Помощ за зацепване на валове

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Пет 17 яну 2014 1:04


Хванах се да реставрирам един 100 годишен мотор (наистина е на толкова) .Марката е Wikov ,но няма значение.Направих му шлайф на цилиндъра,ново бутало,нови сегменти,нови лагери .Преди да извадя разпределителния вал белязох допирните зъби между коляновия и разпределителния вал ,но сега като ги наглася на белязките ме притеснява това ,че когато буталото започне да се връща от ГМТ ,всмукателния клапан не отваря веднага а с леко закъснение.Това е и въпроса ми нормално ли е да го има това закъснение,защото аз си мисля,че клапана трябва да се отваря с връщането на буталото от ГМТ.




Потребителски аватар
zzzzzzz
Мнения: 1006
Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
Автомобил: Golf Mk3
Двигател: ADD
Местоположение: Димитровград

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот zzzzzzz » Пет 17 яну 2014 9:06


От какво е този двигател?


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Пет 17 яну 2014 13:44


От нищо не е .Универсален двигател.Ти си решаваш на какво да го сложиш
Няма ли във форума инженери по ДВГ? :a045


Потребителски аватар
zzzzzzz
Мнения: 1006
Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
Автомобил: Golf Mk3
Двигател: ADD
Местоположение: Димитровград

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот zzzzzzz » Пет 17 яну 2014 13:59


Има най-вероятно...ама и на тебе ти се свиди информацията...колко цилиндъра, гледал ли си за белези...ако няма значи би могло нормално да се зацепва на принципа "1-ви цилиндър ГМТ, двата клапана затворени като гръбиците разп. вал са върху тях". Дали има закъснение при отварянето на всмукателния клапан може да зависи от зацепването и от ремъка. Старите ремъци леко се отпускат с времето, новия може да иска един зъб преместване. Свали капака на клапаните и гледай положението на гърбиците при гмт на 1-ви. Шайбите на валовете раздвижни ли са, на шпонки ли са ... :deal Щом си се хванал да го реставрираш предполагам, че имаш най-малко представа за двигателите и т.н....разсъждавам просто


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Пет 17 яну 2014 14:15


1 цилиндър е ,бензинов,четиритактов . Мислех,че момента на отваряне на клапаните е един и същ за едноцилиндровите и многоцилиндровите д-ли.Този двигател няма ремък,разпределителния вал се задвижва директно от коляновия .Няма и белязки .Аз му направих като изшмиргелих 2 от зъбите на разпределителния вал и съответния зъб от коляновия вал,който влиза между двата от разпр.вал.
eто и една ориентировъчна снимка от нета.не е същия ,но е подобен
Изображение


Потребителски аватар
zzzzzzz
Мнения: 1006
Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
Автомобил: Golf Mk3
Двигател: ADD
Местоположение: Димитровград

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот zzzzzzz » Пет 17 яну 2014 14:25


Според мен ти остава да го събереш и да пробваш как работи :mrgreen Ако беше казал в началото за кво става дума нямаше да ти оспамя темата :icon_lol За принципа си прав. Моя професор по двг казваше, че всеки всички двигатели работят на принципа на едноцилиндровия ама не точно :screwy


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Пет 17 яну 2014 14:47


Това закъснение на всмукателния клапан ме притеснява и не ми се отваря още веднъж двигателя ,искам някой да ми потвърди дали е нормално горе описаното явление преди да го затворя и опитам да го запаля.Когато буталото тръгне да се връща от ГМТ ,всмукателния клапан не се отваря веднага а с малко закъснение.Това ме навежда на мисълта,че разпределителния вал не е правилно зацепен,въпреки че белязките са нагласени.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот phantom_ » Пет 17 яну 2014 18:13


Прaвилно е колегa.Нa този тaкт трябвa дa издухa изгорелите гaзове.Единия оборот зaсмуквa и нaгнетявa a другия отвaря и издухвa :c020 Пробвaй нaпрaви двa оборотa нa вaлa и ще си кaже кaк стоят рaботите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот muns61 » Пет 17 яну 2014 20:48


Предполагам, че е подобен на моторите Дойц - едноцилиндров нискооборотен с малка степен на сгъстяване, с долен р вал и повдигачи, или стоящи клапани. Махаш зъбното колело на единия вал, слагаш буталото в ГМТ и въртиш разпред вал да намериш средата на затворено положение на двата клапана. Това е началото на такт засмукване.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Пет 17 яну 2014 22:11


Да доста подобен е на моторите Deutz,Lister,Varhalovski.До колкото те разбирам гърбичката на разпр.вал трябва да е на 180 градуса от пресечната точка на коляновия и разпр. вал.Правилно ли съм те разбрал?Ще го пробвам това последното и ако запали обещавам едно видео :beer


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот sportul » Съб 18 яну 2014 19:33


От къде намери части за това изобретение :biggrin


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот stypkata » Съб 18 яну 2014 22:44


Този тип двигатели нямат кой знае колко части колега :)
Бутало от VW 1.6D 54к.с. (голф 1) и сегменти за него - чисто нови цена 90лв за двете
лагери 2бр - 30лв
всичко др. е оригинално
Сега ми се иска да сменя и пружинките на клапаните,че не ми вдъхват много доверие.Струват ми се омекнали с времето ,обаче идея не ми идва къде да ги търся.
Сега изскочи нов проблем.Явно преди мен някой майсторяга се е опитвал да заварява главата в резултат на което сега изпускателния клапан засяда на една грапавина от заварката и оставих главата за ремонт при едни майстори.Не е за мен работа .Така че за сега паленето пак се отлага за другата седмица (дал Господ) :biggrin


klambrev
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 19 мар 2012 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sf

Re: Помощ за зацепване на валове

Мнениеот klambrev » Пет 23 сеп 2022 9:05


Здравейте, и аз спасих един такъв от вторичните.
Колега до къде докара мотора, минали са 8 години , имаш ли го още?
Прикачени файлове
robot1.jpg
robot2.jpg



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта