Вчера вечерта, тъкмо тръгвам от работа и изведнъж колата угасна просто ей-така. И повече не искаше да запали - нито на бензин, нито на газ. Благодарение на колегата joker, който преди време ми беше дал телефона на най-добрия елкон тук във Варна - Вальо, успях да се свържа с него, въпреки късния час- 19.30. Той нямаше възможност да дойде, но ме свърза с мобилни техници, които идват на място с всичко необходимо. Оказа се, че бобината и комутатора са си отишли (при моя двигател те са едно цяло и не може да се смени само комутатора или само бобината, сменя се целия блок). Смениха го и колата веднага си запали и върви нормално.
Добре че това се случи вчера, защото имах спешно пътуване днес, което обаче отложих за края на седмицата. Не е приятно да останеш някъде насред пътя.
Аз си мисля и друго обаче - представяте ли си ако това беше станало, докато изпреварвам някой - изведнъж колата угасва и оставам без спирачки и волан. Какво правим тогава? Няма ли някакъв начин да се предотврати изгарянето на тези важни части, да има някаква защита?
Тези майстори казват, че допълнителен фактор за по-честото изгаряне на бобината и комутатора е карането на газ. Но пък от други майстори, тези в Аспарухово (колегите от Варна сигурно ги знаят) съм чувал, че не карането на газ, а некачествените бобина и комутатор са причина за по-честото изгаряне. Да се надяваме, че са ми сложили добри части и няма след някой и друг месец пак да пиша тук за подобен проблем.
А между другото, тези бобина и комутатор, които смених бяха оригиналните, 14 години и повече са издържали.
Накрая, май ще последвам примера на joker, който в една тема беше писал да си носим резервни бобина и комутатор в багажника.............



Бобината и комутатора ме предадоха..............
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За изгарянето на бубината и комутатора освен тяхната възраст и качество допринасят много и кабелите за свещите и самите свещи.По принцип ако имаш пробиваща свещ или порибващ кабел това товари бубината (понеже иначе искрата се получава между свещтта и електрода и както е изчислена да работи бубината).Даже още по времето на Москвич 408 в лулите накрая имаше едни съпротивления за да може ако свещтта пробие това съпротивление да поеме повишения товар и да не претоварва бубината.
Сега си го представи това претоварване на всеки оборот на двигателя по веднъж при пробил или започнал да пробива кабел или свещ.
Не казвам,че това се е случило при теб понеже може просто да си му е дошло времето....това само спомага и може да е карана така преди 5 години да кажем
По повод изгасването - той двигателя гасена ама ако си на скорост продължава да се върти а ако се върти имаш вакуум за спирачките и налягане на сервото....ама натиснеш ли съединителя волана става пън а спирачките след 2-3 натискания и те (освен ако не си с АБС като мен - той е електрически и не го грее работи ли двигателя или не).
Успех!
Дано са ти сложили кчаествени!
Сега си го представи това претоварване на всеки оборот на двигателя по веднъж при пробил или започнал да пробива кабел или свещ.
Не казвам,че това се е случило при теб понеже може просто да си му е дошло времето....това само спомага и може да е карана така преди 5 години да кажем

По повод изгасването - той двигателя гасена ама ако си на скорост продължава да се върти а ако се върти имаш вакуум за спирачките и налягане на сервото....ама натиснеш ли съединителя волана става пън а спирачките след 2-3 натискания и те (освен ако не си с АБС като мен - той е електрически и не го грее работи ли двигателя или не).
Успех!
Дано са ти сложили кчаествени!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да, колегата zfa е прав относно причините за изгарянето.
Друга причина може да е хлабавото им хващане към корпуса на автомобила.
Алуминиевата плочка, на която е изграден комутатора служи за радиатор за охлаждане на мощния транзистор вътре, Все пак- тя не е с достатъчно голяма площ, за да осигури ефективно охлаждане. Помага й ламарината на купето
При хлабаво закрепване или отстояние от ламарината не може да се осигури добър температурен мост с алуминиевия радиатор. Даже съм виждал предложения за обмазване на основата на радиатора с термопроводяща паста (има ги в магазините за електронни компоненти)
Аз това за пастата си го спестих, де, ама доста яко си стегнах болтчетата
Друга причина може да е хлабавото им хващане към корпуса на автомобила.
Алуминиевата плочка, на която е изграден комутатора служи за радиатор за охлаждане на мощния транзистор вътре, Все пак- тя не е с достатъчно голяма площ, за да осигури ефективно охлаждане. Помага й ламарината на купето

Аз това за пастата си го спестих, де, ама доста яко си стегнах болтчетата

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
На мене също ми казаха че основната причина за изгаряне е охлаждането. Виждъл съм пасати с едни кръгли бобини - ъе дали не са маслени? Иначе и моята беше изгоряла и 2-3 дена карах с такава от лада (комутатора ми беше здрав). И сега въпреки че имам резервни - не ги нося. Има много части които могат да те оставят на пътя.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта