Странни обороти на празен ход.. ? - РЕШЕНО !!!

Техническа и сервизна информация за Passat
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 19 яну 2007 12:15


Цъкането чуващо се от инжекциона може и да е от стъпковото моторче. Ако си държи човек пръста отстрани на лостчето му - усеща се като се движи.

За релето:
Май наистина релето за климатика трябва да е на позиция 1 на нормалния панел (горния ляв ъгъл), и номера на самото реле да е 13.
Т.е. това едва ли е реле за климатик.

Това на снимката е на позиция 13. На една от схемите които имам там наистина е дадено да има реле за подгряване на колектора.

Ако действително това реле е за подгряване на колектора, то щом трака значи или е скапано, или управлението му е проблем (по-вероятно).
Доколкото виждам по схемите, при някой модели има датчик - термоключ специално за него, който го управлява, при други компютъра върши таз работа на база сигналите от датчиците за температура.

Т.е. може би е добре да провериш датчиците за температура и куплунзите им, вкл. датчика за температура над инжектора. Възможно е от там да идва проблема - повреден датчик (или лош контакт на куплунга му) може да лъже компютъра. Най-лесно е да разбуташ куплунзите - често се окисляват и правят проблеми.

А също и виж дали работи клапата за подаване топъл/студен въздух под филтъра - понякога се отчупва ухото с което е хваната към жилото и си застава в каквото й е кеф положение (оправя се с телчица). :-)




A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Съб 10 май 2008 8:10


Абсолютно същия проблем имам и аз. Първо цъкане на реле 1, след 1-2 седмици започна да се самофорсира на газ и да работи неравномерно на бензин (все едно работи на 3 цилиндъра и пуши отзад). Модела ми е RP 1.8 MI 1988 г. Веднага се разчетох тука и видях мнението на колегата. Проверих маркуча от смукателните колектори към сервото на спирачките и констатирах, че при запален автомобил, когато размърдам връзката между маркуча и сервото (един гумен накрайник, който влиза в гумена шайба на сервото), се чува съткане на въздух. Силиконирах току що тази връзка, маркуча и клапанчето на него ми се струват здрави. Изчаквам 2-3 часа и ще тествам. Ако това е цялата работа съм голям длъжник на колегата, който пусна тази тема. Обиколих много псевдо майстори в уж добри сервизи и всички вдигаха рамене :) Смених свещи, кабели, силиконирах тампона под моното, който също изпускаше малко въздух от уплътнението, но не се промени нищо. Сега се моля да съм приключил проблема :)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 10 май 2008 10:03


A_P_O_C_K написа:... , силиконирах тампона под моното, който също изпускаше малко въздух от уплътнението, но не се промени нищо. Сега се моля да съм приключил проблема :)


Всичко друго е хубаво, че си го направил, но това със силиконизирането, при положение че тампона е закъсан няма да има дълготраен ефект и е добре да се смени щом е дошло времето му. Върху него действа агресивна среда - бензин, маслени пари, газ ако си с АГУ.
Срува ок 24 лв.


A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Съб 10 май 2008 21:13


И аз съм на същото мнение за силиконирането и си бях купил нов тампон, обаче поредните пишман разбирачи в сервиза разглобиха и ми казаха, че стария си е хубав, само трябвало да се уплътни добре. Силиконираха стария и си ми върнаха новия, а аз съответно си го върнах в магазина :) След уплътняването на маркуча от смукателните колектори към сервото колата работи по-стабилно, по-рядко вдига високи обороти и за малко (проблема стои, но има промяна някаква), обаче е налице следното странно нещо: Гася колата, след това давам контакт и заставам отпред под капака. Стъпковото моторче цъка яко, съпроводено с по-рядко цъкане на реле 1 в купето. Това става на топъл ЗАГАСЕН мотор. Дайте подробни ел.схеми някакви за тая кола, за да се разбере кое кое контролира и какви импулси подава и по симптомите ше хванем разковничето. Определено тия два компонента си взаимодействат, обаче в каква последователност още не мога да си обясня. Това е някаква абсолютна дреболия и започвам да се нервирам вече, а ремонтирам и други работи и става мазало. Влезте ми в гаража на сайта да видите как поддържам и ремонтирам аз :)


A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Нед 11 май 2008 19:14


Добавям след 1 ден - мотора работеше по-добре, докато не заредих газ догоре в бутилката. След това проблема зачести... Не знам дали има нещо общо, какво ще кажете? Може ли изпарителя да е причина? Да му направя едно обслужване с почистване и смяна на мембрани? Пак реле 1 цъка яко на моменти заедно със стъпковото моторче, мотора вдига обороти, дави се и така...


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 12 май 2008 10:31


A_P_O_C_K написа:... странно нещо: Гася колата, след това давам контакт и заставам отпред под капака. Стъпковото моторче цъка яко, съпроводено с по-рядко цъкане на реле 1 в купето. Това става на топъл ЗАГАСЕН мотор. ... :)

:No Опасявам се, че не четеш писаното на предишната страница.
В поста си там съм дал шорт къти към четири теми изписани във форума, като третата :idea: от горе надолу вярвам ще даде отговорите на въпросите които те интересуват.
:wink: Смятам, че ако си почистиш или смениш ПХ - стъпковия мотор за празния ход, нещата ще се променят коренно.


A_P_O_C_K
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот A_P_O_C_K » Пон 12 май 2008 20:13


Така, какво направих днес: Взех си под мишничка ръководството за експлоатация на автомобила на руски и започнах според инструкциите да замервам елементите. Датчик за положението на дросела - ОК, Единия термодатчик на тройника - ОК, другия нещо е под съмнение, Стъпково моторче: по единия параметър ОК, по другия малко под норма (ще го почистя утре), Подгряването на всмукателните колектори (таралежа) - В ПЪТИ НАД НОРМАТА (някои тук споменаха, че реле 1 отгоре на таблото може би отговаря за него, а това реле си цъка често и осезаемо), Ламбда сондата опитах с мултицед, но трябва тестер със светлодиод иначе не става, общо взето всичко може да бъде проверено... Та логиката ме води тук - КАКВО БЪРКА ТАРАЛЕЖА В СИСТЕМАТА И ГОРЕНЕТО, КОГАТО НЕ РАБОТИ ИЛИ РАБОТИ КОФТИ ??? Може би отговора на този въпрос ще помогне на много водачи, които изобщо не се сещат за този елемент. Доколко е отговорен за добрата работа И ОБОРОТИ и бърка ли някак стъпковия мотор чрез някаква информация, която подава на управляващото устройство ???????

П.П.: В посочения от колегата трети линк не открих нищо особено (като изключа общата култура по някои въпроси :) ). Може би проблема ми е комплексен, но все си мисля, че е нещо дребно. Дайте някаква информация за тоя таралеж какво прави и бърка ли работата...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 13 май 2008 7:35


къде мери стойностите на таралежа, че са в пъти над нормата?
Таралежа работи до 60 градуса и служи да се загряват колекторите за по-добро разпръскване на гориво.
Ако и при загрял мотор имаш проблем - таралежа не участва.
Той е един реотан и не мисля, че влияе толкова на работата на мотор, освен в случай, че не работи - студена има възможност да се дави.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Нако91 и 52 госта