Tyan написа:няма никакъв смисъл ...със 150 огромни поражения ....... ограничителя е в главата
Лично моето мнение е, че трябва всички хора на които им се налага да управляват автомобили, да проявяват абсолютна нетърпимост на първо място към властта, която не ебава за състоянито на пътищата... Сами виждате колко милиони са откраднати от републикански фонд "Пътища" с които можеха да се построят десетки и ститици километри качествени пътища! За мен това е фактор но.1 за случващото се или за така наречената "война по пътищата". Всички статистики на МВР показват, че огромната част от жертвите са на третокласни и четвъртокласни пътища и най-малко (4-5% от всички жервти) са на магистрали, а там съответно се кара с най-висока скорост. Не скоростта убива, а неизвестността на пътя

Не знаеш в кой момент ще се джаснеш в някой трап и няма да се забиеш в крайпътно дърво (най-голям % от жертвите са именно по този начин)
Втория важен фактор е техническото състояние на автопарка

Това, че сме сиромашка държава е очевадно, обаче и това, че никой не извършва качествени технически прегледи - също е добре известно. Докато не започне да се контролира тази дейност и не започнат масово да се спират от движение всички автомобили с незиправни спирачки (поне 30% от всичките са такива), с амортисьори на по 10 години, със "заводската" спирачна течност, с гуми "втора ръка - пИрфектни" (обикновенно летни през зимата, в най-добрия случай- всесезонни), с прогнили ламарини и цвят, който вече не е ясно точно какъв е, няма да има оправия!
И третия фактор е колегите от КАТ

Докато тези калпазани не се заемат да си вършат работата, няма как да намалеят жертвите... Кой човек ще спазва правилата, след като знае, че за мизерните 10-20 лева ще си спести всички разправии? Колкото и да се опитваме да бъдем добри шофьори, просто анархията и безнаказаността около нас ни принуждава и ние да бъдем "голфаджии"... Не може да властта да очаква да въвежда някакви правила и без никакъв контрол, хората да ги спазват. То ако беше така, нямаше да има нужда от армия и от МВР. Просто се казва "Не убивай!" и никой нямаше да убива... Обаче, уви, не живеем комунизма, където всички сме равни, еднакво образовани и интелигентни и с еднакви морални ценности... та се налага от време на време да се упржнява контрол над спазването на законите. В случая с автомобилистите,
КАТ (
контрол на автомобилния транспорт) е органа, който трябва да извършва този контрол! А къде е той? Всъщност са се изродили на
РАТ (
рекет от автомобилния транспорт).
Какво друго да кажа по темата

Ако някой се интересува, да провери официалната статистика и да се увери сам, че смъртните случаи заради превишена скорост са може би най-малко от всички... Просто на медиите точно те са най-интересни. Обикновенно са подобни на този с колегата Ландикар (R.I.P) - млади хора с мощен автомобил. Никой не пише и не дава по новините Бай Георги с джугана, който се е претрепал в крайпътното дърво

Тъпите журналисти реват колко са виновни водачите и как се избивали по пътищата

Една дума не чухме за останалите прични за смъртта по пътищата.
Все едно да обвиняваме за престъпността само престъпниците

То е ясно, че те са виновни, но в някои държави полицията и властта като цяло, успяват да я овладеят, а в други (разбирай нашата) - полицията и властта са част от организираната престъпност

Какво очаквате от тези хора? На тях формулата е ясно - за народа хляб и зрелища (чалга и риалитита), а за тях всичко останало... като от време на време се сещат да нахокат лошите шофьори, или пък лошите търговци - спекуланти (на 8-ми март с цветята, сещате ли се Р.Овч к'ви поверки правеше на цветарите) и от време на време някой лош чичо доктор с подкуп

Жалкото е, че не е ясно, от къде да се вземат по-свестни след тези..., че май пак ще се нахендрим на същия голям

Какво повече бих могъл да кажа след това: