2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
tihony_audio
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот tihony_audio » Съб 18 апр 2009 20:57


1.Каква е разликата м/у бензиновите попми за различните модели двигатели ? Само в налягането ли е ? :?
2.Възможно ли е да се сложи бензинова помпа на 1.8 ABS Мотор от (да речем) 2.0 с цел приток на повече гориво - по голям вървеж ? :roll:

Благодаря предварително :wink:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот zfa159 » Съб 18 апр 2009 21:05


По точка 1. - незнам.
по точка 2. - в моното има регулатор на налягането и няма да постигнеш кой знае какво...отделно,че комп-а получава обратна информация от ламбда сондата и дори да успееш някак да налееш повече гориво той като види,че сместа е богата (понеже ти ще наливаш гориво ама въздух няма как да влиза повече) ще корегира времето за отваряне на дюзата и ще се намали постъпващото гориво и ще има нулев ефект като краен резултат.
За наляганията :
-помпа на АБС мотор - 3.0 бара. След реглуране на налягането - 0.8 до 1.2 бара към дюзата
-помпа на 2Е мотор - 3.0 бара.след регулиране на налягането - 2.5 бара към дюзите

А начините да накараш един АБС мотор да върви повече са основно механични - слагаш вал от 2Е (има някакъв ефект във високите оборти),разни генерации се сменяха и такива неща,изпилваш таралежа във всмукателния колектор и т.н.....с помпа и гориво трудно ще постигнеш нещо понеже както ти казах комп-а си регулира сместа обратно в границите по други начини.
Успех!


Потребителски аватар
tihony_audio
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот tihony_audio » Съб 18 апр 2009 21:20


А аз си мислих ,че като нямам дебитомер то ще си смуче повече въздух и ще стане работата :arrow: ама явно НЕ ! :banghead:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот radotom » Съб 18 апр 2009 21:45


zfa159 написа:-помпа на 2Е мотор - 3.0 бара.след регулиране на налягането - 2.5 бара към дюзите

Само 1 лека поправка ;)
3 бара е след регулатора при липса на вакуум- т.е.- преди да запали колата и след 3 000 оборота ;)
При наличие на вакуум налягането вече си пада на 2.5 бара, както си писал.
Иначе помпата на 2Е,PB и PF, преди регулатора, мисля, че трябва да може да даде 5 или 6 бара (не съм сигурен)

Всичко друго съм съгласен напълно! :да:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 18 апр 2009 23:43


radotom написа:
zfa159 написа:-помпа на 2Е мотор - 3.0 бара.след регулиране на налягането - 2.5 бара към дюзите

Само 1 лека поправка ;)
3 бара е след регулатора при липса на вакуум- т.е.- преди да запали колата и след 3 000 оборота ;)
При наличие на вакуум налягането вече си пада на 2.5 бара, както си писал.
Иначе помпата на 2Е,PB и PF, преди регулатора, мисля, че трябва да може да даде 5 или 6 бара (не съм сигурен)

Всичко друго съм съгласен напълно! :да:

Ауто дата казва 3.0 след регулатора 2.5


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот Dpop » Нед 19 апр 2009 0:36


Точно за това какво може да се изцеди от мотор АБС има доста изписано.
В кратце, не повече от 10-12 к.с.(което почти не се усеща по думи на хора, които са го правили) като трябва да се хвърлят известни средства за спортен възд. филтър, подмяна на генерацията, слагане на чип и както е писал и колегата по-горе монтиране на разпр. вал от 2е.
:wink: Е може да се постигне малко по-добро ускорение(ряз) ако се улекоти маховика и биелите, но пък се загубва моща при баири и там ще трябва да се премине на по-ниска предавка.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот Danny boy » Нед 19 апр 2009 11:23


основно най-ефтино ще ти излезе колега с разпределителен вал от 2Е,смяна на лещата на изходящия колектор пак от 2Е,и май това е.....леко ще се усвежи колата но,...не си попаднал на модел за гонки.Ако искаш генерално повече вървеж-сменяй колата.Трябва ти нещо 1.8-2.0 16V,136-150кс и леко купе,пасата си е танк.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот zfa159 » Нед 19 апр 2009 11:24


К.Одаджийски написа:
radotom написа:
zfa159 написа:-помпа на 2Е мотор - 3.0 бара.след регулиране на налягането - 2.5 бара към дюзите

Само 1 лека поправка ;)
3 бара е след регулатора при липса на вакуум- т.е.- преди да запали колата и след 3 000 оборота ;)
При наличие на вакуум налягането вече си пада на 2.5 бара, както си писал.
Иначе помпата на 2Е,PB и PF, преди регулатора, мисля, че трябва да може да даде 5 или 6 бара (не съм сигурен)

Всичко друго съм съгласен напълно! :да:

Ауто дата казва 3.0 след регулатора 2.5

И аз оттам го видях и затова го написах толкова смело :talk:


Потребителски аватар
tihony_audio
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот tihony_audio » Нед 19 апр 2009 17:43


...не си попаднал на модел за гонки

това ми е ясно и с VR6 да е пак си тежи ПАСКО :Mr Green Fun ,просто скоро ще се наложи да сменям бензиновата помпа, и така и така ще се дават парички ми беше интересно дали ще се получи тази МАГАРИЯ :mrgreen:


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот nepreklonniq » Нед 19 апр 2009 19:41


Разлика има не само в налягането, но и в захващането в кошницата. И още и в изхода - там където се снажда маркуча за горивото. За В3 и В4 - зависи от коя година са, има точно разлика в този пластмасов край на помпата. Затова, за да си сигурен, че взимаш точната помпа, сваляш старата и отиваш с нея в магазина. Освен това е хубаво да ти я сложат в сервиз, за да ти тече и гаранцията! За втора употреба - не ти препоръчвам, защото може да те изкара 1 година, но може да спре и след 1 месец. :D


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот sigman » Пон 20 апр 2009 14:35


Hristo Dimov написа:Разлика има не само в налягането, но и в захващането в кошницата. И още и в изхода - там където се снажда маркуча за горивото. За В3 и В4 - зависи от коя година са, има точно разлика в този пластмасов край на помпата. Затова, за да си сигурен, че взимаш точната помпа, сваляш старата и отиваш с нея в магазина. Освен това е хубаво да ти я сложат в сервиз, за да ти тече и гаранцията! За втора употреба - не ти препоръчвам, защото може да те изкара 1 година, но може да спре и след 1 месец. :D

БЕНЗИНОВА ПОМПА САМО НОВА ..А иначе смяната и на пасат 1,8 РП мотор е повече от елементарна :да:
...колкото по малко бензин в резервоара толкова по лесна е смяната....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот radotom » Пон 20 апр 2009 16:18


zfa159 написа:
К.Одаджийски написа:Ауто дата казва 3.0 след регулатора 2.5

И аз оттам го видях и затова го написах толкова смело :talk:


Да, вярно е, че там така пише.
Но налягането съм го мерил и без да е запалил двигателя е 3 бара. После пада на 2.5
В момента леко ми изпуска щуцера на манометъра (трябва ми дифтунга), иначе и на мен ми е любознателно колко ще вдигне помпата преди регулатора.
Относно физическите разлики в помпите на В3 и В4 - не съм компетентен, но ваското1 беше писал за подобен проблем при него навремето: Като е купил колата е била с помпа от моно. Пак си правила 3-те бара, пак вървяла, но при опит да се издуе километража- загивала!
Май по спомени обозначението е в някакви цветни точки ли, какво...
Васе, подскажи, моля те!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 2 Въпроса за Бензиновите помпи (Passat B3)

Мнениеот nepreklonniq » Пон 20 апр 2009 19:08


При сегашните пройзводители - Metelli, Маpco и PTZ, такива точки не съм виждал. Разликите са в захващането и в изходния край за бензина. Затова се сваля тази - старата :) И да уточня че говоря за помпи за моно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov, tdi fen и 34 госта