Ако някъде има нещо по повода... пуснете линк моля. Но в тази нова тема бих искал да дискутираме кое е най правилното решение в различни екстремни ситуации на пътя.
Сигурно не само аз съм невежа по този въпрос така че темата ще е полезна и на други.
Нека всеки да попита това което го вълнува а останалите ще четем, експертите и хората с много опит пък ще отговарят и ще коментират.
Ето и двата въпроса които ме накараха да създам темата.
1. Коя е най адекватната реакция ако след като си караш със 70-100 км изведнъж усетиш че педала на спирачките потъне и няма спиране?
2. Какъв ще е резултата ако в такава ситуация (карайки със 70-100) изключиш двигателя но си на скорост.
По бързо ли ще спре... ще се счупи ли двигателя?
Дано на никой никога не се случва но ако ако някога се наложи а тук са дадени компетентни мнения всеки ще се сети веднага за темата и ще реагира правилно най малкото с 1-2 секунди по рано... а това може да спаси човешки живот ... а това пък си струва всяка буква изписана тук.
адекватни реакции в случай на инцидент
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Tyan написа:ще напомпам няколко пъти бързо може да се освести ..... ще набия зверска трета ..като понамали ще ударя една ръчна и ще подрифтя .... обаче вярвайте ми в екстремни ситуации теорията не важиняма време и мозъка блокира :)
Да..... и идва времето на интуицията(по определение интуицията е бързанализ и вземане на решение с прескачане на голяма поредица от логически връзки)......а интуиция се създава с опит и тренировки....като млад шофьор(говаря за 80-те години) всяка зима си избрах някоя широка,заледена и пуста улица в някое село и сам си създавах критични ситуации.....е в смекчен вариант рабира се.....това после ми помогна в поне 3 случая да избегна фаталното....
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- dare__devil
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- nikiangel
- Мнения: 94
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Tyan написа:ще напомпам няколко пъти бързо може да се освести ..... ще набия зверска трета ..като понамали ще ударя една ръчна и ще подрифтя .... обаче вярвайте ми в екстремни ситуации теорията не важиняма време и мозъка блокира
Именно защото няма време за мислене и защото мозака блокира
ако един млад шофьор като мен (3 години стаж) е чел тема като тая въобще няма да мисли ами машинално ще почне да изпълнява това дето са го съветвали хората тука.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
там е работата, че няма машинално да почнеш да правиш.... със сигурност ще въздействаш и корегираш, но накрая когато се омажат нещата всичко опира до едно, а именно .. ще имаш късмет да не се разбиеш или малшанса да се разбиеш......
.... щото като те удари адреналина и мисълта, че губиш контрол бъде осъзната от мозъка.....нито ще знаеш точно колко да корегираш, колко газ спирачка да използваш и тн ...... и проблема расте експонентно с нарастването на скороста
....... чувството за сигурност, умения и майсторство е ужасно измамно..... правил съм всякакви маневри ...пилажи ..врътки.... дрифтове... завъртулки ..... 180 ...360 ..... и бях победен от стълб движейки се с 20 (двадесет) км в час
и фа съм го правил хиляди пъти на полигони, писти летища ..... и тогава и сега знам какво трябваше да направя ма нъц
....
.... щото като те удари адреналина и мисълта, че губиш контрол бъде осъзната от мозъка.....нито ще знаеш точно колко да корегираш, колко газ спирачка да използваш и тн ...... и проблема расте експонентно с нарастването на скороста
....... чувството за сигурност, умения и майсторство е ужасно измамно..... правил съм всякакви маневри ...пилажи ..врътки.... дрифтове... завъртулки ..... 180 ...360 ..... и бях победен от стълб движейки се с 20 (двадесет) км в час


- nikiangel
- Мнения: 94
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
jims написа:ISRalien написа:Добре де.. как от 5-та при 70-100 примерно ще влезеш във втора? Аз за трета трябва да натискам яката, кво остава за втора?
Полезна тема според мен!
От 5-та на 4-та и т.н. по най-бързия начин и с ръчната колкото може да донамалиш.
И колкото и да се пише и обсъжда в една такава ситуация човек реагира по интуиция както казаха колегите по-горе. Просто нямаш време да мислиш кое е по-правилното решение.
За човек с опит е така ...няма време да мисли кое е ПО правилното решение.
Ама човек без опит няма никакво решение...
Та ако е прочел някъде нещо ще почне да го изпълнява дословно и да се моли.
Та затова е и темата
- dare__devil
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- dare__devil
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Всички хора са различни, различно се паникьосват, имат различен опит зад волана , различни реакции...Има хора, които никога не са вдигали 60 на втора....Аз казвам моята реакция каква би била...
И да, случвало ми се е да ми потъне педала....с 60-70 след надлез надежда с голф2 1.6 д....хващаше само задно дясно колело...не беше гот , ама голфи не пострада
И защо трябва да летя към стълб?!?! Нали карам по пътя... Наистина разлика между 70 и 100 е голяма ама в краен случай, ако намаля до 60-70, ако се наложи може и през чакъла да се мине ако има коли за заобикаляне и насрещно...
Забърсване на мантинела под малък ъгъл ако се наложи...
И да, случвало ми се е да ми потъне педала....с 60-70 след надлез надежда с голф2 1.6 д....хващаше само задно дясно колело...не беше гот , ама голфи не пострада

И защо трябва да летя към стълб?!?! Нали карам по пътя... Наистина разлика между 70 и 100 е голяма ама в краен случай, ако намаля до 60-70, ако се наложи може и през чакъла да се мине ако има коли за заобикаляне и насрещно...
Забърсване на мантинела под малък ъгъл ако се наложи...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта