Високи обороти

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Високи обороти

Мнениеот niviat » Пон 29 окт 2007 13:48


Няколко пъти през последните два месеца оборотите на двигателя без товар отиват на 1050-1100 оборота след отпускана на газта (при загрял двигател) , в последствие падат на нормалните, но след време пак същото , даже онзи ден задържа доста време ( 10-15 сек) на 2000 об. след отнемане на газта.
Вчера мерих съпротивления на стъпковото моторче , на TPS , но нещо не успях да се справя. Това което видях е , че няма луфт между палеца на стъпковото моторче и вилката на драселовата клапа на която е закачено жилото.А и напръсках с WD 40 всички подвижни части около жилото на газта.
Някой ако може да даде някакви насоки.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 29 окт 2007 13:58


Имаш ли газ?Опитай с Търсачката!Има много писано по въпроса! :wink:


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пон 29 окт 2007 14:27


Няма газ , а мотора е ABS , 1.8 mi


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 29 окт 2007 14:42


Вероятна причина е зацапване на контакта на "стъпковото" моторче!Какви ст-сти измери при ст.моторчето и ТПС?


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пон 29 окт 2007 16:48


pas1.8mi написа:Вероятна причина е зацапване на контакта на "стъпковото" моторче!Какви ст-сти измери при ст.моторчето и ТПС?

Можеш ли да ми кажеш как да направя тези измервания , че нещо се оплетох вчера. Четох от руски и нещо не доразбрах , признавам си.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 29 окт 2007 22:09


изключи за 1-2 минути клемата на акумулатора и пак пробвай дали ще вдига обороти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 22:35


При мен (същия двигател) този проблем се появи заради зацяпване на контактите на стъпковото моторче.Разглобих го и установих че греста му е станала на твърда гнус и му пречи да бачка.
Вътре има една ос с два контакта отстрани - тя трябва да се изчисти хубаво от буклуци и мизерия (при мен от моторно масло което незнам какво правеше там всъщност) и нещата се оправят.
ТПС-а още не съм го ровил ама и него ще го разглобя да го изчистя!
Като разглобяваш моторчето поне 1-2 щипки ще счупиш ама няма страшно (става и без тях понеже като се стегне на място то само се притиска и уплътнява).
Там, където си пръскал с WD-40 мини с нещо дето е мазно (грес да кажем) понеже WD-то смазва ама за кратко време (обезмаслява и се изпарява и започва сухо триене след това).
Успех!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 30 окт 2007 13:15


Ресетни си компа. Същия ефект се беше получил и при мен.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 31 окт 2007 10:51


След обработката с WD 40 вече трети ден няма проблеми.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 20:22


Вероятно тогава куплунга или нещо друго е било в масло.този спрей е обезмасляващ.
При мен заради масло в куплунга за дюзата и датчика за температурата на въздуха,влизащ в двигателя сега ще сменям ламбда сонда.....датчика работел коректно ама маслото даваше постоянно високо съпротивление (над 2К) на контактната повърхност между двата куплунга т.е. постоянно сигнал за ниске температура -> постоянно богата смес -> сондата е довиждане.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re:

Мнениеот bobcho » Нед 28 юни 2009 17:32


zfa159 написа:Вероятно тогава куплунга или нещо друго е било в масло.този спрей е обезмасляващ.
При мен заради масло в куплунга за дюзата и датчика за температурата на въздуха,влизащ в двигателя сега ще сменям ламбда сонда.....датчика работел коректно ама маслото даваше постоянно високо съпротивление (над 2К) на контактната повърхност между двата куплунга т.е. постоянно сигнал за ниске температура -> постоянно богата смес -> сондата е довиждане.



Същия проблем като при автора на темата.Днес чистих моторчето - без резултат.Буксата на инжектора и на датчика за въздуха беше омаслена.Сега съм почистил всичко и съм обезмаслил, нопроблема си го има - на 90 градуса държи 1000 оборота.
При откачване на ламбда сонда, оборотите си падат до нормалните.
За смяна ли е ламбдата или да търся проблема другаде.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта