната система няма как да бъде установено на пътя, на кормилната уредба също... Това май е поредната партенка, като онази дето щяха да спират колите без катализатори на влизане в София (?!)
В този ред на мисли се сещам за тия гъзари, дето карат с 18-ска джанта, но с изгорели гуми втора или трета употреба (понеже в събота бях да слагам зимните гуми), та това ще се води ли неизправност (?!) понеже си е доста опасно...
В този ред на мисли се сещам за тия гъзари, дето карат с 18-ска джанта, но с изгорели гуми втора или трета употреба (понеже в събота бях да слагам зимните гуми), та това ще се води ли неизправност (?!) понеже си е доста опасно...
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Мда...пресата, а май и самите оргАни са все още на етап "Една Жена Каза". Интересно що за евродиректива ще да е нужна, за да накара пунктовете за ГТП да ...започнат да правят ГТП?
- hi4umir4uu
- Мнения: 181
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Много добра идея. Ако всичко на техническите прегледи се следеше, доста коли нямаше да се движат по пътищата. Особено за спирачките, които никой вече не следи изправни ли са или не, или ако ги погледнат е само с цел за изкарване на 10 лева, за да се манипулират данните. Според мен обаче и контрола в тези пунктове за ГТП, трябва да се засили. Ако никой не проверява тях, нищо няма да се промени. А за това кои неизправности и как ще се констатират: неизправни спирачки, чистачки, светлини, стари и износени гуми, изпускане на газ от АГУ-то, липса на катализатор и много други, не е никак сложно да се установят при ГТП. Но както вече казах, трябва и контрола над пунктовете да се засили, защото иначе с 10 лева под масата, всичко става в нормите и всичко остава по старо му, трошките с 18-ки джанти с износени гуми и без никакви спирачки ще са си по пътищата, дебнещи хора които се стремят да отговарят на закона и да го спазват, най-вече за собствена безопасност.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Всичко е елементарно - просто трябва да се въведе ограничение на броя на пунктовете за ГТП на брой на населението или регистрираните автомобили в съответния район - както е при нотариусите например. Сега само и само да привличат клиенти, правят чудеса от храброст, за да те уредят да минеш.
А пък ако се започне реално измерване на вредните емисии, 90 % от дизеловите автомобили ще бъдат спрени от движение.
Трябва да се въведат и мобилни станции за контрол на състоянието на автомобилите, които на случаен принцип да проверяват. Ако засекат повече от три неизправни автомобила, които са минали преглед преди по-малко от месец в един и същ пункт за ГТП, му отнемат лиценза. Завинаги.
А това, че окончателното решение няма да се взема от органите на реда на око и при рутинна проверка според мен е повече от ясно. Ако преценят че има проблем, да изпращат автомобила директно за обстоен преглед. Ако се установят сериозни технически неизправности, които са несъвместими със безопасното движение на автомобила, то същия да се спира от движение за определен период от време с предписания какво трябва да се оправи. Ако не се оправи в дадения срок - сваля се от регистрация. Ако не се оправи в още някакъв срок - бракуване директно.
Според мен е крайно време да се обърне много сериозно внимание на техническата изправност на всичко, което се движи по улиците, особено тежкотоварните автомобили, автобуси и т.н.
А пък ако се започне реално измерване на вредните емисии, 90 % от дизеловите автомобили ще бъдат спрени от движение.
Трябва да се въведат и мобилни станции за контрол на състоянието на автомобилите, които на случаен принцип да проверяват. Ако засекат повече от три неизправни автомобила, които са минали преглед преди по-малко от месец в един и същ пункт за ГТП, му отнемат лиценза. Завинаги.
А това, че окончателното решение няма да се взема от органите на реда на око и при рутинна проверка според мен е повече от ясно. Ако преценят че има проблем, да изпращат автомобила директно за обстоен преглед. Ако се установят сериозни технически неизправности, които са несъвместими със безопасното движение на автомобила, то същия да се спира от движение за определен период от време с предписания какво трябва да се оправи. Ако не се оправи в дадения срок - сваля се от регистрация. Ако не се оправи в още някакъв срок - бракуване директно.
Според мен е крайно време да се обърне много сериозно внимание на техническата изправност на всичко, което се движи по улиците, особено тежкотоварните автомобили, автобуси и т.н.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Заради колите или заради нафтата? И като няма дизелови коли с кое гориво ще продължат да се гаврят най-много? Да слагат TUV и който може нова, да кара...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Проблемът на нафтата в БГ не оказва сериозно влияние на отработените газове на дизеловите автомобили. Поне не толкова, колкото всички изтърбушени катализатори и излъгани филтри за твърди частици.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Днес в града, пред мен в движение се запали един Фиат 125, кола в доста неугледно състояние, стара, поизгнила и т.н.
