гарнитура на капака на клапаните
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Панагюрище
гарнитура на капака на клапаните
Предстои ми смяна на гарнитурата на капака на клапаните.Двигателя е 1.8адр.Търся последователноста и силата на затягане.Ако има и нещо по специфично моля кажете.Налага се защото искам сам да я сменя.
- jigsaw
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: гарнитура на капака на клапаните
Гарнитура - Виктор Райнц.Гайките на капака за клапаните се затяга с 10Nm, поне според дебелите гниги.Затягат се на кръст, като започваш от вътрешните гайки.Затягаш ги на 2 паса, тоест първо на 5Nm после на финално на 10Nm.Аз сменях на PB мотор, там се сменят и шпилките които са навити в главата, предполагам и при теб ще е така.Шпилките се сменят не защото са се износили, а просто оригиналните не стават за тази гарнитура.Към гарнитурата би трябвало да вървят и шпилките.При мен конкретно гайките са затегнати с 12-13Nm, не повече.В основата на дъгата която се получава като форма от към зъбното колело на разпределителния вал се слага съвсем мъничко маслоустойчив черен силикон, че там понякога леко се омаслява след време, но със силикона няма абсолютно никакъв теч.Като цяло след смяната с тази гарнитура забравяш за досадното омасляване на главата и блока от капака на клапаните.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: гарнитура на капака на клапаните
няма кой знае каква философия . за затягането почваш от средата и навън .леко стягаш защото ако притегнеш гаиките гарнитурата изплюва и маслото отива вън.това е за 1.8 ми 90кс.АВS.
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: гарнитура на капака на клапаните
Пичове кажете ми моля ви как да смъкна капака? Моя пасат е б3 1.8 моно 90г. Днес развих всички гаики обаче неможах да махна капака. Ако леко го чукна с чук отдолу нагоре дали ще е проблем? Извинявам се за глупавия въпрос и извинявайте ако съм объркал темата. Дали има някаква техника?
- maria_chincheva
- Мнения: 46
- Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: гарнитура на капака на клапаните
Колега леко я почукни тук там че ще е позалепнала и ще се махне.и после като слагаш новата гарнитура я мази неко с масълце..така поне правиха когато сменяха моята.майстора каза че така било по добре
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: гарнитура на капака на клапаните
maria_chincheva написа:Колега леко я почукни тук там че ще е позалепнала и ще се махне.и после като слагаш новата гарнитура я мази неко с масълце..така поне правиха когато сменяха моята.майстора каза че така било по добре
Мерси колега утре ще упражня майсторските си умения!

- maria_chincheva
- Мнения: 46
- Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: гарнитура на капака на клапаните
колега ако видиш нещо зор с гарнитурата по вечеря пиши и ще мина да я монтираме 

-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: гарнитура на капака на клапаните
maria_chincheva написа:колега ако видиш нещо зор с гарнитурата по вечеря пиши и ще мина да я монтираме
Няма да откажа малко помощ. Ако искаш си остави номера на ЛС и ако нещо не се справя бих прибегнал до твойта помощ естествено ако имаш възможност и желание.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: гарнитура на капака на клапаните
1.8 ADR е 20-клапанов мотор с огромен капак и няма нищо общо с капаците на PB-то и ABS-а 
Иначе да,стягат се на 10Nm (проверено за ADR) и пак,както колегите са казали - от средата навън.
Не се сменят шпилките,защото заводски колата си е с гумена г-ра,като новата си става 1:1 на мястото на старата.
Обикновено имат навика да оливат дупките за свещите с масло вътре,така че като свалиш капака,за смяна на г-рата,попии маслото,което се е наляло при свещите.
Ако си я сменял скоро и пак олива,вероятно самия капак е крив вече и тогава най-добре използвай силикон - пак на Victor Reinz (сив,понеже има син,който е за друго).
Успех!

Иначе да,стягат се на 10Nm (проверено за ADR) и пак,както колегите са казали - от средата навън.
Не се сменят шпилките,защото заводски колата си е с гумена г-ра,като новата си става 1:1 на мястото на старата.
Обикновено имат навика да оливат дупките за свещите с масло вътре,така че като свалиш капака,за смяна на г-рата,попии маслото,което се е наляло при свещите.
Ако си я сменял скоро и пак олива,вероятно самия капак е крив вече и тогава най-добре използвай силикон - пак на Victor Reinz (сив,понеже има син,който е за друго).
Успех!
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: гарнитура на капака на клапаните
zfa159 написа:1.8 ADR е 20-клапанов мотор с огромен капак и няма нищо общо с капаците на PB-то и ABS-а
Иначе да,стягат се на 10Nm (проверено за ADR) и пак,както колегите са казали - от средата навън.
Не се сменят шпилките,защото заводски колата си е с гумена г-ра,като новата си става 1:1 на мястото на старата.
Обикновено имат навика да оливат дупките за свещите с масло вътре,така че като свалиш капака,за смяна на г-рата,попии маслото,което се е наляло при свещите.
Ако си я сменял скоро и пак олива,вероятно самия капак е крив вече и тогава най-добре използвай силикон - пак на Victor Reinz (сив,понеже има син,който е за друго).
Успех!
Мерси колега. Но мойта кола беше с коркова днес имах големи премеждия. С малко думи да ви споделя и своя опит след поставянето на гумената което не пасна никак но въпреки глупавия ми акъл сложих капака постегнах и познайте след като направих едно кръгче какво се получи..




Поздрави!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: гарнитура на капака на клапаните
Когато искате да сложите гумена, се сменят шпилките с такива за гумена гарнитура (номер по Elring - 457.200 - гарнитура + шпилки,води си се заместител на оригиналния стар номер за коркова ).Ако все пак искате да не сменяте шпилките,тогава се вадят металните пръстенчета на г-рата внимателно,за да не се скъса и се монтира така,но тогава иска мазане със силикон.
Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.

Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.

-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: гарнитура на капака на клапаните
zfa159 написа:Когато искате да сложите гумена, се сменят шпилките с такива за гумена гарнитура (номер по Elring - 457.200 - гарнитура + шпилки,води си се заместител на оригиналния стар номер за коркова ).Ако все пак искате да не сменяте шпилките,тогава се вадят металните пръстенчета на г-рата внимателно,за да не се скъса и се монтира така,но тогава иска мазане със силикон.
Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.
Да ясно.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта