Климатик или Климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот Dpop » Вто 22 юни 2010 14:57


А къде е анкетата?

Иначе и според мен е по-добре климатроник, :wink: въпреки че вероятно ще пообъркам колегата, писал точно над мен, защото съм с климатик. Не трябва да се прибързва с генералните изводи и лепенето на етикет. :да: Алеко Константинов ми е сред любимите писатели.
И обикновенния климатик си върши добра работа, независимо от известните неудобства с регулирането на студа.
Бях обаче доста разочарован и притеснен от разваления климатроник в автомобил, когато ми се наложи да пропътувам ок 750 км. в ранно пролетно време(Будапеща-София). Защото тогава на дисплея ти се посочва проблем и нямаш вентилатор и съответно въздушна струя която да обдухва запотените стъкла.




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Вто 22 юни 2010 18:53


OvivO написа:Не разбирам как някой би избрал КЛИМАТИК, при условие, че е карал повече време коли и с КЛИМАТИК , и други с КЛИМАТРОНИК ?!?!

Сигурен съм, че ако въпросът беше: "Климатик, климатроник или сауна ( т.е. въобще автомобилът да не е климатизиран )?" щеше да има хора, които ще кажат, че най си им харесва да си се потят яко лятото и да нямат изобщо подобна екстра в колата. . .разбира се, такива, които просто я нямат.

Ганьо трудно казва, че чуждото е по-добро :012:


Много си прав, и причината ще е
1. Повече агрегати - повече повреди
2. Защо да си качва разхода излишно

има ги и такива...


Потребителски аватар
tisho_tch
Мнения: 879
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот tisho_tch » Вто 22 юни 2010 19:52


velinsl написа:1. Повече агрегати - повече повреди
2. Защо да си качва разхода излишно

има ги и такива...


3. ...и повече електроника

Да има ги и такива които обичат да си доставят кефа с повече ръчни манипулации отколкото автоматично, за сметка на евентуално по-малко и по-ефтини дефекти и отстраняването им. Макар че климатроника е по-добре по принцип.


Потребителски аватар
calm
Мнения: 979
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.8T
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот calm » Вто 13 юли 2010 13:01


Колеги, здравейте.
Идвам от техническия форум за GOLF, с мир, любов и Пасат b5 1.8Т `99 с климатроник, който купих вчера. heavy metal zork

В голфа нямах нито климатик, нито климатроник. Дилемата не съществуваше. Единственото нещо което ме интересуваше, беше как да се спася от жегата. Когато оглеждах коли все пак търсих климатроник заради комфорта който предлага.

И да ползвам темата на колегата за едно питане: Чувал съм, че при работещ климатик не е препоръчително да гасиш колата щото се прецаквал компресора. Така ли е? И в тая връзка, трябва ли климатроника да се изключва преди да се изгаси колата. Личният ми опит върху служебни коли показва че не е задължително, но както казах те са служебни все пак.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот zfa159 » Вто 13 юли 2010 22:36


Компресора и при двете системи се зацепва електрически към двигателя.Дали ше спреш копресора и тогава ще угасиш колата или щше върнеш ключа е съвсем все едно - така или иначе съвсем кратко време след изключването на копчето или връщането на контактния ключ,компресора спира да е зацепен към двигателя.
Иначе по принцип е хубаво след дълъг път,преди да слезеш от колата и да я загасиш,да пуснеш климатроника в режим Econ за 4-5 минути, или ако с климатик,да спреш копчето AC ,за да не се задържа толкова конденз и да се появява кофти миризмата след време.
По повод климатроника ти - честито :) Да знаеш две-три неща за него :
1.задължително си провеярвай ел. перка отпред на радиатора,която е до виското,понеже редовно умират те и оттам компресора заминава.
2. задължително на 2 години си прави профилактика на фреона на колата,смяна на маслото на компресора на климатика и проверка на капилярната тръбичка и ако е нужно - смяната и с нова.
3. пази си колата от удари отдолу и не се пробвай да обкрачваш високи шахти,както и да се катериш по по-яки бордюри,понеже най-ниската част на колата ти от дясно са тръбите за климатика и редовно хората ги отнасят и правят на нищо (особено зимата,по коловозите) и съответно следва един не ефтин ремонт.
Успех!
:beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот hitman0013 » Вто 13 юли 2010 22:51


zfa159 написа:Компресора и при двете системи се зацепва електрически към двигателя.Дали ше спреш копресора и тогава ще угасиш колата или щше върнеш ключа е съвсем все едно - така или иначе съвсем кратко време след изключването на копчето или връщането на контактния ключ,компресора спира да е зацепен към двигателя.
Иначе по принцип е хубаво след дълъг път,преди да слезеш от колата и да я загасиш,да пуснеш климатроника в режим Econ за 4-5 минути, или ако с климатик,да спреш копчето AC ,за да не се задържа толкова конденз и да се появява кофти миризмата след време.
По повод климатроника ти - честито :) Да знаеш две-три неща за него :
1.задължително си провеярвай ел. перка отпред на радиатора,която е до виското,понеже редовно умират те и оттам компресора заминава.
2. задължително на 2 години си прави профилактика на фреона на колата,смяна на маслото на компресора на климатика и проверка на капилярната тръбичка и ако е нужно - смяната и с нова.
3. пази си колата от удари отдолу и не се пробвай да обкрачваш високи шахти,както и да се катериш по по-яки бордюри,понеже най-ниската част на колата ти от дясно са тръбите за климатика и редовно хората ги отнасят и правят на нищо (особено зимата,по коловозите) и съответно следва един не ефтин ремонт.
Успех!
:beer

да желателно е 5 минути преди крайната дестинация да се спре климатика или климатроника за да може по-топъл въздух колкото може да изсуши конденза и по този начин образуването на микроорганизми.За това и като се спре климатика но продължава да духа въздух няколко минути мирише малко странно и после спира/хладен към топъл влажен въздух/


Потребителски аватар
calm
Мнения: 979
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.8T
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот calm » Вто 13 юли 2010 23:25


zfa159 написа:3. ... и не се пробвай да обкрачваш високи шахти... :beer


Със сигурност. Поради тази причина останах без кола преди да взема тази.


Потребителски аватар
sweetboy
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот sweetboy » Сря 14 юли 2010 10:27


hitman0013 написа:тоя пък за дизайн говори.Къде в първия пост пише нещо за дизайн.Въпроса е кое е по-надеждно.

колега в първия пост по-скоро се пита кое е за предпочитане, като тук не става въпрос само и единствено за надеждност, защото ако не за теб то за други предпочитанията са комплекс от показатели, където освен надеждност се включват и куп други показатели едно от които и важно лично за мен е и дизайн, стилност и елегантност, това важи и при покупка на автомобил според мен, а какво е твоето мнание можеш да си го изкажеш свободно без много да се спираш и критикуваш чуждото неподготвен. :beat_butt2, а и да ти кажа честно повредите най-вече са свързани с компоненти които са характерни и за двете изпълнения, много рядко да не кажа, че до сега не съм срещал да се прецака нещо което е характерно само и единствено на климатроника, а то какво контролния панел и някоя друга несъществена джунджурийка, като тук по компетентно със сигурност може да се намеси колегата ZFA159, хайде със здраве.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Сря 11 авг 2010 20:39


До сега не съм видял тема "От климатроник на климатик", за останалото изводите да си ги прави всеки сам.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот znainainai » Сря 11 авг 2010 21:16


velinsl написа:До сега не съм видял тема "От климатроник на климатик", за останалото изводите да си ги прави всеки сам.

Скоро може и да видиш. На комшията В5-ицата е със диария и е тръгнала да мре. Най интересното е че колата е по рождение със климатик преправен на троник. И ако умре или ше търсим оригиналния троник или ще я правим на тик.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Климатик или Климатроник

Мнениеот velinsl » Чет 12 авг 2010 21:29


Но това е малко принудителна смяна.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__, tdi fen и 41 госта