проблем с охладителната система

Техническа и сервизна информация за Passat
vinetu
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

проблем с охладителната система

Мнениеот vinetu » Сря 06 май 2009 9:05


Здравейте колеги !
Преди няколко дни ми се спука маркуча на охладителната система, този, който влиза в горната част на радиатора. Имах съмненея за гарнитура, но майстора каза, че не е от нея. Маркучите ми се струват твърдички( имам в преввид твърди до такава степен, че като ги стисна не мога да опра единия край до другия, а пръстите ми "потъват " съвсем малко)след като двигателя загрее до работна температура. Та молбата ми е някой ако знае колко трябва да са твърди маркучите и дали изобщо е нормално да са твърди, моля да сподели с мен !




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот IvanMan » Сря 06 май 2009 9:20


а колата е?и е с двигател? :banghead:


vinetu
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот vinetu » Сря 06 май 2009 9:23


извинявам се за пропуска !
колата е пасат 2 92 година с двигател 1,8 бензин/газ


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот zfa159 » Сря 06 май 2009 10:33


Системата работи под налягане така или иначе....колкото повече се повишава температурата на охладителната течност толкова по-голямо става и налягането....т.е. е нормално да стават по-твърди при температура около 90-95 градуса. Иначе капачката на разширителния съд играе ролята на клапан,който при по-високо налягане сработва и изпуска част от налягането за да го държи в норма...мисля,че на 1.2 бара запичваше да изпуска.
И на моята кола не мога да стисна почти изобщо маркуча при загрял двигател....ама 10-тина 15 минути след като съм го изгасил няма такъв проблем.
По принцип системата може да се надува повече ако :
-има проблем с капачката и не работи предпазния клапан....тогава при по-високо ниво на охл.течност от максимума налягането се повишаваша повечко.
-има проблем с изпарителя на газовата уредба - скъсана дебела мембрана отзад и вкарва газ под налягане в охл.течност - караш известно време само на бензин и гледаш дали се надуват пак така....пък и тогава антифриза мирише на газ.
-има проблем с гарнитурата на главата....тогава пък би трябвало да губи по малко антифриз (ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време) и като работи колата да виждаш мехурчета в разширителния съд....също така по сервизите могат да го проверят - гледа се дали има наличие на CO (съставка в изгорелите газове) в антифриза....и всичко става ясно.
А може маркуча да се е спукал просто от старост...едва ли е сменян някога...на един колега му изгърмяха всичките маркучи и тройници буквално за седмица....а нямаше никакъв проблем в главата....просто от старост.
Успех!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот myrshavija » Сря 06 май 2009 11:41


zfa159 написа:...ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време...

Според мен, това не е вярно.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот IvanMan » Сря 06 май 2009 17:43


клапана на капачката на разширителният съд работи при 1,3-1,5 bar.ако ти се струва че маркучите са много твърди, първо смени капачката.оригинална от представители на VW е около 20 лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот zfa159 » Сря 06 май 2009 21:05


myrshavija написа:
zfa159 написа:...ама то и иначе си се губи понеже има навика да се поизпарява от време на време...

Според мен, това не е вярно.

Ако си твърде стриктен и често гледаш дали си е на мястото особено при температура на охл.течност над 60-70 градуса има известни изпарения на антифриза....стигат до 0.5Л на месец....ако правиш като мен и го гледаш всеки ден на студен и на загрял двигател ;) ...при условие,че като отвиваш капачката не изтича нишо...а само над казанчето се носи лека пара mhihi
Иначе ако системата не се иотваря никога за нишо след като веднуж установи някакво ниво (изхвърли ненужното през капачката) трябва да си седи все толкова колкото и време да минава.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот myrshavija » Чет 07 май 2009 5:10


Не разбирам защо трябва да се отваря капачката? Нали затова е прозрачно казанчето. Моя добитък е на 16г вече и за една година не помня да съм доливал. Колкото пъти погледна стои все на същото ниво. Виж с маслото е друга работата. :mrgreen:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот zfa159 » Чет 07 май 2009 9:21


myrshavija написа:Не разбирам защо трябва да се отваря капачката? Нали затова е прозрачно казанчето. Моя добитък е на 16г вече и за една година не помня да съм доливал. Колкото пъти погледна стои все на същото ниво. Виж с маслото е друга работата. :mrgreen:

Прозрачно е...ама като е ново...като стане на 100 години не е ;) Купих си ново от Ауто + и то не ръждяса понеже системата беше промита,с антифриз и всичко как си трябва....ама пък като загря веднъж колата потъмня много....бах тая пластмаса...и е супер чисто отвътре ама нищо не се вижда отвън :screwy .Та затова - отварям и си гледам online :mrgreen: и открих това свойство на антифриза да изчезва под формата на деликатна пара докато гледам умно къде ми е нивото :dummy:


vinetu
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот vinetu » Съб 09 май 2009 11:43


благодаря на колегите за изказаните до тук мнения !


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот bachest » Съб 09 май 2009 15:32


zfa159 написа:Та затова - отварям и си гледам online :mrgreen: и открих това свойство на антифриза да изчезва под формата на деликатна пара докато гледам умно къде ми е нивото :dummy:


Колега, надявам се не си завираш физиономията над отвора и да гледаш как по вътрешните стени на казанчето се стича съвсем леко разпенения антифриз от малкото маркуче, особено при температура около 60-70 градуса, когато почва да се носи неговия чаромат. Антифриза е доста вреден! Прониква през кожата, чрез вдишвания, нервни смущения, ала-бала. Особено този синия. Май той се водеше от тези етилгликоловите, забранени в Германия, а тука се продава като върха на сладоледа при антифризите. Даже произведен в Германия :screwy (то по правилно би било да пише Произведен в Германия за третия и четвъртия свят).
И един съвет към колегите със спукани радиаторчета на парното - сменяйте ги. Доста хора дали от невежество, дали от друго, мислят, че негативния ефект е само запотяването на джама и финансовите угризения свързани с евентуалния ремонт, пък, че го диша никой не се замисля.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот angel1223 » Съб 09 май 2009 19:46


и моя е така като застане и не мърда


Потребителски аватар
me4oka7
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 14:17
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: проблем с охладителната система

Мнениеот me4oka7 » Съб 09 май 2009 21:34


Аз пък всеки път като прибера колата в гаража отварям капака да е готов за проверка на другата сутрин.
От едно езвестно време нивото не се променя. /вече/
: vw fen



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: laleto_1, zdravkop64 и 23 госта