Как да махна платката на километража? Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Как да махна платката на километража? Б3

Мнениеот Gencata » Вто 02 сеп 2008 17:38


Пасатът е 91 г. 1.8 без оборотомер. Искам да махна платката с приборите от бялата пластмаса около тях, за да стигна до запойките отзад на самата платка. Някой може ли да ми каже къде се държи платката, на колко места, и трябва ли първо да махна часовника и другите мерилки отгоре или не? Благодаря предварително!




Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Вто 02 сеп 2008 22:02


Тахомера се държи на 4 винта. Уреда за температура/ниво на горивото и часовника се издърпват. После трябва да развиеш винта на статилизатора на напрежение, намира се под часовника. Самата платка се държи на щипки.


Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Мнениеот Gencata » Вто 02 сеп 2008 23:43


Благодаря, успях да го разглобя. :D Личи ли си по нещо, че една спойка е студена или не? Проблемът на платката ми е, че често температурата и нивото на горивото падат на нула по време на движение. Също и при вклучване на контакт лампичките за маслото и температурата светят слабо или изобщо не светят. Всичко описано се оправя с удар отгоре по таблото, за това си мисля, че причината е студена спойка. Къде да презапоя за споменатите дефекти или къде най-често се презапойва по платката, защото прочетох, че е често срещан дефект "студената спойка"?


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 03 сеп 2008 7:47


Обикновено се скапват от вибрации спойките на куплунга, в който се включва входящия кабел.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 03 сеп 2008 8:12


Gencata написа:Личи ли си по нещо, че една спойка е студена или не?
Да, макар, че си иска леко тренинг ;)
Принципно хубавата спойка е лъскава, добре и отвсякъде обляла крачето на елемента и контактната площадка, за която е запоено и не седи като капка, а по-скоро катооо.... да го кажем като вулкан... или като охладителна кула на ТЕЦ. Конус, ама стените не са прави, а дъги.
Всяко посивяване на тинола означава че той е окислен. Ако спойката седи като топче това води до лушо контактуване с контактната площадка и за толкова време със сигурност ще е окислил отдолу. Много често при механично скъсване на спойката като размърдаш елемента се вижда ясно как крачето се мести от страната на спойките.
По принцип спойки се оправят с много колофон!!! Дори не е задължително да се добавя тинол. Вярно, отстрани се получава ореолче с прегорял (кафяв) колофон, но пък спойката е здрава ;) Няма да го караш километража на изложба, я! :lol: А и този колофон спокойно се чисти с четка за зъби и спирт, ако чааак толкова ще се виждат спойките (което при теб няма да се случи) и си мераклия :)
Не прегрявай поялника, защото иначе колофона изгаря още преди да си стигнал с него до спойката и нищо не правиш. За случая ще ти трябва поялник с мощност не-повече от 15-20W.
Посмъртно не си и помисляй да исползваш активни (кислинни) флюсове!!! Те се исползват за запояване на метали, различни от мед и задължително след това платките се мият във вода със слаба основа за неутрализация. Иначе за 1/2-1 година спойката кородира и става по-лошо!
Успех!


rolenski
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rolenski » Съб 06 сеп 2008 22:32


Имах същия проблем с passat 2 и наистина се оказа хлабава спойка,значи в горния десен ъгъл ако си с лице към таблото има един транзистор с трикрачета,при мен те се бяха отлепили,проблема ми беше като твоя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта