Няколко пъти през последните два месеца оборотите на двигателя без товар отиват на 1050-1100 оборота след отпускана на газта (при загрял двигател) , в последствие падат на нормалните, но след време пак същото , даже онзи ден задържа доста време ( 10-15 сек) на 2000 об. след отнемане на газта.
Вчера мерих съпротивления на стъпковото моторче , на TPS , но нещо не успях да се справя. Това което видях е , че няма луфт между палеца на стъпковото моторче и вилката на драселовата клапа на която е закачено жилото.А и напръсках с WD 40 всички подвижни части около жилото на газта.
Някой ако може да даде някакви насоки.



Високи обороти
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен (същия двигател) този проблем се появи заради зацяпване на контактите на стъпковото моторче.Разглобих го и установих че греста му е станала на твърда гнус и му пречи да бачка.
Вътре има една ос с два контакта отстрани - тя трябва да се изчисти хубаво от буклуци и мизерия (при мен от моторно масло което незнам какво правеше там всъщност) и нещата се оправят.
ТПС-а още не съм го ровил ама и него ще го разглобя да го изчистя!
Като разглобяваш моторчето поне 1-2 щипки ще счупиш ама няма страшно (става и без тях понеже като се стегне на място то само се притиска и уплътнява).
Там, където си пръскал с WD-40 мини с нещо дето е мазно (грес да кажем) понеже WD-то смазва ама за кратко време (обезмаслява и се изпарява и започва сухо триене след това).
Успех!
Вътре има една ос с два контакта отстрани - тя трябва да се изчисти хубаво от буклуци и мизерия (при мен от моторно масло което незнам какво правеше там всъщност) и нещата се оправят.
ТПС-а още не съм го ровил ама и него ще го разглобя да го изчистя!
Като разглобяваш моторчето поне 1-2 щипки ще счупиш ама няма страшно (става и без тях понеже като се стегне на място то само се притиска и уплътнява).
Там, където си пръскал с WD-40 мини с нещо дето е мазно (грес да кажем) понеже WD-то смазва ама за кратко време (обезмаслява и се изпарява и започва сухо триене след това).
Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Вероятно тогава куплунга или нещо друго е било в масло.този спрей е обезмасляващ.
При мен заради масло в куплунга за дюзата и датчика за температурата на въздуха,влизащ в двигателя сега ще сменям ламбда сонда.....датчика работел коректно ама маслото даваше постоянно високо съпротивление (над 2К) на контактната повърхност между двата куплунга т.е. постоянно сигнал за ниске температура -> постоянно богата смес -> сондата е довиждане.
При мен заради масло в куплунга за дюзата и датчика за температурата на въздуха,влизащ в двигателя сега ще сменям ламбда сонда.....датчика работел коректно ама маслото даваше постоянно високо съпротивление (над 2К) на контактната повърхност между двата куплунга т.е. постоянно сигнал за ниске температура -> постоянно богата смес -> сондата е довиждане.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re:
zfa159 написа:Вероятно тогава куплунга или нещо друго е било в масло.този спрей е обезмасляващ.
При мен заради масло в куплунга за дюзата и датчика за температурата на въздуха,влизащ в двигателя сега ще сменям ламбда сонда.....датчика работел коректно ама маслото даваше постоянно високо съпротивление (над 2К) на контактната повърхност между двата куплунга т.е. постоянно сигнал за ниске температура -> постоянно богата смес -> сондата е довиждане.
Същия проблем като при автора на темата.Днес чистих моторчето - без резултат.Буксата на инжектора и на датчика за въздуха беше омаслена.Сега съм почистил всичко и съм обезмаслил, нопроблема си го има - на 90 градуса държи 1000 оборота.
При откачване на ламбда сонда, оборотите си падат до нормалните.
За смяна ли е ламбдата или да търся проблема другаде.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта