Помощ за зацепване на валове
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Помощ за зацепване на валове
Хванах се да реставрирам един 100 годишен мотор (наистина е на толкова) .Марката е Wikov ,но няма значение.Направих му шлайф на цилиндъра,ново бутало,нови сегменти,нови лагери .Преди да извадя разпределителния вал белязох допирните зъби между коляновия и разпределителния вал ,но сега като ги наглася на белязките ме притеснява това ,че когато буталото започне да се връща от ГМТ ,всмукателния клапан не отваря веднага а с леко закъснение.Това е и въпроса ми нормално ли е да го има това закъснение,защото аз си мисля,че клапана трябва да се отваря с връщането на буталото от ГМТ.
- zzzzzzz
- Мнения: 1006
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Помощ за зацепване на валове
От какво е този двигател?
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помощ за зацепване на валове
От нищо не е .Универсален двигател.Ти си решаваш на какво да го сложиш
Няма ли във форума инженери по ДВГ?
Няма ли във форума инженери по ДВГ?
- zzzzzzz
- Мнения: 1006
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Помощ за зацепване на валове
Има най-вероятно...ама и на тебе ти се свиди информацията...колко цилиндъра, гледал ли си за белези...ако няма значи би могло нормално да се зацепва на принципа "1-ви цилиндър ГМТ, двата клапана затворени като гръбиците разп. вал са върху тях". Дали има закъснение при отварянето на всмукателния клапан може да зависи от зацепването и от ремъка. Старите ремъци леко се отпускат с времето, новия може да иска един зъб преместване. Свали капака на клапаните и гледай положението на гърбиците при гмт на 1-ви. Шайбите на валовете раздвижни ли са, на шпонки ли са ... Щом си се хванал да го реставрираш предполагам, че имаш най-малко представа за двигателите и т.н....разсъждавам просто
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помощ за зацепване на валове
1 цилиндър е ,бензинов,четиритактов . Мислех,че момента на отваряне на клапаните е един и същ за едноцилиндровите и многоцилиндровите д-ли.Този двигател няма ремък,разпределителния вал се задвижва директно от коляновия .Няма и белязки .Аз му направих като изшмиргелих 2 от зъбите на разпределителния вал и съответния зъб от коляновия вал,който влиза между двата от разпр.вал.
eто и една ориентировъчна снимка от нета.не е същия ,но е подобен
eто и една ориентировъчна снимка от нета.не е същия ,но е подобен
- zzzzzzz
- Мнения: 1006
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Помощ за зацепване на валове
Според мен ти остава да го събереш и да пробваш как работи Ако беше казал в началото за кво става дума нямаше да ти оспамя темата За принципа си прав. Моя професор по двг казваше, че всеки всички двигатели работят на принципа на едноцилиндровия ама не точно
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помощ за зацепване на валове
Това закъснение на всмукателния клапан ме притеснява и не ми се отваря още веднъж двигателя ,искам някой да ми потвърди дали е нормално горе описаното явление преди да го затворя и опитам да го запаля.Когато буталото тръгне да се връща от ГМТ ,всмукателния клапан не се отваря веднага а с малко закъснение.Това ме навежда на мисълта,че разпределителния вал не е правилно зацепен,въпреки че белязките са нагласени.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Помощ за зацепване на валове
Прaвилно е колегa.Нa този тaкт трябвa дa издухa изгорелите гaзове.Единия оборот зaсмуквa и нaгнетявa a другия отвaря и издухвa Пробвaй нaпрaви двa оборотa нa вaлa и ще си кaже кaк стоят рaботите.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Помощ за зацепване на валове
Предполагам, че е подобен на моторите Дойц - едноцилиндров нискооборотен с малка степен на сгъстяване, с долен р вал и повдигачи, или стоящи клапани. Махаш зъбното колело на единия вал, слагаш буталото в ГМТ и въртиш разпред вал да намериш средата на затворено положение на двата клапана. Това е началото на такт засмукване.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помощ за зацепване на валове
Да доста подобен е на моторите Deutz,Lister,Varhalovski.До колкото те разбирам гърбичката на разпр.вал трябва да е на 180 градуса от пресечната точка на коляновия и разпр. вал.Правилно ли съм те разбрал?Ще го пробвам това последното и ако запали обещавам едно видео
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Помощ за зацепване на валове
От къде намери части за това изобретение
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Помощ за зацепване на валове
Този тип двигатели нямат кой знае колко части колега :)
Бутало от VW 1.6D 54к.с. (голф 1) и сегменти за него - чисто нови цена 90лв за двете
лагери 2бр - 30лв
всичко др. е оригинално
Сега ми се иска да сменя и пружинките на клапаните,че не ми вдъхват много доверие.Струват ми се омекнали с времето ,обаче идея не ми идва къде да ги търся.
Сега изскочи нов проблем.Явно преди мен някой майсторяга се е опитвал да заварява главата в резултат на което сега изпускателния клапан засяда на една грапавина от заварката и оставих главата за ремонт при едни майстори.Не е за мен работа .Така че за сега паленето пак се отлага за другата седмица (дал Господ)
Бутало от VW 1.6D 54к.с. (голф 1) и сегменти за него - чисто нови цена 90лв за двете
лагери 2бр - 30лв
всичко др. е оригинално
Сега ми се иска да сменя и пружинките на клапаните,че не ми вдъхват много доверие.Струват ми се омекнали с времето ,обаче идея не ми идва къде да ги търся.
Сега изскочи нов проблем.Явно преди мен някой майсторяга се е опитвал да заварява главата в резултат на което сега изпускателния клапан засяда на една грапавина от заварката и оставих главата за ремонт при едни майстори.Не е за мен работа .Така че за сега паленето пак се отлага за другата седмица (дал Господ)
Re: Помощ за зацепване на валове
Здравейте, и аз спасих един такъв от вторичните.
Колега до къде докара мотора, минали са 8 години , имаш ли го още?
Колега до къде докара мотора, минали са 8 години , имаш ли го още?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта