Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Техническа и сервизна информация за Passat
rintal
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот rintal » Чет 21 яну 2010 15:49


Здравейте колеги Пасатчето е Б3 1990 1.8 РП.
Проблема го имам от известно време насам и търся съвет.
Откакто съм го купил вече 5 години-винаги съм знаел че не е много пъргав.В смисъл карал съм и други Пасати Б3 и всичките са вървели повече от моя :roll: Разхода на гориво мисля че е нормален: Градско 12л/100-бензин ,14,5/100-газ ;извънградско: 8л/100-бензин, 9,5/100-газ. Мерил съм компресия и всичко е наред. Дистрибуцията е нова както и свещите(Бош -4 полюсните).От известно време насам започна да не ми държи ниските обороти при загрял двигател на газ :roll: Когато спирам на светофар при натискане на съединителя и спирачката и направо гасне. После пали веднага и върви...до следващия светофар :banghead: .На бензин не ги правеше тия номера, но допреди няколко седмици, когато така взе да реагира и на безин :screwy .Интересното е че го прави само когато загрее над 80-90градуса? heavy metal zork Интересно ми е защо няма и мощност? Не ми гори масло и свещите са чисти. Незнам.Може би стъпков мотор или ламбда сонда? :?: Решил съм да го закарам на пълна диагностика . Някакви съвети да погледна нещо преди това, както и за свестен сервиз или майстор в Пловдив за тези проблеми? :bowdown




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот radotom » Чет 21 яну 2010 16:53


Виж симптомите и дали ще можеш да се справиш сам ;)
viewtopic.php?f=17&t=174901


rintal
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот rintal » Чет 21 яну 2010 18:23


Колега много подробно и разбираемо за хората които биха имали възможността като време и инструменти, както и малко технически познания. Колкото и последното да не ми липсва, то на време и инструменти малко съм беден :D Виждам че сме градски :) Дали нямаш някой познат майстор дето да го провери дали проблемите ми са от този датчик на дроселната клапа или от нещо друго(ламбда ,стъпков мотор или?)? :roll:


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот ulipet » Чет 21 яну 2010 21:18


rintal написа:Здравейте колеги Пасатчето е Б3 1990 1.8 РП.
Проблема го имам от известно време насам и търся съвет.
Откакто съм го купил вече 5 години-винаги съм знаел че не е много пъргав.В смисъл карал съм и други Пасати Б3 и всичките са вървели повече от моя :roll: Разхода на гориво мисля че е нормален: Градско 12л/100-бензин ,14,5/100-газ ;извънградско: 8л/100-бензин, 9,5/100-газ. Мерил съм компресия и всичко е наред. Дистрибуцията е нова както и свещите(Бош -4 полюсните).От известно време насам започна да не ми държи ниските обороти при загрял двигател на газ :roll: Когато спирам на светофар при натискане на съединителя и спирачката и направо гасне. После пали веднага и върви...до следващия светофар :banghead: .На бензин не ги правеше тия номера, но допреди няколко седмици, когато така взе да реагира и на безин :screwy .Интересното е че го прави само когато загрее над 80-90градуса? heavy metal zork Интересно ми е защо няма и мощност? Не ми гори масло и свещите са чисти. Незнам.Може би стъпков мотор или ламбда сонда? :?: Решил съм да го закарам на пълна диагностика . Някакви съвети да погледна нещо преди това, както и за свестен сервиз или майстор в Пловдив за тези проблеми? :bowdown

Карай го в Боша на Кукленско шосе,и няма да имаш грижи,всичко ще ти оправят стига да ти се дават пари.Виж си първо тампона на който е хванат моноинжектора дали ти е здрав,на работеща кола го разклати наляво надясно напред и назад, ако има някъква промяна в оборотите или започне да се дави и да чуваш как засмуква въздух значи е скъсан.Сменяш и пробваш.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот radotom » Чет 21 яну 2010 21:35


ulipet написа:...всичко ще ти оправят стига да ти се дават пари.

Еххх... аз от тези познавам няколко! :lol: :lol:
Звънкай на 0887/959109 -Ангел и му кажи, че Радо те праща.
Обясни му, че симптомите са като за износен ТПС, да провери с осцилоскопа (той има ;) )
Само дето Ангел не съм сигурен, че ще се навие да прави шмекерията с отместването на плъзгачите на ТПС-а. Резултата е много несигурен и гарантирано краткотраен, а все пак- когато той прави някакъв ремонт - дава и гаранция ;)


rintal
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот rintal » Пет 22 яну 2010 1:41


Благодаря Радо :talk: .Ще се възползвам и скоро ще пиша за диагнозата, предприетите действия и резултата. :bowdown


rintal
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот rintal » Вто 16 мар 2010 9:47


Преди седмица разглобих цялата инжекция. Оказа се че тампона под моното е оригиналния :screwy -съответно беше жестоко запечен и нагорял. :bishop По-лошото е че явно беше смукал въздух, без да си го демонстрира при работещ двигател и ръчна интервенция. Както и да е него го смених. След това в къщи на спокойствие разглобих всичко останало. Самата инжекция ми направи впечатление че беше доста мърлява вътре.Като "Мляко" :screwy Разглобих ТПС-а и почистих пътечките му със спирт.Длъжен съм да отбележа,че ТПС-а ми е в доста добро състояние:пътечки, плъзгачи и т.н. са ОК. :bowdown Показанията му на мултицет също , като след почистването се промениха мн.малко.
Стъпковото моторче-свалено и рехабилитирано-в тестови норми :bowdown
Моното-проблем - разлики и на форсунката и на датчика за температурата на входящия въздух от тестовите норми. :bishop :banghead: ще иска да издиря работеща от моргите. Замерен тъй-наречения "Таралеж" за подгряване- извън тестовите норми: явно не работи :banghead: лошото е че май хич не се сменя лесно :banghead: :twisted: :twisted: :twisted: . Повечето ми вакуумни маркучи бяха пръснати :bishop Смених ги с уребрени такива.Всичко останало работи....

Резултат: Засега събрах моното със не съвсем добре работещата форсунка и датчик за вх. въздух , но въпреки това имам значително подобрение в работата на мотора, както на празни обороти, така и като динамика на пътя. :applause: Проблем остава малко завишения разход, който мисля, да коригирам чрез смяна на :
1.Целия блок на форсунката с такъв-втора употреба но в тестови норми.
(на него се намира и датчика за температурата на входящия въздух , а така също и дебитомера на горивото) Дали някой има идея колко може да струва?
2.Датчик за температурата на охлаждащата течност (син на цвят) - него задължително оригинален от Хаас или други вносители около 43лв. :banghead:
Казвам задължително първо защото вярните му показания влияят директно на впръскването и второ защото евтините не са чак толкова евтини, като се сменят на няколко месеца :screwy
3.Евентуално "таралеж" - него втора употреба разбира се :deal Колко ли струва?
4.Ламбда сонда- въпреки,че данните които отчитам с мултицета са абсолютно в норми, знам че има значение и честотата на изпращане на тези данни до ЕКУ - то. Мойта сонда е на повече от 100000 километра. Като това са минатите от мен, а преди това:) heavy metal zork така че при финансова възможност смяна с универсална БОШ - 100лв. :banghead: Оригиналната Бош - 150лв.
При всяко полжение си струва да се смени, като се има предвид,че повредената може да покачи разхода на гориво с до 30 процента. Важно е да се отбележи че ламбда сондата (според мен) трябва да се сменя последна след като сме сигурни, че всичко друго по двигателя и неговата електроника е поне относително е наред:) Идеята е ,че лесно можем да си прецакаме новата сонда :screwy

Това засега. След, като сменя горните неща ще пиша веднага за резултата. :talk:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот pas1.8mi » Пет 19 мар 2010 14:26


Ламбда сонда при работа на газ не ти е необходима!Дори и нова ,пак ще ти дава завишени стойности на напрежението при работа на газ!Датчика за темп. на засмукваният въздух в 99.9% от случайте се ремонтира(прекъсват проводниците към него в самата пластмаса)!Обърнал ли си внимание колко загрява Бобината след достигане на работна температура?


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот emiltd » Чет 22 юли 2010 20:17


Колега,rintal,имам същия мотор на голф,гореше 12/13 градско.В един сервиз ми замериха предварението на делкото-0 градуса,дадоха ми предварение 12 градуса и колата започна да върви доста по-добре,а и разхода падна с почти 2 литра.Но това се прави със стробоскоп,не на ръка.Надявам се да съм ти бил полезен...

Последна промяна от emiltd на Сря 11 авг 2010 20:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
NORDLAND73
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 26 юли 2010 20:23
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHL 101 hp 1600 cc gaz 1999
Местоположение: Хасково

Re: Проблем със ниските обороти и мщността на бензин и газ.

Мнениеот NORDLAND73 » Вто 27 юли 2010 8:43


колега, имам горе-долу същия проблем, само че с 1.6 бензин/газ. и аз съм с лабда контрол. мен пък ми се захълцва на 1800 оборота, докато превключи на газ.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта