...когато няма ключ...
Питам, защото май ще купя една кола с такива болтове на джантите.

Как се свалят секретни болтове?
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Как се свалят секретни болтове?
може да пробваш с тръбен ключickata написа:...когато няма ключ...
Питам, защото май ще купя една кола с такива болтове на джантите.

- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Как се свалят секретни болтове?
абе я най добре провери при резервната гума при ключа за обикновенните болтове дали няма преходник защото тези болтове по принцип си вървят или с преходник или с ключickata написа:...когато няма ключ...
Питам, защото май ще купя една кола с такива болтове на джантите.

- Вангел
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 07 авг 2007 23:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
:)
хай
да съ изкажа и аз.....
Начи аз ги развивам по няколко начина....
Може да пробваш като набиеш камък ....16 ако не 16 най близкия...обикновенно става със 16....
малко трудно става ама...нали знаеш никога не насилвай нещата просто вземи по голям чук.....
обаче има една подробност,че повечето производители слагат върху главата на болта една втулка която се върти и не позволява например да развиеш болта с чешмеджийски ключ....
затва първо отстраняваш тая втулчица която не е много дебела...
пробвай да набиеш първо 17.....да се смачка втулката после я изчовъркай с отвертка или някво шило....
след тва набивай 16....и пробвай....
ако не стане от първия път опитай пак....колкото повече се набие ключа толкова по добре....
само че тва при завити болтове...всички....
може да пробваш и варианта който предложи колегата с развиването на останалите болтове и с бутане напред назад...
тва сичкото ако си с лятна джанта.....
ако джантата е тенекиена си лесен.....праскаш една гайка...заваряваш с електрожен или CO и си готов.....
кофти ако е алуминт.....
ми дано се оправиш неприятно е и на мен ми се е случвало затва сега полагам специални грижи за секретния си ключ....пазя го като очите си:)
Малко дълго стана писанието ама дано да е полезно....
КЪСМЕТ!!!
забравих да спомена че камъка който набиваш трябва да не е шестостен.....трябва да е ....звезда .....нали се сещаш....за да се набие по лесно и да хване на по голяма площ за да не превърти
да съ изкажа и аз.....

Начи аз ги развивам по няколко начина....
Може да пробваш като набиеш камък ....16 ако не 16 най близкия...обикновенно става със 16....
малко трудно става ама...нали знаеш никога не насилвай нещата просто вземи по голям чук.....
обаче има една подробност,че повечето производители слагат върху главата на болта една втулка която се върти и не позволява например да развиеш болта с чешмеджийски ключ....
затва първо отстраняваш тая втулчица която не е много дебела...
пробвай да набиеш първо 17.....да се смачка втулката после я изчовъркай с отвертка или някво шило....
след тва набивай 16....и пробвай....
ако не стане от първия път опитай пак....колкото повече се набие ключа толкова по добре....
само че тва при завити болтове...всички....
може да пробваш и варианта който предложи колегата с развиването на останалите болтове и с бутане напред назад...

тва сичкото ако си с лятна джанта.....
ако джантата е тенекиена си лесен.....праскаш една гайка...заваряваш с електрожен или CO и си готов.....
кофти ако е алуминт.....
ми дано се оправиш неприятно е и на мен ми се е случвало затва сега полагам специални грижи за секретния си ключ....пазя го като очите си:)
Малко дълго стана писанието ама дано да е полезно....
КЪСМЕТ!!!
забравих да спомена че камъка който набиваш трябва да не е шестостен.....трябва да е ....звезда .....нали се сещаш....за да се набие по лесно и да хване на по голяма площ за да не превърти
Последна промяна от Вангел на Съб 18 авг 2007 11:03, променено общо 1 път.
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: Как се свалят секретни болтове?
ickata написа:...когато няма ключ...
Питам, защото май ще купя една кола с такива болтове на джантите.
Що се тормозиш толкова и си образуваш нервна система, давай го по спокойно

1-во Купи голфа и после мини при мен да видя какъв е захвата

2-ро Не се притеснявай, една стотинка няма да ти взема


- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Как се свалят секретни болтове?
Стара тема , но открих само още една заключена.

Идей как да отвия такъв тип секретен болт или къде могат да ми свършат работа, ходих до порше изток и извадиха 2 кутии със секрети за този вид но нито един не се напасна.
Снимката е примерна от нета, но моите са същия вид и са на вътре в джантата.
Идей как да отвия такъв тип секретен болт или къде могат да ми свършат работа, ходих до порше изток и извадиха 2 кутии със секрети за този вид но нито един не се напасна.
Снимката е примерна от нета, но моите са същия вид и са на вътре в джантата.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Как се свалят секретни болтове?
вземи размера на "еврейската звезда" вътре, купуваш удебелена вложка E-torx със съответния размер, отиваш на стругар/фрезист да оформи външните дъги и би трябвало да стане.
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Как се свалят секретни болтове?
Болтоте са стягани най-веротно с пистолет и са пренатегнати и се счупи оригиналната приставка. Такова нещо ако се преправи дали ще издържи. Ако намеря къде да ми направят ще се тества.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Как се свалят секретни болтове?
купи няколко и дай да се прправят. Развиването задължително на гайковерт. С ударното усилие ги бори -иначе на ръка голямо усилие и се чупи приставката