Под двигателя капеше огън, а нагоре се виеха черни кадели, колата беше със всички нужни стикери по-предния прозорец, а как е минала технически преглед, и какво са и преглеждали в пункта само те си знаят. Технически изправен автомобил, който пламна като факла в движение!
Почти като на филм, само къде не се взриви на края
Под двигателя капеше огън, а нагоре се виеха черни кадели, колата беше със всички нужни стикери по-предния прозорец, а как е минала технически преглед, и какво са и преглеждали в пункта само те си знаят. Технически изправен автомобил, който пламна като факла в движение!
Почти като на филм, само къде не се взриви на края
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
Дали пък не е бил с газова....такива имат навика да се самозапалват
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
dobrin написа:Всичко е елементарно - просто трябва да се въведе ограничение на броя на пунктовете за ГТП на брой на населението или регистрираните автомобили в съответния район - както е при нотариусите например..
Колега, не съм съгласен с теб. Ти имаш ли си идея какви опашки могат да станат по ГТП?
Имай предвид, че някои "технически проблеми" може да са маловажни. Давам пример.. Едното жило на ръчната ми беше скъсано, но колата иначе забива спирачки. Смених сега всичките накладки и предните дискове и жилата..
Но, моля ви, да не бъдем безкрайно педантични и по-големи светци от бога, защото прекален светец и богу не е драг.
От една страна си прав..Като катастрофата с оня автобус уж с преглед, но неизправна спирачна система, който не можа да спре в планината. Обаче знаеш, че ще стане така, че хората с пари ще си плащат отново фиктивно и ще им се разминава, а такива като мен за някакви дреболии ще ги изнудват.
dobrin написа:Поне не толкова, колкото всички изтърбушени катализатори и излъгани филтри за твърди частици.
Моята кола няма писана Евро категория. На тая година и катализаторът не е бил задължителен.
Stivi написа:Дали пък не е бил с газова....такива имат навика да се самозапалват
Колега, теб май те е яд, че нямаш възможност да сложиш газова.
Колите с газови не се самозапалват. Ако имаш теч на газ ще мирише, няма да се трае. Трябва да си безотговорен.
Обаче виж друго, на един познат му се скъса бензиновия маркуч около инжекциона и поля бензин върху нажежения колектор. И лумна пожар. Изгоря му отпред цялата електроника, докато го изгаси.
Някои технически неизправности не са видими докато не стане белята.
forski написа:Технически изправен автомобил, който пламна като факла в движение!
Един спукан маркуч за бензин и колата лумва като факла. Това не може да стане обаче при газов инжекцион. В него има сензори, които следят налягането в системата. Докато аз имах кола с такъв, като падне налягането в системата и набива грешка "ниско налягане" и затваря всичките клапани.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
forski написа:Днес в града, пред мен в движение се запали един Фиат 125, кола в доста неугледно състояние, стара, поизгнила и т.н.
Maркуча за бензина за да влезе в щутцера на карбуратора минава точно над делкото. Напукан маркуч ,искра и палеж. На делкото сноп от високоволтов кабеляк., маркуча за бензин..., двигателя работи ,бензина си тече...
Палил със с 4г F 125P. Бях със ГУ и толку що бяха обърнал на газ. Пожарогасителя пръска 1-2 пъти и толкова. 1 парцал по пламъците и малко вода от шише.
Да ма дотам , високоволтовите кабели прекъснати от огъня.
П.П. Забравих да уточня ,че преди месец два смених маркуча с явно голям боклук
Последна промяна от kris11 на Чет 02 ное 2017 18:52, променено общо 1 път.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отписват автомобили със сериозни неизправности
инжектопляктор написа:dobrin написа:Всичко е елементарно - просто трябва да се въведе ограничение на броя на пунктовете за ГТП на брой на населението или регистрираните автомобили в съответния район - както е при нотариусите например..
Колега, не съм съгласен с теб. Ти имаш ли си идея какви опашки могат да станат по ГТП?dobrin написа:Поне не толкова, колкото всички изтърбушени катализатори и излъгани филтри за твърди частици.
Моята кола няма писана Евро категория. На тая година и катализаторът не е бил задължителен.
Първо, преди да се направи подобно ограничение следва да се направи подробен анализ. Има как да се изчисли колко средно пункта трябва да има на 1000 автомобила.
А за това коя кола какво трябва и не трябва да има това е отделен въпрос. Важното е дали отговаря на техническите изисквания за съответния автомобил и дали е в изправност.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта