Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Вто 20 юли 2010 18:41


Здравейте колеги,
Днес ми се случи поредния куриоз със моята перла :)

Както си карам на цариградско шосе и викам я дай да изпъна малко да продухам катализатора Ше му се невиди нещо не съм я карал скоро, че ми се струва задръстен :lol:

И изведнъж бум, бам, аварийни, гася двигателя, отварям капака викам тия скапани скорости се прийбаха, ако ли не ще е пистов ремък и какво да видя : (
38042_1449265324545_1620583799_31121622_5722723_n.jpg
). А именно перката на радиатора няма нито едно витло :) Хей, брей, че и това ли било "слабо място" на тая пуста Б5-ца. Поогледах радиатора здрав :kissy: , запалих върти се оста :kissy: , разгледах тръби и маркучи за следи от побой :beat_butt2 всичко наред, направих снимката и дим да ме няма :)

Та по същесво - отидох при един нов мой майстор, на който смятам да поверя ТО на автомата и той ми обясни прилежно за виско съединителя, как е надул нещо това не го разбрах накрая.
Моята логика ме води на мисълта, че нещо е влязло там, за да счупи витлата, но не винаги логиката е пред техническото образование :)

Та отпшравям следния апел към всички вас с техническо образование - Може ли да е от виското или не и какво е причинило това подстригване на перката на радиатора и то 0 номер :)

Ще се радвам да обсъдим темата, а реших да не прикачам моя пост към обсъьданите вече теми, защото там се обсъжда предимно - трябва ли да се върти или не перката на студен двигател.

Предварително благодаря :)




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Dpop » Сря 21 юли 2010 10:04


Е това е да срещнеш Сивилският бръснар колега :lol: :bishop .
Трудно ми е да приема, че витлата са били толкова стари, изпечени, измръзнали, изморени и т.н., че да отлетят без видима причина и при това толкова равномерно.
Ако правилно разбрах не си установил нараняване по радиатора и не имало нещо застанало между него и вентилатора( доколкото се вижда от снимката няма)? Аз бих си взел добре работещ втора ръка и след монтажа наблюдение как се държи.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Сря 21 юли 2010 11:16


Dpop написа:Е това е да срещнеш Сивилският бръснар колега :lol: :bishop .
Трудно ми е да приема, че витлата са били толкова стари, изпечени, измръзнали, изморени и т.н., че да отлетят без видима причина и при това толкова равномерно.
Ако правилно разбрах не си установил нараняване по радиатора и не имало нещо застанало между него и вентилатора( доколкото се вижда от снимката няма)? Аз бих си взел добре работещ втора ръка и след монтажа наблюдение как се държи.


Имам обновена информация по случая.
Тъй като виското е остаряло и преполагам, че се е появил луфт и оста на перката е започнала да се върти не само около оста си но и да мята, а самата перка беше стара и несиметрично се въртеше, което спомага мятането на оста. В последствие просто се е наклонила към радиатора и се е кастрирала сама в един обиколен борд.
Но преди да пазаря виско съединител бих желал да се обедя в това, че наистина така е станало.
Щъ са чуе като разбера :)


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот dimitar iv » Сря 21 юли 2010 13:21


Колега това светлото дето се вижда на снимката асфалта от долу ли е ? Май нямаш кора. Може ли нещо да е хвръкнало от пътя и то да е причината за чупене на едно витло. А то едно като се счупи другите са мното лесни :) Просто се разбалансира цялата перка.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Сря 21 юли 2010 18:00


dimitar iv написа:Колега това светлото дето се вижда на снимката асфалта от долу ли е ? Май нямаш кора. Може ли нещо да е хвръкнало от пътя и то да е причината за чупене на едно витло. А то едно като се счупи другите са мното лесни :) Просто се разбалансира цялата перка.

Напълно е възможно и също така малко вероятно :)
Имам една кора тука на терасата, на която запълвах дупки с един стъклен кит, но докато я направя ми се стопиха подкалниците, та сега си плавам така :)
Всех си виското ето снимки :
1.jpg

2.jpg


Ново на international radiators за 95 кинта.
събота сигурно ще го минтираме, само една перка 2ра ръка ми трябва сега имам оферта за 60 лева, ама нещо ми скъпее при положение, че новата е 100 - 120.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот brum » Пет 23 юли 2010 13:44


Една молба колега. Като го монтираш и каго загрее хубаво колата (след известно каране градско) да опиташ с картонче да спреш перката. Притискаш я към обръча на самата перка.

Молбата ми е, защото и аз на скоро сменях виско. Взех HELLA от Ауто+ на доволно солена цена. Според това което съм изчел от нета не би трябвало да можеш да спреш перката така (с картончето), ама като натисна малко повече и спира. Та се чудя сега какво да правя и какво е нормалното поведение на виското.

А за чупенето има и друг вариант. Ако виското болкира тотално и вдигнеш високи обороти на двигателя, перката ще се завърти с обороти за който не е предвидена да работи. И тогава може да излети сама от напъна. Чувал съм за разни BMW-та, дето заради скъпото виско го ремонтирали като го болкират. И резултата е, че перката разбивала оста и излитала през радиатора :) .


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Пет 23 юли 2010 16:31


Уоу двоен демидж :)
Ок ще пробвам.
Перката за 65лв чисто нова :) Ще си ъпдейтна темата за ТО на пасат 5ца като направиме и ремонта утре.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Пет 23 юли 2010 18:36


viewtopic.php?f=24&t=150261&p=1801352#p1801352

Раздел за всички ремонти, които съм правил по моя пасатор на банкноти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот zfa159 » Пет 23 юли 2010 22:20


Не го дръж легнало - скапва се понеже му се стича маслото назад!
Иначе - забравяш за климатика,докато не си оправиш виското - много е вжано за охалждането на фреона,понеже малката перка не може да смогва,особено при работа на автомобила на място...Ако не ме послушаш,ще се видиш с мен или с друг мой колега за доста скъп ремонт на климатичната система...заминава си компресора,понеже се развива свръхналягне на фреона в частта високо налягане.
Не се лъжете да зацепвате вискотата постоянно,защото при нормална работа,те работят на 60-70% от оборотите на входните за виско съединителя обороти.Ако се зацепи постоянно,тогава работи на 100% и се увеличава натоварването на оста заради големия въздушен поток,който създава и перката се чупи,понеже закача във въздухозаборника в следствие разбиването на оста на съединителя.
:beer


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот gancho » Съб 24 юли 2010 8:49


zfa159 написа:Не го дръж легнало - скапва се понеже му се стича маслото назад!
Иначе - забравяш за климатика,докато не си оправиш виското - много е вжано за охалждането на фреона,понеже малката перка не може да смогва,особено при работа на автомобила на място...Ако не ме послушаш,ще се видиш с мен или с друг мой колега за доста скъп ремонт на климатичната система...заминава си компресора,понеже се развива свръхналягне на фреона в частта високо налягане.
Не се лъжете да зацепвате вискотата постоянно,защото при нормална работа,те работят на 60-70% от оборотите на входните за виско съединителя обороти.Ако се зацепи постоянно,тогава работи на 100% и се увеличава натоварването на оста заради големия въздушен поток,който създава и перката се чупи,понеже закача във въздухозаборника в следствие разбиването на оста на съединителя.
:beer

По-добро обяснение не съм чел.Слушайте колегата-най-точни и ценни съвети дава :bowdown :да:


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Съб 24 юли 2010 9:15


zfa159 написа:Не го дръж легнало - скапва се понеже му се стича маслото назад!
Иначе - забравяш за климатика,докато не си оправиш виското - много е вжано за охалждането на фреона,понеже малката перка не може да смогва,особено при работа на автомобила на място...Ако не ме послушаш,ще се видиш с мен или с друг мой колега за доста скъп ремонт на климатичната система...заминава си компресора,понеже се развива свръхналягне на фреона в частта високо налягане.
Не се лъжете да зацепвате вискотата постоянно,защото при нормална работа,те работят на 60-70% от оборотите на входните за виско съединителя обороти.Ако се зацепи постоянно,тогава работи на 100% и се увеличава натоварването на оста заради големия въздушен поток,който създава и перката се чупи,понеже закача във въздухозаборника в следствие разбиването на оста на съединителя.
:beer


Благодаря за коментара, но вече 2 дни седи легнал и 1 ден прав общо от както го купих :)
Не те разбрах за климатика, препоръката е да НЕ се използва, защото не се охлажда фреона допълнително през голямата перка ?
Както и да е, тя перката се счупи в понеделник или вторник и от тогава карам от нас до работа и обратно на климатик със средна температура 21 градуса и духалка на ниски обороти :) Днес отивам да сменят виско съединителя с перката :)

Хайде поздрави


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот zfa159 » Нед 25 юли 2010 1:06


Да,правилно си ме разбрал :)
Пред водния радиатор,имша климатичен,който се охлажда по два начина - или от виско перката + електрическата,или от въздушния поток,когато колата се движи с някаква скорост,над 30-40км/ч .
Предния климатичен радиатор служи за това,да охлажда фреона в частта му високо налягане,за да може ад постъпва изцяло течен,под високо налягане и не под много висока температура към редуциращия елемент в системата.Колкото по-студен е фреона,толкова по-лесно се изпарява след редуциращия елемент и съответно толкова по повече пуска той към вътрешния радиатор...когато обаче фреона постъпи много горещ,редуцир вентил-а пуска по малко фреон,защото той по-бавно се изпарява и съответно климатика става по-неефективен,а налягането в частта високо налягане става голямо,защото компресора блъска от едната страна на радиатора,а от другата седи редуцир-а,който не пропуска по много фреон,защото той е горещ и бавно се изпарява.Така до един момент,когато налягането в частта високо,стане толкова много,че или сработи ел. защита на компресора и го спре,или компресора стане на салата,защото се натоварва много и дори малките му луфтове от износване,стават фатални. Затова идеята е,че ако отпадне една от двете перки,не трябва да се кара на климатик,за да може да се избегне тотализирането на компресора. Поради същата таиз причина е толкова важно радиаторите да се мият редовно и да се почистват от боклуците по тях и т.н.,за да може дфа се осигури добро охлаждане на климатичния и на водния радиатор. Принципно за климатични е много по-фатално да спре някоя перка или да не се охлажда добре,защото освен аварииния датчик,нищо друго не следи системата и човек няма как да разбере и какво да предприеме...той затова е и пред водния - за да се охлажда по-добре както в движение,така и от перките.
Дори виското въобщ да не работи,пак от инерцията на двигателя се предава някакъв въртяш момент към оста на перката и тя пак се върти колкото и слабо да е и охлажда нещо,колкото да не е без хич...ама без витла и е малко трудно mhihi
:beer


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Виско съединител, муфа или каквото и да е - перката се счупи

Мнениеот Siv » Пон 26 юли 2010 14:29


:beer

Още не съм сменил нещата, защото в събота се оказа, че съм си купил виско и перка за 1.9tdi.
Виското го смених, но пичовете нямат голямата перка :с



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 38 госта