Здравейте колеги !
Преди няколко дни ми се спука маркуча на охладителната система, този, който влиза в горната част на радиатора. Имах съмненея за гарнитура, но майстора каза, че не е от нея. Маркучите ми се струват твърдички( имам в преввид твърди до такава степен, че като ги стисна не мога да опра единия край до другия, а пръстите ми "потъват " съвсем малко)след като двигателя загрее до работна температура. Та молбата ми е някой ако знае колко трябва да са твърди маркучите и дали изобщо е нормално да са твърди, моля да сподели с мен !



проблем с охладителната система
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: проблем с охладителната система
а колата е?и е с двигател? 

Re: проблем с охладителната система
извинявам се за пропуска !
колата е пасат 2 92 година с двигател 1,8 бензин/газ
колата е пасат 2 92 година с двигател 1,8 бензин/газ
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с охладителната система
Системата работи под налягане така или иначе....колкото повече се повишава температурата на охладителната течност толкова по-голямо става и налягането....т.е. е нормално да стават по-твърди при температура около 90-95 градуса. Иначе капачката на разширителния съд играе ролята на клапан,който при по-високо налягане сработва и изпуска част от налягането за да го държи в норма...мисля,че на 1.2 бара запичваше да изпуска.
И на моята кола не мога да стисна почти изобщо маркуча при загрял двигател....ама 10-тина 15 минути след като съм го изгасил няма такъв проблем.
По принцип системата може да се надува повече ако :
-има проблем с капачката и не работи предпазния клапан....тогава при по-високо ниво на охл.течност от максимума налягането се повишаваша повечко.
-има проблем с изпарителя на газовата уредба - скъсана дебела мембрана отзад и вкарва газ под налягане в охл.течност - караш известно време само на бензин и гледаш дали се надуват пак така....пък и тогава антифриза мирише на газ.
-има проблем с гарнитурата на главата....тогава пък би трябвало да губи по малко антифриз (ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време) и като работи колата да виждаш мехурчета в разширителния съд....също така по сервизите могат да го проверят - гледа се дали има наличие на CO (съставка в изгорелите газове) в антифриза....и всичко става ясно.
А може маркуча да се е спукал просто от старост...едва ли е сменян някога...на един колега му изгърмяха всичките маркучи и тройници буквално за седмица....а нямаше никакъв проблем в главата....просто от старост.
Успех!
И на моята кола не мога да стисна почти изобщо маркуча при загрял двигател....ама 10-тина 15 минути след като съм го изгасил няма такъв проблем.
По принцип системата може да се надува повече ако :
-има проблем с капачката и не работи предпазния клапан....тогава при по-високо ниво на охл.течност от максимума налягането се повишаваша повечко.
-има проблем с изпарителя на газовата уредба - скъсана дебела мембрана отзад и вкарва газ под налягане в охл.течност - караш известно време само на бензин и гледаш дали се надуват пак така....пък и тогава антифриза мирише на газ.
-има проблем с гарнитурата на главата....тогава пък би трябвало да губи по малко антифриз (ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време) и като работи колата да виждаш мехурчета в разширителния съд....също така по сервизите могат да го проверят - гледа се дали има наличие на CO (съставка в изгорелите газове) в антифриза....и всичко става ясно.
А може маркуча да се е спукал просто от старост...едва ли е сменян някога...на един колега му изгърмяха всичките маркучи и тройници буквално за седмица....а нямаше никакъв проблем в главата....просто от старост.
Успех!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем с охладителната система
zfa159 написа:...ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време...
Според мен, това не е вярно.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: проблем с охладителната система
клапана на капачката на разширителният съд работи при 1,3-1,5 bar.ако ти се струва че маркучите са много твърди, първо смени капачката.оригинална от представители на VW е около 20 лв.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с охладителната система
myrshavija написа:zfa159 написа:...ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време...
Според мен, това не е вярно.
Ако си твърде стриктен и често гледаш дали си е на мястото особено при температура на охл.течност над 60-70 градуса има известни изпарения на антифриза....стигат до 0.5Л на месец....ако правиш като мен и го гледаш всеки ден на студен и на загрял двигател


Иначе ако системата не се иотваря никога за нишо след като веднуж установи някакво ниво (изхвърли ненужното през капачката) трябва да си седи все толкова колкото и време да минава.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем с охладителната система
Не разбирам защо трябва да се отваря капачката? Нали затова е прозрачно казанчето. Моя добитък е на 16г вече и за една година не помня да съм доливал. Колкото пъти погледна стои все на същото ниво. Виж с маслото е друга работата. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с охладителната система
myrshavija написа:Не разбирам защо трябва да се отваря капачката? Нали затова е прозрачно казанчето. Моя добитък е на 16г вече и за една година не помня да съм доливал. Колкото пъти погледна стои все на същото ниво. Виж с маслото е друга работата.
Прозрачно е...ама като е ново...като стане на 100 години не е




-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем с охладителната система
zfa159 написа:Та затова - отварям и си гледам onlineи открих това свойство на антифриза да изчезва под формата на деликатна пара докато гледам умно къде ми е нивото
Колега, надявам се не си завираш физиономията над отвора и да гледаш как по вътрешните стени на казанчето се стича съвсем леко разпенения антифриз от малкото маркуче, особено при температура около 60-70 градуса, когато почва да се носи неговия чаромат. Антифриза е доста вреден! Прониква през кожата, чрез вдишвания, нервни смущения, ала-бала. Особено този синия. Май той се водеше от тези етилгликоловите, забранени в Германия, а тука се продава като върха на сладоледа при антифризите. Даже произведен в Германия

И един съвет към колегите със спукани радиаторчета на парното - сменяйте ги. Доста хора дали от невежество, дали от друго, мислят, че негативния ефект е само запотяването на джама и финансовите угризения свързани с евентуалния ремонт, пък, че го диша никой не се замисля.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с охладителната система
и моя е така като застане и не мърда
- me4oka7
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 14:17
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: проблем с охладителната система
Аз пък всеки път като прибера колата в гаража отварям капака да е готов за проверка на другата сутрин.
От едно езвестно време нивото не се променя. /вече/

От едно езвестно време нивото не се променя. /вече/

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 40 госта