За колегата от Мадрид със сигурност е така,ама тука не е баш толкова сигурно,че новата кола е свързана с по-малко разходи.Всичко е въпрос на имане и нямане.Ако в Испания покупката на кола на лизинг е сравнима пропорционално отнесено към доходите с покупката на телевизор на лизинг тук не е така.Като си купувам телевизор знам ,че губя на 100 процента 1500 лв. защото няма продаване така или иначе,ама не ми дреме защото тези пари не ме бъркат.Като сметна обаче,че прилична нова кола дето да не е чак толкова пластмасова и долнопробна под 40 хил.лв.няма и след три години с голям зор ще взема максимум 20 хил. нещо не ми се вързва сметката.Губя поне 20 хил.лв. за три години.Ако вместо нова за 40 хил. от голф клас взема стара за 25 хил.,но от по висок клас след три години и взимам 20 хил.или загубата ми е 5 хил.,с подръжка квото ще да е няма да се навра с едни 20 колкото ми е загубата от новата кола.Да не говорим,че и по месеци да ги смятаме пак не се вързва сметката на новата кола спрямо доходите .Примерно прилична кола е около 700-800 лв. на месец вноска,около 300 лв.бензин стават 1000 лв.като сметнеш разходите и за обслужване примерно маслото вместо да го сменя за 100 лв. на гаранционната отива на около 300 лв.Та в тоя ред на мисли,за моята стара кола съвсем не давам по 1000 лв. на месец в момента,нито 12 хил. на година.Так,че старата /в разумна някаква възраст и състояние кола/ засега ми е по изгодна от новата такава.Аз лично не бих карал сдробена пластмасарка от най нисък клас само и само за да се бия в гърдите ,че карам кола от магазина,нито ме блазни мисълта да свалям найлоните на някой кенеф за 20-25 хил. лв./на тея пари са само от кенеф и нагоре чисто нови/и да се гордея с това.За кола дето няма и марка /примерно като Киа,Деу Нубира пък е още по зле работата/ взета за около 30 преди три години сега трудно и се взимат 6 хил и то ако се намери желаещ купувач изобщо,бая загуба е и си обречен поне десет години да караш гаден кенеф ,та поне после и за скраб да го дадеш да не те е яд/.Та докато не станат заплатите за нормален квалифициран труд от порядъка на 4-6 хил лв. новата кола няма да е добра оферта,а всъщност новата кола си е винаги глезотия,аз лично в повечето случаи бих заложил на 1-3 годишна кола,на която някой друг е обрал луфтовете по сметките
