Компресора и при двете системи се зацепва електрически към двигателя.Дали ше спреш копресора и тогава ще угасиш колата или щше върнеш ключа е съвсем все едно - така или иначе съвсем кратко време след изключването на копчето или връщането на контактния ключ,компресора спира да е зацепен към двигателя.
Иначе по принцип е хубаво след дълъг път,преди да слезеш от колата и да я загасиш,да пуснеш климатроника в режим Econ за 4-5 минути, или ако с климатик,да спреш копчето AC ,за да не се задържа толкова конденз и да се появява кофти миризмата след време.
По повод климатроника ти - честито

Да знаеш две-три неща за него :
1.задължително си провеярвай ел. перка отпред на радиатора,която е до виското,понеже редовно умират те и оттам компресора заминава.
2. задължително на 2 години си прави профилактика на фреона на колата,смяна на маслото на компресора на климатика и проверка на капилярната тръбичка и ако е нужно - смяната и с нова.
3. пази си колата от удари отдолу и не се пробвай да обкрачваш високи шахти,както и да се катериш по по-яки бордюри,понеже най-ниската част на колата ти от дясно са тръбите за климатика и редовно хората ги отнасят и правят на нищо (особено зимата,по коловозите) и съответно следва един не ефтин ремонт.
Успех!
