Бобината и комутатора ме предадоха..............

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Бобината и комутатора ме предадоха..............

Мнениеот Damian01 » Вто 19 авг 2008 9:02


Вчера вечерта, тъкмо тръгвам от работа и изведнъж колата угасна просто ей-така. И повече не искаше да запали - нито на бензин, нито на газ. Благодарение на колегата joker, който преди време ми беше дал телефона на най-добрия елкон тук във Варна - Вальо, успях да се свържа с него, въпреки късния час- 19.30. Той нямаше възможност да дойде, но ме свърза с мобилни техници, които идват на място с всичко необходимо. Оказа се, че бобината и комутатора са си отишли (при моя двигател те са едно цяло и не може да се смени само комутатора или само бобината, сменя се целия блок). Смениха го и колата веднага си запали и върви нормално.
Добре че това се случи вчера, защото имах спешно пътуване днес, което обаче отложих за края на седмицата. Не е приятно да останеш някъде насред пътя.
Аз си мисля и друго обаче - представяте ли си ако това беше станало, докато изпреварвам някой - изведнъж колата угасва и оставам без спирачки и волан. Какво правим тогава? Няма ли някакъв начин да се предотврати изгарянето на тези важни части, да има някаква защита?
Тези майстори казват, че допълнителен фактор за по-честото изгаряне на бобината и комутатора е карането на газ. Но пък от други майстори, тези в Аспарухово (колегите от Варна сигурно ги знаят) съм чувал, че не карането на газ, а некачествените бобина и комутатор са причина за по-честото изгаряне. Да се надяваме, че са ми сложили добри части и няма след някой и друг месец пак да пиша тук за подобен проблем.
А между другото, тези бобина и комутатор, които смених бяха оригиналните, 14 години и повече са издържали.
Накрая, май ще последвам примера на joker, който в една тема беше писал да си носим резервни бобина и комутатор в багажника.............




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 19 авг 2008 9:16


За изгарянето на бубината и комутатора освен тяхната възраст и качество допринасят много и кабелите за свещите и самите свещи.По принцип ако имаш пробиваща свещ или порибващ кабел това товари бубината (понеже иначе искрата се получава между свещтта и електрода и както е изчислена да работи бубината).Даже още по времето на Москвич 408 в лулите накрая имаше едни съпротивления за да може ако свещтта пробие това съпротивление да поеме повишения товар и да не претоварва бубината.
Сега си го представи това претоварване на всеки оборот на двигателя по веднъж при пробил или започнал да пробива кабел или свещ.
Не казвам,че това се е случило при теб понеже може просто да си му е дошло времето....това само спомага и може да е карана така преди 5 години да кажем :)
По повод изгасването - той двигателя гасена ама ако си на скорост продължава да се върти а ако се върти имаш вакуум за спирачките и налягане на сервото....ама натиснеш ли съединителя волана става пън а спирачките след 2-3 натискания и те (освен ако не си с АБС като мен - той е електрически и не го грее работи ли двигателя или не).
Успех!
Дано са ти сложили кчаествени!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 19 авг 2008 10:05


Да, колегата zfa е прав относно причините за изгарянето.
Друга причина може да е хлабавото им хващане към корпуса на автомобила.
Алуминиевата плочка, на която е изграден комутатора служи за радиатор за охлаждане на мощния транзистор вътре, Все пак- тя не е с достатъчно голяма площ, за да осигури ефективно охлаждане. Помага й ламарината на купето ;) При хлабаво закрепване или отстояние от ламарината не може да се осигури добър температурен мост с алуминиевия радиатор. Даже съм виждал предложения за обмазване на основата на радиатора с термопроводяща паста (има ги в магазините за електронни компоненти)
Аз това за пастата си го спестих, де, ама доста яко си стегнах болтчетата ;)


Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот XIKS » Вто 19 авг 2008 11:19


пусни си и едно кабелче допълнително за маса няма да сгрешиш :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 19 авг 2008 12:54


На мене също ми казаха че основната причина за изгаряне е охлаждането. Виждъл съм пасати с едни кръгли бобини - ъе дали не са маслени? Иначе и моята беше изгоряла и 2-3 дена карах с такава от лада (комутатора ми беше здрав). И сега въпреки че имам резервни - не ги нося. Има много части които могат да те оставят на пътя.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта