Проблем с клапата на парното
- pid77
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 12:54
- Автомобил: Шкода Октавия 1U5
- Двигател: ALH 2005
- Местоположение: Ябланица
Проблем с клапата на парното
Проблема е решен с ново клапанче за 15лева.
Последна промяна от pid77 на Пон 25 яну 2010 11:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с клапата на парното
Колега, колата има ли климатик?
А по принцип трябва да се свали панела с врътките за парното, да се видят жилата и връткит, да няма нещо откачено или счупено. Също да свалиш филтъра за купето за да можеш да погледнеш клапата, там ли е здрава ли е и все такива механични проблеми!
А по принцип трябва да се свали панела с врътките за парното, да се видят жилата и връткит, да няма нещо откачено или счупено. Също да свалиш филтъра за купето за да можеш да погледнеш клапата, там ли е здрава ли е и все такива механични проблеми!
- pid77
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 12:54
- Автомобил: Шкода Октавия 1U5
- Двигател: ALH 2005
- Местоположение: Ябланица
Re: Проблем с клапата на парното
Има климатик,предполагам че управлението на тази клапа е електрическо но даже не я знам къде се намира.
Re: Проблем с клапата на парното
електрическо управление + вакуум ;виж да не се е откачило някое мъркуче , но трябва да се разглоби ;
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапата на парното
Сега ли възникна проблема или по принцип не си работеше?
Ако е втория вариант,първо виж под въздушния филтър за купето, клапата дали изобщо реагира на копчето за затваряне, в смисъл помръдва ли. При работещ двигател или малко след като е работил /за да има вакум в бутилките - цилиндрите/ хвани с ръка /по скоро с нокти/ клапата от единия край и вдигай леко на горе - на затваряне, ако усетиш силно съпротивление, това означава че вакум има и проблема е на друго място. Ако няма вакум виж връзките на всичките маркучета за вакума минаващи в зоната под чистачките мисля че бяха зелени и бели на цвят.
А това друго място, което маже би е и главния виновник за проблема ти е едно електрическо клапанче съдържащо магнитна сърцевина която по сигнал се движи и определя кога и къде да пусне вакума. Това клапанче ще го намериш като застанеш отпред срещу колата - в дясно от акумулатора леко отвътре на 10-15 см от фара, т.е. до калника отвътре на нивото на акумулатора. Изглежда на нещо с размери примерно 1-2 на 4 см. и в него трябва да влизат три маркучета за вакума и двойка кабели за управление. Преди да го свалиш може да му подадеш директно 12 волта в едната или другата посока - ако клапата сработи проблема е в кабелите към него. Но най-вероятно вътре е клеясало яко /при мен беше така/ подлежи на разглабяне и яко почистване с ВД-40 примерно, или си купуваш ново /не мисля че е скъпо/.
Но пак огледай маркучетата за вакума от него до клапата за пукнатини и лоши връзки.
Ако е втория вариант,първо виж под въздушния филтър за купето, клапата дали изобщо реагира на копчето за затваряне, в смисъл помръдва ли. При работещ двигател или малко след като е работил /за да има вакум в бутилките - цилиндрите/ хвани с ръка /по скоро с нокти/ клапата от единия край и вдигай леко на горе - на затваряне, ако усетиш силно съпротивление, това означава че вакум има и проблема е на друго място. Ако няма вакум виж връзките на всичките маркучета за вакума минаващи в зоната под чистачките мисля че бяха зелени и бели на цвят.
А това друго място, което маже би е и главния виновник за проблема ти е едно електрическо клапанче съдържащо магнитна сърцевина която по сигнал се движи и определя кога и къде да пусне вакума. Това клапанче ще го намериш като застанеш отпред срещу колата - в дясно от акумулатора леко отвътре на 10-15 см от фара, т.е. до калника отвътре на нивото на акумулатора. Изглежда на нещо с размери примерно 1-2 на 4 см. и в него трябва да влизат три маркучета за вакума и двойка кабели за управление. Преди да го свалиш може да му подадеш директно 12 волта в едната или другата посока - ако клапата сработи проблема е в кабелите към него. Но най-вероятно вътре е клеясало яко /при мен беше така/ подлежи на разглабяне и яко почистване с ВД-40 примерно, или си купуваш ново /не мисля че е скъпо/.
Но пак огледай маркучетата за вакума от него до клапата за пукнатини и лоши връзки.
- pid77
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 12:54
- Автомобил: Шкода Октавия 1U5
- Двигател: ALH 2005
- Местоположение: Ябланица
Re: Проблем с клапата на парното
Днес разкачих клапанчето и пробвах да видя дали ще се затвори клапата като допра двата маркуча които минават през него има голям вакум но клапата не помръдва,иначе като я дърпам с ръка се движи ,а пък на кабелите щом подам на контакт има 12V без значение дали съм натиснал бутона вътре или не. Клапанчето не мога да го разглобя без да го счупя-капсулована пластмаса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта